Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Over spuiten
Over spuiten
Naar dat ik zondag de heb gewassen werd ik er niet echt vrolijk van hoe die er
onderuit kwam.
Naar even de balans te hebben op gemaakt zit er op elk deel wel meerdere dingen krassen die
niet meer weg zijn te poetsen en deukjes met plooien er in dus is uitdeuken zonder spuiten ook geen optie.
En tot mijn verbazing laat de verf van de achterbumper los en zit de motor kap onder de steenslag
dus dan lijkt het naar mijn inzien verstandiger om de t5 in zijn geheel over te laten spuiten
Hebben jullie tips wat betreft de nieuwe lak die er op moet die een stukje harder is dan die er nu op zit
ik snap dat er geen lak bestaat die een kras en een deuk tegen gaat maar als ik nu kijkt hoe het resultaat is naar 90000 km en een paar
winters dan moet ik er niet aan denken hoe het resultaat is naar 150000 km en nog twee winters.
Graag jullie advies en meningen
onderuit kwam.
Naar even de balans te hebben op gemaakt zit er op elk deel wel meerdere dingen krassen die
niet meer weg zijn te poetsen en deukjes met plooien er in dus is uitdeuken zonder spuiten ook geen optie.
En tot mijn verbazing laat de verf van de achterbumper los en zit de motor kap onder de steenslag
dus dan lijkt het naar mijn inzien verstandiger om de t5 in zijn geheel over te laten spuiten
Hebben jullie tips wat betreft de nieuwe lak die er op moet die een stukje harder is dan die er nu op zit
ik snap dat er geen lak bestaat die een kras en een deuk tegen gaat maar als ik nu kijkt hoe het resultaat is naar 90000 km en een paar
winters dan moet ik er niet aan denken hoe het resultaat is naar 150000 km en nog twee winters.
Graag jullie advies en meningen
dvr nr 285
Re: Over spuiten
Inruilen!
Nu nog net geen ton gelopen... nu nog relatief gunstig..
(mijn advies)
Nu nog net geen ton gelopen... nu nog relatief gunstig..
(mijn advies)
Rick
- Lammert & Fenn@
- Berichten: 398
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:22
- Locatie: Buunermond
Re: Over spuiten
Zo dat is radicaal zeg , schrikt dvr zich nu helemaalRickyT5 schreef:Inruilen!
(mijn advies)
Geen andere optie's meer mogelijk Inruilen die hap
Ps, zou best kunnen hoor heb er geen verstand van maar dat blijkt ook wel uit mijn reactie, sorry hoor RickyT5.
Geniet van de mooie dingen, dat zijn er genoeg. Als je ze maar wilt zien.
Re: Over spuiten
Lammert & Fenn@ schreef:Zo dat is radicaal zeg , schrikt dvr zich nu helemaalRickyT5 schreef:Inruilen!
(mijn advies)
Geen andere optie's meer mogelijk Inruilen die hap
Ps, zou best kunnen hoor heb er geen verstand van maar dat blijkt ook wel uit mijn reactie, sorry hoor RickyT5.
Heb ik zeker over naar gedacht maar om hem zo te verkopen brengt ie geen drol op de dealer ziet me al aankomen
dvr nr 285
- Jeroen T5 204
- Berichten: 3455
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
- Locatie: Vroomshoop (VCDS)
- Contacteer:
Re: Over spuiten
Afgelopen zaterdag een professionele lakmeter op mijn bus gehouden.Je wordt echt niet vrolijk van de lakdikte.
Koop je zo een dure bus en zo'n dun laagje lak, echt overal is op bezuinigd Ik heb over de hele bus lichte krassen en wil het laten polijsten.
Maar echt veel kan je er niet aan doen, je bent er zo door.
Normaal moet hij waardes geven van tussen de 110 en 130, sommige plekken op mijn bus lakdiktes van 90 en dan vooral de motorkap zeer slecht gespoten.
Koop je zo een dure bus en zo'n dun laagje lak, echt overal is op bezuinigd Ik heb over de hele bus lichte krassen en wil het laten polijsten.
