Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Dit is wreed, pijnlijk en oneerlijk

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
m.c van den berg
Berichten: 1453
Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:03
Locatie: Beesd

Re: Dit is wreed, pijnlijk en oneerlijk

Bericht door m.c van den berg »

dat is balen ,als het niet goed opgeknapt is, sterkte. En houd de touwtjes in handen, en strak. sterkte
Niet sneller rijden als je bescherm engel vliegen kan. Groeten van uit de Betuwe van Marinus & Jannie
foto nr 602
offline
Berichten: 760
Lid geworden op: 20 jan 2010, 22:30

Re: Dit is wreed, pijnlijk en oneerlijk

Bericht door offline »

Hoe staan de zaken er nu voor, als ik zo vrij mag zijn?

Offline
Gebruikersavatar
annoyingthing
Berichten: 366
Lid geworden op: 17 jan 2007, 09:19
Locatie: Voorne-Putten ZH

Re: Dit is wreed, pijnlijk en oneerlijk

Bericht door annoyingthing »

Hoi Offline,

De 17de de bus teruggebracht om de klachtenlijst na te lopen.
Alle technische dingen hebben zo tot nog toe in orde gebracht maar over het kleurverschil kunnen we het nog niet eens worden.
Er is een kleurexpert langsgeweest en die is van mening dat het zo minimaal is dat er verdere actie niet nodig is. :blabla :boos
Dat kan hij vinden maar ons is een andere mening aangedaan.
Het is zoals 1 van de WJW leden schreef nu een two-tone bussie.

Zaterdag wééér langsgeweest en nu gaan ze dinsdag de grote baas bellen wat te doen.
Gelijk wel duidelijk gemaakt dat we net zolang doorgaan totdat WIJ tevreden zijn...al moet het tot de geschillencommissie (willen we niet, lossen het liever gewoon binnenshuis op bij het schadebedrijf)

Aan de "net niet" baas gevraagd wat hij zelf zou doen, kreeg als antwoord dat hijzelf de hele zijkant ook meegespoten zou hebben.
Had dat nu ook gewoon gedaan...dan hadden we deze ellende niet :alarm

We wachten het dus maar weer af wat ze te vertellen hebben een dinsdag. Tot nog toe is het een gebed waarvan we niet weten wanneer het eindigt.

@ Ron---63---

Ramen en dakje zien er prima uit...is alleen een kleiner dakje, de Hollandia100, kanteldakje, geworden als de Hollandia300, schuif/kanteldakje...het dak is namelijk zo dik dat ze die niet konden plaatsen :huilen. Zijn nu ook tevreden hoor...ging er vooral om dat de rook er uit kan waaien voordat hij de kids bereikt. Ja we weten het...roken is slecht voor je longen en je kids :gif

Tot zover de berichtgeving omtrent het verloop van de schade en de afhandeling ervan...wil be continued. :toppie

Groetjes en geniet van de zon...doen wij het ook :goodidea
Our Swinging Silver Free Style

Protected by the Wife and Bearlock
offline
Berichten: 760
Lid geworden op: 20 jan 2010, 22:30

Re: Dit is wreed, pijnlijk en oneerlijk

Bericht door offline »

annoyingthing schreef: Alle technische dingen hebben zo tot nog toe in orde gebracht maar over het kleurverschil kunnen we het nog niet eens worden.
Er is een kleurexpert langsgeweest en die is van mening dat het zo minimaal is dat er verdere actie niet nodig is. :blabla :boos
Dat kan hij vinden maar ons is een andere mening aangedaan.
Het is zoals 1 van de WJW leden schreef nu een two-tone bussie.

Zaterdag wééér langsgeweest en nu gaan ze dinsdag de grote baas bellen wat te doen.
Aan de "net niet" baas gevraagd wat hij zelf zou doen, kreeg als antwoord dat hijzelf de hele zijkant ook meegespoten zou hebben.
Had dat nu ook gewoon gedaan...dan hadden we deze ellende niet :alarm

Eerder gaf je aan dat er ook schuurkrassen etc te zien waren dacht ik. Dus overspuiten moet zowiezo gebeuren, dan lijkt het mij handig om direkt de zijkanten mee te nemen. Hebben ze uitgespoten op het voorportier of alleen de schermen gespoten?
Ik weet wel dat reflexzilver (bijna alle lichte metallic kleuren) K. kleuren zijn om uit te spuiten en dat vaak alleen een blanke lakklaag al voldoende is om kleurverschil te krijgen. Alleen in reflexzilver zijn al enorm veel varianten.

Offline
Gebruikersavatar
annoyingthing
Berichten: 366
Lid geworden op: 17 jan 2007, 09:19
Locatie: Voorne-Putten ZH

Re: Dit is wreed, pijnlijk en oneerlijk

Bericht door annoyingthing »

Hoi Offline,

Ze hebben de hele voorkant incl. voorportieren gespoten en geen centimeter verder...met als gevolg dat vanaf het voorportier er dus kleurverschil te zien is.
Als ze idd uitgespoten hadden dan had dit denk ik niet gebeurd.

