Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

ebay

vragen over de T4
daba
Berichten: 30
Lid geworden op: 02 jan 2010, 23:11

ebay

Bericht door daba »

help wat moet ik doen ik heb op 25 mei een achter demper voor mijn transporter op ebay.de besteeld een betaald en nu de verkoper wil dat niet opstuuren
RickyT5
Berichten: 945
Lid geworden op: 07 apr 2009, 11:29

Re: ebay

Bericht door RickyT5 »

Paar opties:

- 1 vragen of hij je geld terug stort
- 2 erheen rijden
- 3 hem proberen op te bellen (ik heb wel eens iemand gevonden via via via die heel verbaasd was toen ik hem ineens aan de lijn had :winter

Vragen aan Roger B of hij toevallig dicht bij woont :lach

Als dit allemaal niet lukt kan je bij de Gamma een paar oorkappen halen, zonder demper blijven rijden en het heel snel proberen te vergeten :toppie
Rick
Gebruikersavatar
pluuke
Berichten: 1979
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:11
Locatie: Wolfsburg ;-)
Contacteer:

Re: ebay

Bericht door pluuke »

Ja sorry, het is natuurlijk achteraf gel*^L, maar voor je biedt eerst de verzendkosten bekijken,
indien door de verkoper niet (naar het buitenland) opgegeven evt. eerst opvragen.
Daarmee voorkom je dit.
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
daba
Berichten: 30
Lid geworden op: 02 jan 2010, 23:11

Re: ebay

Bericht door daba »

maar ik heb ook verzend kosten betaald de demper was 49 euro +13 euro verzendkosten
daba
Berichten: 30
Lid geworden op: 02 jan 2010, 23:11

Re: ebay

Bericht door daba »

dat is aalemaal duits en mijn duitstaal is niet zo goed
Gebruikersavatar
pluuke
Berichten: 1979
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:11
Locatie: Wolfsburg ;-)
Contacteer:

Re: ebay

Bericht door pluuke »

Waren die 13 euro de kosten voor verzending naar NL ?
Of was dat voor verzending binnen Dtsl ?
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Gebruikersavatar
dijk
Berichten: 195
Lid geworden op: 13 jan 2007, 13:00
Locatie: LA, N-O Brabant

Re: ebay

Bericht door dijk »

daba schreef:maar ik heb ook verzend kosten betaald de demper was 49 euro +13 euro verzendkosten

Was het deze : http://cgi.ebay.de/Auspuff-hinten-VW-Tr ... 4a9dc2887d ?
Denk het wel , als je goed had gelezen had je gezien dat de verzenkosten €13 alleen voor Versand nach Deutschland is.
Tja, dan had je je beste Duits op moeten zetten en vragen of hij ook Versand in die Niederlande macht und wieviel das kostet, ik noem maar wat. Je kunt hem ook alsnog vragen wat je evt moet bijbetalen aan verzendkosten.
Had je met PayPal betaald had je kopersbescherming gehad en je geld terug kunnen vragen ivm met niet ontvangen item. Niet onverstandig als je iets koopt op internet, vooral als je er niet zo even naar toe rijd.

Liebe Grüße, Marcel :knipoog
Laatst gewijzigd door dijk op 31 mei 2010, 23:58, 1 keer totaal gewijzigd.
VW T4 111KW
Landcruiser BJ42
BMW X6M
daba
Berichten: 30
Lid geworden op: 02 jan 2010, 23:11

Re: ebay

Bericht door daba »

dat weet ik niet
dat is een auto materiaal zaak de advetantie staat nog op ebay.de op pagina 11
daba
Berichten: 30
Lid geworden op: 02 jan 2010, 23:11

Re: ebay

Bericht door daba »

ja marsel dat is me die advetantie
Gebruikersavatar
dijk
Berichten: 195
Lid geworden op: 13 jan 2007, 13:00
Locatie: LA, N-O Brabant

Re: ebay

Bericht door dijk »

Ik zou maar een mailtje sturen vragen wat je evt moet bijbetalen, en blijf vooral netjes dan bereik je het meest.