Maar echt veel kan je er niet aan doen, je bent er zo door.
Normaal moet hij waardes geven van tussen de 110 en 130, sommige plekken op mijn bus lakdiktes van 90 en dan vooral de motorkap zeer slecht gespoten.
Laatst gewijzigd door Jeroen T5 204 op 12 apr 2010, 20:36, 1 keer totaal gewijzigd.
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
- Lammert & Fenn@
- Berichten: 398
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:22
- Locatie: Buunermond
Re: Over spuiten
Maar RickyT5 je hebt een onwijs gave stoere bus :klappen , dus het zal dan ook ergens goed voor zijn RADICAAL dan maar
Grt Fenn@
Grt Fenn@
Geniet van de mooie dingen, dat zijn er genoeg. Als je ze maar wilt zien.
Re: Over spuiten
Koop je zo een dure bus en zo'n dun laagje lak, echt overal is op bezuinigd Ik heb over de hele bus lichte krassen en wil het laten polijsten.
Maar echt veel kan je er niet aan doen, je bent er zo door.
Ik heb hem vandaag bij de poetser neer gezet en die gaf al aan dat hij niet te veel kon polijsten dat ie anders op metaal zat en die kon het wel
voor een groot deel camoufleren met kleur was maar dat is een naar paar keer wassen weer weg
Maar echt veel kan je er niet aan doen, je bent er zo door.
Ik heb hem vandaag bij de poetser neer gezet en die gaf al aan dat hij niet te veel kon polijsten dat ie anders op metaal zat en die kon het wel
voor een groot deel camoufleren met kleur was maar dat is een naar paar keer wassen weer weg
dvr nr 285
- Jeroen T5 204
- Berichten: 3455
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
- Locatie: Vroomshoop (VCDS)
- Contacteer:
Re: Over spuiten
Is bij jou onder je motorkap ook gewoon de grondlak te zien ?
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
Re: Over spuiten
Jeroen T5 204 schreef:Is bij jou onder je motorkap ook gewoon de grondlak te zien ?
Ja en stijlen en achter klep ook maar die heb ik eens over laten spuiten want daar had ik schade aan is al
een heel verschil heb toen ook gelijk het vw logo er af gehaald en op gevuld en nu ik hem over laat spuiten
wil ik dat ook voor gelijk doen logo weg en binnen kant van de kap spuiten
dvr nr 285
Re: Over spuiten
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd op wat voor rekening je mag gaan rekenen bij volledig overspuiten.
Mijn bus heeft achter geen ramen dus veel plaatwerk. Op wat deukjes in 1 van de achterdeurtjes, een deukje boven de schuifdeur en wat lak beschadigingen bij de dorpels na is hij verder netjes strak en roestvrij.
Iemand een idee waar je ongeveer op mag rekenen? (Nee, ik ga niet zelf alles demonteren.)
De huidige look:
Mijn gevoel zegt me dat daar wel wat aan te verbeteren valt.
Mijn bus heeft achter geen ramen dus veel plaatwerk. Op wat deukjes in 1 van de achterdeurtjes, een deukje boven de schuifdeur en wat lak beschadigingen bij de dorpels na is hij verder netjes strak en roestvrij.
Iemand een idee waar je ongeveer op mag rekenen? (Nee, ik ga niet zelf alles demonteren.)
De huidige look:
Mijn gevoel zegt me dat daar wel wat aan te verbeteren valt.
T4 (2002) 2.5 TDI (75 kW)
T5 (2005) 1.9 TDI (77 kW)
T5 (2005) 1.9 TDI (77 kW)
Re: Over spuiten
[quote="Marcel E"]Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd op wat voor rekening je mag gaan rekenen bij volledig overspuiten.
Mijn bus heeft achter geen ramen dus veel plaatwerk. Op wat deukjes in 1 van de achterdeurtjes, een deukje boven de schuifdeur en wat lak beschadigingen bij de dorpels na is hij verder netjes strak en roestvrij.
Iemand een idee waar je ongeveer op mag rekenen? (Nee, ik ga niet zelf alles demonteren.)