Nu gaan ze die delen die beschadigd zijn of schuurkrassen vertonen overnieuw spuiten en de rest willen ze zo laten....al naar gelang de GROTE baas zegt a.s. dinsdag.

Tuurlijk zilver is een ***kleur maar om nu 2 verschillende kleuren te hebben...nee dat gaat er bij ons niet in.
De voorkant incl. voorportieren zijn nu "gewoon" zilver...de rest reflexzilver.

Groetjes Jeannette & Eric
Our Swinging Silver Free Style

Protected by the Wife and Bearlock
Gebruikersavatar
Ron---63---
Berichten: 3819
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:51
Locatie: IJmond

Re: Dit is wreed, pijnlijk en oneerlijk

Bericht door Ron---63--- »

Jullie zijn alvast wel op de goede weg zo te lezen :knipoog Het is natuurlijk ronduit belachelijk dat je alles uit de kast moet trekken (zelfs de big boss) om je gelijk te krijgen :muur
Mooi dat je dakkie er nu netjes inzit :toppie Overweeg eens om te stoppen met roken dat leeft lekkerder :klappen

Ron63
Eerste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=Z4I3UVOV

Tweede T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=OADFWHSA

Laatste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=HF6ONS4V
Sinds 1 mei 2013 onze 2e VW High UP met alle pakketten !! Eerste was 1 jaar oud :)
Gebruikersavatar
remcobor
Berichten: 67
Lid geworden op: 30 jan 2007, 22:27
Locatie: nijkerk

Re: Dit is wreed, pijnlijk en oneerlijk

Bericht door remcobor »

ze hebben een spuiter die niet uit kan spuiten!!!!! dat is het probleem!!
dit moest te voorkomen wezen!!!
volgende stap is achterschermen uitspuiten. en als die weer helemaal in de kleur gaan(niet uitspuiten dus) word het probleem alleen maar opgeschoven.
succes.
gr remco
Gebruikersavatar
pluuke
Berichten: 1979
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:11
Locatie: Wolfsburg ;-)
Contacteer:

Re: Dit is wreed, pijnlijk en oneerlijk

Bericht door pluuke »

pluuke schreef:Let wel goed op de juiste kleur bij het spuiten straks.....
Mijn spuiter toonde mij 8 kleur / metallic varianten op de kleur LA7W die ik heb (ReflexSilber).
Zilvergrijs is een moeilijke kleur.
Heb je straks een afwijkende kleur wordt je toch nog iedere keer aan dit ongelukzalige moment herinnerd :muur
Hmmm....dit zag ik dus aankomen.
Moet je kijken...dat was wel op 22 Maart !

Jullie moeten EISEN dat je er NIETS van ziet, van deze schade.
Laat je NIET in de hoek lullen, jullie hebben er NIET om gevraagd, om deze ellende.
Jullie betalen premie, en nu is het tijd om daar iets van terug te zien.
Niks begrip tonen voor moeilijke kleur, dan maar een geschillencommissie !!!!
Dit duurt zowiezo allemaal veel te lang !
Ik denk dat het tijd wordt om even goed lomp te worden :ie (en dan weer rustig :lach ), dan die hele zijkant over !
Uitspuiten ga je altijd zien, de metallic valt altijd anders dan de originele lak.
PIK HET NIET, zet je zelf niet opzij, van dat kleurverschil blijf je balen.

Hou vol en kom op voor je zaak, het kost even kruim maar dit is een doorzettertje.

En dat van die vorige bus en nu deze, dat is gewoon pech.
Dat kan gebeuren. Maar nu doorpakken en dan nog heel lang plezier hebben van het bussie...SUCCES :yes

SODEJU !
Ik wordt niet goed van dit soort dingen !!!!!
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33876
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Dit is wreed, pijnlijk en oneerlijk

Bericht door Multivan Generation »

Bij mij hetzelfde,
rood blijkt ook zo'n lastige kleur te zijn.
Neus gespoten om van steenslag af te komen,
alles netjes strak.
Na 1,5 jaar slaat de kleur om richting oranje.
Geen porem natuurlijk.
Ik ga terug die spuiter schrikt zich een hoedje,
en de auto wordt voor lak garantie(op het spuitwerk) voor gedragen bij Glasurit.
Hierbij worden alle lak diktes gemeten en ik ben er goed uitgekomen.
Ik heb gezorgd voor demontage van alle delen.
Heb zelf 2 nieuwe grilles in de primer aangeleverd, zodat de spuiter met het bedrag wat hij van Glasurit vergoed kreeg ook uit zou komen.

Auto is gespoten met blanke lak (dat was de voorwaarde van Glasurit om het te vergoeden!)
Ik heb daar lang over na moeten denken, omdat er standaard bij een uni-kleur geen blanke lak op zit.
Uiteindelijk voor de financiën gekozen en gezegd, doe maar..