Gr. Marcel
VW T4 111KW
Landcruiser BJ42
BMW X6M
Gebruikersavatar
pluuke
Berichten: 1979
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:11
Locatie: Wolfsburg ;-)
Contacteer:

Re: ebay

Bericht door pluuke »

dijk schreef:als je goed had gelezen had je gezien dat de verzenkosten €13 alleen voor Versand nach Deutschland is
Dat bedoel ik....
Geen wonder dat de man niet wil opsturen, dat kan niet voor die centen.

Mail hem maar het volgende :

Sehr geehrter Herr,
Es tut mir leid, ich habe die Versandkosten nicht richtig verstanden.
Ich verstehe jetzt das Sie für 13 euro der Auspuff nicht nach Holland versenden können.

Wieviel beträgt die Versand nach Holland ?
Kann ich Ihnen die Differenz nachträglich überweisen ?

Bitte informieren Sie mich.
Mit freundliche Grüße, DABA

Maw dat je nu snapt dat de verzendkosten naar NL hoger zijn en dat je evt. bereid bent het verschil bij te betalen (over te maken).
Mijn ervaring is dat je, zolang je vriendelijk en correct blijft, het met Duitsers goed zaken doen is.

Denk overigens dat je die pijp net zo goed hier ergens kunt halen, met de verzenkosten erbij kom je nu waarschijnlijk hoger uit....
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: ebay

Bericht door Roger B. (11)61 »

TJa, enige kennis van de Duitse taal is wel gewenst als je kopen gaat op Ebay, je moet immers wel begrijpen wat er verkocht wordt en tegen welke condities.....Anders via google de tekst vertalen of door iemand die Duits kan lezen.

Verder kan ik je alleen aanraden wat al gezegd is, vertel de man dat je niet begrepen had dat de verzendkosten alleen voor Duitsland 13 euro zijn en vraag of ie het wel tegen extra betaling naar NL wil sturen en hoeveel je dan moet bij betalen.

Overigens ben je zeker niet de enige die over dit soort dingen heen leest op ebay, op de fora daar staan legio vragen van mensen die niet goed lezen (vaak ook gewoon Duitsers)

Ben momenteel aan het kijken voor een Dreambox receiver, staan meerdere advertenties op Ebay waarin overduidelijk en met extra grote letters vermeld wordt dat ze ALLEEN de originele kartonnen doos ZONDER INHOUD verkopen, en ik heb er al twee voor 99 euro (klik voor veilingtekst) en 161 euro (klikken voor veilingtekst) verkocht zien worden. (VOOR EEN KARTONNEN DOOS :muur :muur :muur :muur )
Volgens de regels van Ebay ben je als koper na het uitbrengen van zo'n absurd bod ook verplicht dit er voor te betalen, de verkoper kan niet echt iets kwalijk genomen worden want ze geven vrij duidelijk aan alleen de doos te verkopen.......Al hoopt zo'n verkoper natuurlijk dat iemand niet leest en alleen op de titel afgaat.....
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
robertino1
Berichten: 75
Lid geworden op: 07 jun 2008, 20:45

Re: ebay

Bericht door robertino1 »

Hallo,

Mocht de verkoper niet reageren op je aanbod voor het bijbetalen verzendkosten
de verkoper bij ebay aanmelden als niet leverende verkoper dan gaan ze de zaak uit zoeken
vragen meestal bewijs van betaling als je dat hebt krijgt de koper meestal gelijk enhalen ze betaling terug van zijn ebayrekening<saldo.

Heb je met paypal betaald zijn er ook nog manieren je geld terug te laten storten
even kontakt met ze opnemen

komt vast oke
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: ebay

Bericht door frank884 »

Ik koop veel op E bay.de
maar maak gebruik van een Duits adres
want ik kom daar wekelijks enkele keren vanwege mijn werk
en dat is wel handig dan.
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Gebruikersavatar
pluuke
Berichten: 1979
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:11
Locatie: Wolfsburg ;-)
Contacteer:

Re: ebay

Bericht door pluuke »

Dat is inderdaad een groot voordeel....
Relatief goedkope zaken vallen anders eigenlijk al gauw af als er nog eens 17 euro verzendkosten bijkomt....
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Plaats reactie