Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Velgen, maar welke...

vragen over de T5
Gebruikersavatar
Inbouwer
Berichten: 545
Lid geworden op: 03 nov 2008, 17:42
Locatie: Zoetermeer

Re: Velgen, maar welke...

Bericht door Inbouwer »

Aanhaalmoment voor de bouten van de velgen van een T5 is 180Nm maar 170 Nm, dit geldt zowel voor de stalen als de Alumium velgen.

Loadindex voor banden moet minimaal 100 zijn (800Kg) en uiteraard moeten de velgen ook minimaal 800Kg draadvermogen hebben.

Zelf rij ik 19" en ik vind dat super gaan, ach het blijft iets persoonlijk.
Met de Maxis banden ban je ook niet eens zo veel geld kwijt.

:wjw
Gebruikersavatar
Roel
Berichten: 583
Lid geworden op: 26 jul 2007, 16:24
Locatie: Amersfoort

Re: Velgen, maar welke...

Bericht door Roel »

Yorrie schreef:
Roel schreef:Ik "had" 19" bmw x5 velgen 255-40-19 eronder met voldoende ldraagvermogen
Ook mooi inderdaad... Maar 19" is wellicht weer wat groot. Balen zeg... (van dat "had" dan heh). Nog niets weer gehoord denk ik?
Helemaal niets nada nop :huilen . ben ondertussen wel al stiekem met iets anders bezig
..........................................
Vermogen is hoe hard je de muur raakt, koppel is hoe ver je de muur meeneemt!
Gebruikersavatar
Yorrie
Berichten: 407
Lid geworden op: 16 mar 2010, 17:17
Locatie: In het mooie Grunnegerland!
Contacteer:

Re: Velgen, maar welke...

Bericht door Yorrie »

Roel schreef:
Yorrie schreef:
Roel schreef:Ik "had" 19" bmw x5 velgen 255-40-19 eronder met voldoende ldraagvermogen
Ook mooi inderdaad... Maar 19" is wellicht weer wat groot. Balen zeg... (van dat "had" dan heh). Nog niets weer gehoord denk ik?
Helemaal niets nada nop :huilen . ben ondertussen wel al stiekem met iets anders bezig
Klotezooi... Echt zwaar balen. Maar goed, denk ook niet dat je er van uit ging dat je nog wat zou horen toch? Je moet verder inderdaad, hopen dat de verzekering nog een beetje mee werkt.
De trotse eigenaar van 'n LWB 2.5TDi 130pk DC Comfortline "Premium" (03/2010) met o.a. leer, een hele hoop pakketten en Ronal R48's (17") in het Reflexzilver.
edjeraketje
Berichten: 677
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:38
Locatie: Tussen Leeuwarden en Dokkum

Re: Velgen, maar welke...

Bericht door edjeraketje »

Yorrie schreef:Die Twark velgen vink nie zo eigenlijk.. Beetje simpel, 't mag van mij wel wat "aparter". Die Ronal 47 zijn toch die velgen met donkere spaken en een lichte rand? Die lijken me ook wel mooi inderdaad. Heb je daar toevallig een foto van onder je bus? Ben wel benieuwd hoe 't staat...

Ik heb nog wel even te kiezen inderdaad, maar eigenlijk wil ik gelijk bij aflevering de nieuwe velgen er al onder hebben. Dan kan het namelijk nog als DirectSet, scheelt toch weer wat in de prijs.
Wanner je deze al besteld kun je ze in 2 klasses krijgen, ik had de 900 of 925 kg. Geloof dat ie er okk in 850 kg is.
Groeten Edwin
BPC Garrett 2260 80% verstuivers, 215 KW 570NM 2000/3700, Wagner IC, Lowtec Hilow 4,H&R stabilisators 26/30 Projektzwo bi-xenon
Man Tge 3.180 4x4 automaat
pieters
Berichten: 290
Lid geworden op: 12 jun 2008, 19:26

Re: Velgen, maar welke...

Bericht door pieters »

Wjwellers,

Nog even nagekeken.

Volgens dhr speek,
Is het aanhaal moment voor de velgen van een t5 tot en met 2003 inderdaad 170nm.
Daarna echter 180 nm.

Succes allemaal.
Gebruikersavatar
Lammert & Fenn@
Berichten: 398
Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:22
Locatie: Buunermond

Re: Velgen, maar welke...

Bericht door Lammert & Fenn@ »

Heeft even geduurd maar.......