De prijs zit hem meer in het uitdeuken en plamuren en schuren dan in het spuiten en demonteren ik heb
vandaag bij twee bedrijven een prijs gevraagd en de goedkoopste is €2650,- en de duurste is €3450,- alle twee geven 5 jaar garantie
maar van garantie kan ik een boek schrijven naar ruim twee jaar vw te rijden.
Ga komende week bij nog een aantal bedrijven langs voor een beter prijs beeld
Mijn bus heeft achter geen ramen dus veel plaatwerk. Op wat deukjes in 1 van de achterdeurtjes, een deukje boven de schuifdeur en wat lak beschadigingen bij de dorpels na is hij verder netjes strak en roestvrij.
Iemand een idee waar je ongeveer op mag rekenen? (Nee, ik ga niet zelf alles demonteren.)
De prijs zit hem meer in het uitdeuken en plamuren en schuren dan in het spuiten en demonteren ik heb
vandaag bij twee bedrijven een prijs gevraagd en de goedkoopste is €2650,- en de duurste is €3450,- alle twee geven 5 jaar garantie
maar van garantie kan ik een boek schrijven naar ruim twee jaar vw te rijden.
Ga komende week bij nog een aantal bedrijven langs voor een beter prijs beeld
dvr nr 285
Re: Over spuiten
Dan heb je het over de gewone schade herstel bedrijven die her en der te vinden zijn neem ik aan?
Daar wil ik sowieso even gaan informeren en hier om de hoek heb ik dan nog http://www.carmasters.info/ zitten. Daar wil ik binnenkort ook zeker even langs gaan voor wat info.
Daar wil ik sowieso even gaan informeren en hier om de hoek heb ik dan nog http://www.carmasters.info/ zitten. Daar wil ik binnenkort ook zeker even langs gaan voor wat info.
T4 (2002) 2.5 TDI (75 kW)
T5 (2005) 1.9 TDI (77 kW)
T5 (2005) 1.9 TDI (77 kW)
Re: Over spuiten
Marcel E schreef:Dan heb je het over de gewone schade herstel bedrijven die her en der te vinden zijn neem ik aan?
Daar wil ik sowieso even gaan informeren en hier om de hoek heb ik dan nog http://www.carmasters.info/ zitten. Daar wil ik binnenkort ook zeker even langs gaan voor wat info.
Klopt maar ik ga gewoon op me gevoel af en niet op het bedrag daarom laat ik nog een paar prijzen maken puur of strookt met elkaar
en niet alle spuiters willen er aan beginnen want ik wil een vaste prijs en niet op uren of wat dan ook dat geef alleen maar gezeik achteraf
want ik wil hem perfect hebben nog beter dan fabriek af en geheel deuk vrij en geen spuit randen en of sinaasappel
en ik wil voor de zekerheid ook een laag blanke lak extra want dan is hij altijd nog een keer flink te polijsten
dvr nr 285
- robertTREBOR
- Berichten: 1237
- Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
- Locatie: vlaardingen
Re: Over spuiten
heb 4 jr geleden mn transporter helemaal over laten spuiten van okergeel naar goudmetallic voor nog geen 1800 euro.
div. deukjes eruit gehaald en binnenkant portieren en stijlen ook meegespoten !
super kwaliteit lak, keihard , denk 100.000 km mee gereden en al 60x door de wasstraat, geen krasje tezien nog.
bij karaka , calandstraat te schiedam tegenover de RDW aldaar. kan best dat het nu wat meer kost omdat
we inmiddels 4 jr verder zijn.
ze werken er 6 dgn/ week van 8 uur tot vaak 23 uur !!
div. deukjes eruit gehaald en binnenkant portieren en stijlen ook meegespoten !
super kwaliteit lak, keihard , denk 100.000 km mee gereden en al 60x door de wasstraat, geen krasje tezien nog.
bij karaka , calandstraat te schiedam tegenover de RDW aldaar. kan best dat het nu wat meer kost omdat
we inmiddels 4 jr verder zijn.
ze werken er 6 dgn/ week van 8 uur tot vaak 23 uur !!
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)