Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

DSG of hand

vragen over de T5
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: DSG of hand

Bericht door Donald4Motion »

ja, er zijn al wagens gechipt met DSG en aangepast(ook de software)
lijkt me sterk dat die ergens ander getuned zijn
Marcel E
Berichten: 219
Lid geworden op: 03 apr 2010, 19:53

Re: DSG of hand

Bericht door Marcel E »

Was het niet zo dat DSG slecht overweg kan met motoren met een hoog koppel ( meer dan pak hem beet 250 of 300 Nm) of is de huidige generatie wat dat betreft sterk verbeterd?
T4 (2002) 2.5 TDI (75 kW)
T5 (2005) 1.9 TDI (77 kW)
Gebruikersavatar
harry t5 191
Berichten: 3074
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
Locatie: Zeijen

Re: DSG of hand

Bericht door harry t5 191 »

Marcel E schreef:Was het niet zo dat DSG slecht overweg kan met motoren met een hoog koppel ( meer dan pak hem beet 250 of 300 Nm) of is de huidige generatie wat dat betreft sterk verbeterd?
Hoezo,vorige generatie?
Het is voor het eerst dat DSG toegepast word in een Transporter1 :knipoog
En deze kunnen makkelijk 400/450 nm aan!

:wjw :T54LIFE :toppie
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: DSG of hand

Bericht door Donald4Motion »

Er was inderdaad nog geen DSGbak die het hoge koppel van de dikke diesel aan kon.
Die is er nu wel, in de T5,5
Gebruikersavatar
Roel
Berichten: 583
Lid geworden op: 26 jul 2007, 16:24
Locatie: Amersfoort

Re: DSG of hand

Bericht door Roel »

Donald4Motion schreef:ja, er zijn al wagens gechipt met DSG en aangepast(ook de software)
lijkt me sterk dat die ergens ander getuned zijn
Misschien hier.... http://dsgtuning.com/

"Wij zijn de eerste in Nederland die zelf een versterkte DSG-koppeling hebben ontwikkeld. Onze eigen ontwikkelde koppeling is te koop in verschillende uitvoeringen. Onze sterkste koppeling kan tot 600Nm aan."
..........................................
Vermogen is hoe hard je de muur raakt, koppel is hoe ver je de muur meeneemt!
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: DSG of hand

Bericht door Donald4Motion »

Maar volgens mij krijgt een dieseltje toch wat hardere klappen door de lage toeren en Bi-Turbo
edjeraketje
Berichten: 677
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:38
Locatie: Tussen Leeuwarden en Dokkum

Re: DSG of hand

Bericht door edjeraketje »

Er lopen hier weer 2 verhalen langs elkaar. De motor is prima te tunen zie topic T5GP met Potentie.
Wanneer de software is aangepast pakt de DSG mooier op. Dus de dsg word softwarematig niet aangepast.

Groeten Edje
Laatst gewijzigd door edjeraketje op 17 apr 2010, 21:10, 1 keer totaal gewijzigd.
BPC Garrett 2260 80% verstuivers, 215 KW 570NM 2000/3700, Wagner IC, Lowtec Hilow 4,H&R stabilisators 26/30 Projektzwo bi-xenon
Man Tge 3.180 4x4 automaat
Gebruikersavatar
ronbeo
Berichten: 39
Lid geworden op: 27 dec 2009, 13:58

Re: DSG of hand

Bericht door ronbeo »

Vandaag gereden met een getunede(JD) 180pk DSG, 220pk en 500Nm. In 1 woord waanzinnig! De DSG pakt veel beter(sneller) op met terugschakelen. De motor heeft beduidend meer trekkracht en loopt bij lage toeren veel soepeler en heeft vanuit stilstand een veel kleinere vertragingstijd.
Gewoon echt snel.
Kortom, ik ga deze week dus absoluut een 180pk met Dsg bestellen.
Plaats reactie