Gr Lammert en Fenn@
Bijlagen
Met nieuwe velgies
Met nieuwe velgies
Geniet van de mooie dingen, dat zijn er genoeg. Als je ze maar wilt zien.
Gebruikersavatar
topsun
Berichten: 163
Lid geworden op: 19 feb 2008, 23:09
Locatie: Hengelo (Ov.)
Contacteer:

Re: Velgen, maar welke...

Bericht door topsun »

He Lammert & Fenn@,

Staan mooi die velgen :klappen :klappen
Heb je de klepspoiler er ook al op ???

Gr.
Bryan
Afbeelding
Gebruikersavatar
Lammert & Fenn@
Berichten: 398
Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:22
Locatie: Buunermond

Re: Velgen, maar welke...

Bericht door Lammert & Fenn@ »

@ Bryan,

Klepspoiler moet nog,

Moest wat geplamuurd worden en toen gespoten, helemaal mooi geworden alleen toen paste hij niet....
Er weer af, kit verwijderd er moest behoorlijk wat vanaf de rechterbinnenkant gehaald worden anders was het net een wip wap. Daarna weer geplamuurd,gespoten en ik hoop dat het nu goed zal zijn. Moet nog een afspraak gaan maken voor het bevestigen, maar hoop dat het dan goed gekomen is zal dan ook wel een foto plaatsen. Denk dat de spuiter ons niet graag weer ziet, had veel extra werk van ons hadden nl ook de bumpers en spiegels laten mee spuiten en daar direct een beschadiging op. En dat moest ook nog weer een keer :nuts
Ach houd die man ook van de straat en ons ook :bifun

Groetjes
Geniet van de mooie dingen, dat zijn er genoeg. Als je ze maar wilt zien.
Gebruikersavatar
Yorrie
Berichten: 407
Lid geworden op: 16 mar 2010, 17:17
Locatie: In het mooie Grunnegerland!
Contacteer:

Re: Velgen, maar welke...

Bericht door Yorrie »

Strakke velgen hoor! Ziet d'r goed uit hoor! :yes Die van mij laten nog even op zich wachten...

Brutale vraag wellicht: waarvoor staat het roze logo op de deur?
De trotse eigenaar van 'n LWB 2.5TDi 130pk DC Comfortline "Premium" (03/2010) met o.a. leer, een hele hoop pakketten en Ronal R48's (17") in het Reflexzilver.
Gebruikersavatar
Lammert & Fenn@
Berichten: 398
Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:22
Locatie: Buunermond

Re: Velgen, maar welke...

Bericht door Lammert & Fenn@ »

Helemaal geen brutale vraag, logo is een ontwerp/bedenksel van mij. Hebben we ook op onze ander Transporters gehad alleen waren dat Gele bussen dus Zwart met Chrome stickers erop. En op deze bus vond ik Cyclaam het mooiste staan en aan gezien het "mijn" bus is... :bifun. Stelt dus niets voor maar doorbreekt het geheel en je valt er mee op, heeft niet iedereen....PFFFFFFF GELUKKIG

Groetjes Fenn@
Bijlagen
Onze 1e
Onze 1e
Onze 2e
Onze 2e
IMG_1641.jpg (101.05 KiB) 1715 keer bekeken
De huidige
De huidige
Geniet van de mooie dingen, dat zijn er genoeg. Als je ze maar wilt zien.
Gebruikersavatar
Yorrie
Berichten: 407
Lid geworden op: 16 mar 2010, 17:17
Locatie: In het mooie Grunnegerland!
Contacteer:

Re: Velgen, maar welke...

Bericht door Yorrie »

Lammert & Fenn@ schreef:Helemaal geen brutale vraag, logo is een ontwerp/bedenksel van mij. Hebben we ook op onze ander Transporters gehad alleen waren dat Gele bussen dus Zwart met Chrome stickers erop. En op deze bus vond ik Cyclaam het mooiste staan en aan gezien het "mijn" bus is... :bifun. Stelt dus niets voor maar doorbreekt het geheel en je valt er mee op, heeft niet iedereen....PFFFFFFF GELUKKIG

Groetjes Fenn@
Ohw, oké. Duidelijk! Ik zocht er iets van een logo van een bedrijf achter, maar nee dus. Hij valt wel op inderdaad!
Lammert & Fenn@ schreef:Stelt dus niets voor maar doorbreekt het geheel en je valt er mee op, heeft niet iedereen....PFFFFFFF GELUKKIG
Wilde net aan m'n foliesnijder vragen of ie 't voor mij ook wilde maken maar dan in de kleuren van de winkel... Niet doen dus? :bonk
De trotse eigenaar van 'n LWB 2.5TDi 130pk DC Comfortline "Premium" (03/2010) met o.a. leer, een hele hoop pakketten en Ronal R48's (17") in het Reflexzilver.
Gebruikersavatar
Lammert & Fenn@
Berichten: 398
Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:22
Locatie: Buunermond

Re: Velgen, maar welke...