Zijn we in Noorwegen, een steenslagje--> ok
Auto was vies van de vliegenlijken en in een wasbox met zo'n spuitlans op de motorkap.
Wat denk je? Pel ik zou een flink stuk blanke lak er af :ie
Bij thuiskomst verhaal gaan halen bij de spuiter--> die gaf geen thuis (die had niets anders als anders gedaan).
Zelf gebeld naar Glasurit--> geen thuis (reparatie lak heeft andere eigenschappen als af-fabriek lakken en bla bla)
Na 3 kwartier aan de telefoon heb ik zelf mijn conclusie getrokken.

Afspraak gemaakt met een andere spuiter hier uit de buurt(die normaal dingen voor mij spuit).
Hele neus helemaal kaal gemaakt tot aan blanke plaatwerk, en alles opnieuw opgebouwd en nu is het naar mijn zin..
Geen kleurverschil en super glad en strak..

Moraal van het verhaal: hou je poot stijf! En lukt het jou niet-> laat dan de verzekeringsmaatschappij druk uitoefenen!
Vraag ook even met welk kleurnummer ze hebben gespoten en vergelijk dat even met het boek waarin de lakken staan :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10826
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Dit is wreed, pijnlijk en oneerlijk

Bericht door Pascal-141 »

Inderdaad , NIET toegeven aan die zogenaamde spuiter , en je been stijf houden en eisen dat ze je T4 spuiten in dezelfde kleur als de rest van de auto .
Ik had zelf ook een reflex-zilvere T4 (LA7W) , en ik heb daarvan de motorkap en voorzijde laten herspuiten (omwille van de steenslag) en mijn spuiter heeft dat heel netjes gedaan , zonder kleurverschil.
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Dit is wreed, pijnlijk en oneerlijk

Bericht door Roger B. (11)61 »

Multivan Generation schreef: Bij thuiskomst verhaal gaan halen bij de spuiter--> die gaf geen thuis (die had niets anders als anders gedaan).
Zelf gebeld naar Glasurit--> geen thuis (reparatie lak heeft andere eigenschappen als af-fabriek lakken en bla bla)
Na 3 kwartier aan de telefoon heb ik zelf mijn conclusie getrokken.
Afspraak gemaakt met een andere spuiter hier uit de buurt(die normaal dingen voor mij spuit).
Hele neus helemaal kaal gemaakt tot aan blanke plaatwerk, en alles opnieuw opgebouwd en nu is het naar mijn zin..
Geen kleurverschil en super glad en strak..
maar heb je het nu zelf mogen bekostigen of is er toch nog iets vergoed door lakfabrikant of spuiter?
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33876
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Dit is wreed, pijnlijk en oneerlijk

Bericht door Multivan Generation »

@ Roger---> zelf betaald en dus veel werk zelf gedaan..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Dit is wreed, pijnlijk en oneerlijk

Bericht door Roger B. (11)61 »

met zelf betalen kun je het altijd opnieuw gedaan krijgen, zo vaak je wil natuurlijk..... maar daar zitten zij niet op te wachten en ik vind ook niet dat zij en eigenlijk ook jij niet zelf voor de wanprestaties van spuiter of lakleverancier moeten opdraaien
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33876
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Dit is wreed, pijnlijk en oneerlijk

Bericht door Multivan Generation »

dat vond ik ook..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Bartacus1
Berichten: 30
Lid geworden op: 15 jul 2009, 11:48

Re: Dit is wreed, pijnlijk en oneerlijk

Bericht door Bartacus1 »

Wat een verhaal zeg!

Het kleurverschil met overgespoten delen in Reflexzilver is volgens mij altijd een drama. Ik heb het afgelopen jaar ook veel problemen gehad met deze kleur. Bij een T5 welliswaar maar ook een camper. Bij mij was de bus in de fabriek niet goed gespoten en daarna zijn er eerst delen overgespoten maar met zoveel kleurverschil dat het niet om aan te zien was. Uiteindelijk is er na veel overleg besloten om de bus onder garantie helemaal over te spuiten. Nu heb ik geen kleurverschil meer maar wel een hoop andere ellende: voorbumper slecht gemonteerd, verschillende strips lelijk gemonteerd, schuurkrassen bij raam, beschadigde ramen (met de schuurmachine tegen de onderkant van 2 zijramen aangekomen), lak op rubbers. Alles wordt wel weer opgelost maar je bent er wel steeds mee bezig

Kortom, het overspuiten van de hele bus is ook niet altijd zaligmakend. Als ik je 1 raad kan geven: als de bus helemaal overgespoten moet worden, laat hem dan helemaal strippen, tot en met het verwijderen van het dak en ook de ramen eruit. Anders blijf je het altijd zien en erger je je kapot aan alle details die je zelf wel opmerkt maar door de hersteller al gauw "over het hoofd" worden gezien.

En laat je bus na de reparatie opnieuw taxeren en vergelijk de taxatiewaarde met de prijs die je voor de bus hebt betaald! Met zo'n rapport kan je ook makkelijk(er) waardeverlies aantonen als gevolg van het hele gebeuren.... Als je lid bent van de camperclub dan kan die zo'n taxatie makkelijk voor je regelen en anders heb ik wel een adres van degene die mijn bus heeft getaxeerd.

Succes en sterkte!
Plaats reactie