Bericht door Lammert & Fenn@ »

Nou Nou, kijk maar uit!!!!!!!!! :boos :huilen :politie :T4politie
Als ik ooit nog als zzp zal "moeten" gaan werken, zal ik vast wel dit "logo" gebruiken.
Maar jij bent vast crea genoeg om zelf voor bedenksel ofzo te gaan, ben jij niet gebonden aan een keten dan ofzo (mijn brutale vraag :bifun )
Kom wel eens in Zuidhorn maar weet er niks!!! :knipoog , breng dan een client naar het logeerhuis: De Sprank

Groetjes Fenn@
Geniet van de mooie dingen, dat zijn er genoeg. Als je ze maar wilt zien.
Gebruikersavatar
Yorrie
Berichten: 407
Lid geworden op: 16 mar 2010, 17:17
Locatie: In het mooie Grunnegerland!
Contacteer:

Re: Velgen, maar welke...

Bericht door Yorrie »

Ben héél crea! Ahum... Nee, valt wel mee hoor. Ben wel redelijk creatief inderdaad, het het logo van de winkel ook zelf ontworpen en maar bijvoorbeeld ook ons eigen "Sinterklaasboek" van dik 90 pagina's in het najaar. Dus vooruit, ik zal niet aan je logo zitten... :toppie

Maar hoezo zal "moeten" werken als ZZP-er? Of is dat weer een hele brutale vraag? Logo is wel goed lijkt mij, dus daar ligt het niet aan...

Wat betreft jouw "brutale" vraag: nee, niet meer! Hebben we wel gedaan, maar is niet goed bevallen. Zonder keten ben je veel flexibeler met inkoop en bespaar je daar ook nog eens heel veel op. Daardoor zijn we 9 van de 10 keer goedkoper als bijvoorbeeld de Intertoys en de Top1Toys. Doordat we als groothandel ook leveren aan andere winkels (zowel zelfstandige als franchisers van ketens die graag wat leuke handel bij kopen), kunnen we wel groot inkopen én direct bij de grote fabrikanten. Daardoor hebben we alles wel vaak even snel als de ketens en dus ligt het bij ons eerder in de winkel, daar het kanaal korter is (bij ons komt het direct binnen, bij de ketens gaat het eerst naar het distributiecentrum). Lego Kingdoms bijvoorbeeld komt pas in juli in Nederland in de winkels, maar ligt bij ons al bijna 2 weken in de schappen... Vandaar lekker zelfstandig. :yes

Maar eh, als je weer eens in Zuidhorn bent: we hebben altijd heerlijke vers gemalen koffie hoor! :knipoog
De trotse eigenaar van 'n LWB 2.5TDi 130pk DC Comfortline "Premium" (03/2010) met o.a. leer, een hele hoop pakketten en Ronal R48's (17") in het Reflexzilver.
Rico
Berichten: 563
Lid geworden op: 15 jan 2007, 15:19

Re: Velgen, maar welke...

Bericht door Rico »

Hi Fenna,

Ziet er super uit, die velgen!! Past mooi bij de auto.

Groetjes,

Rico
Gebruikersavatar
Lammert & Fenn@
Berichten: 398
Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:22
Locatie: Buunermond

Re: Velgen, maar welke...

Bericht door Lammert & Fenn@ »

Yorrie schreef: Maar hoezo zal "moeten" werken als ZZP-er? Of is dat weer een hele brutale vraag?
Nee wederom geen brutale vraag ik werk nl in de zorg sector op PGB-basis, tegenwoordig mag dat nog zo. Denk dat er vanzelf een tijd komt dat ik me als ZZP-er moet registreren en moet laten in schrijven bij de kvk. Voor het bussie wel voordeliger, maar voor mij meer administratie :groteogen en dat is wat ik NIET wil. Ook doen wij logeer opvang thuis en dat zal dan ook gevolgen hebben. Maar nu gelukkig nog niet en werk ik met veel plezier :toppie

@ Rico,

Dank je

Groetjes Fenn@
Geniet van de mooie dingen, dat zijn er genoeg. Als je ze maar wilt zien.
Plaats reactie