Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

tevredenheids-onderzoek

vragen over de T5
Plaats reactie

tevredenheids onderzoek , wat voor cijfer geeft jij je T5 ?

10
23
7%
9
88
26%
8
150
44%
7
43
13%
6
13
4%
5
6
2%
4
9
3%
3
2
1%
2
0
Geen stemmen
1
9
3%
 
Totaal aantal stemmen: 343

Marcel E
Berichten: 219
Lid geworden op: 03 apr 2010, 19:53

Re: tevredenheids-onderzoek

Bericht door Marcel E »

ik wacht nog even met het geven van cijfers omdat ik mijn bus net een week heb.

1e indruk is dat hij lekker soepel rijdt. Qua prestatie moet hij wel iets meer op toeren komen dan de L400 die ik hiervoor had. ff wennen want ik ben gewend erg vroeg op te schakelen.

Enige ergernis tot nu toe is een storend zoemend geluid waarvan ik vermoed dat het de bevestiging van de elektrische waterpomp wel eens kon zijn. tzt maar even naar kijken. Verder had ik de indruk dat hij heel soms even iets hapert wanneer ik bij 2000 toeren het gaspedaal intrap.
T4 (2002) 2.5 TDI (75 kW)
T5 (2005) 1.9 TDI (77 kW)
Gebruikersavatar
Jurjen
Berichten: 94
Lid geworden op: 23 jan 2010, 21:32

Re: tevredenheids-onderzoek

Bericht door Jurjen »

levering onder de maat...

nou, heb ik weer :ie Auto zou in week 12 worden geproduceerd, het werd week 11 maar inmiddels heb ik m voorlopig nog niet :bonk

Eerst had Pon 3 weken de tijd nodig voor de ombouw naar grijs kenteken, vervolgens laat leverancier Wittebrug het ding rustig een week bij de standkachel inbouwer, inmiddels heeft plakkeraar Tiptop ruim een week naar de auto gekeken zonder wat te doen. De leverancier zit rustig achterover, of hij ook nog even 2-3 weken mag rekenen om de andere dingen in te bouwen. :bonk

:politie Volgende week vrijdag wil ik mijn auto hebben, klaar of niet, desnoods laat ik de trekhaak en het klasse 5 alarm wel ergens monteren waar ze er wel zin in hebben ik ben inmiddels moe van het getreuzel. Ik kijk erg uit naar de toekomstige service van Volkwagen :klappen

Ohwjah, mijn mooie oude Landrover zou voor de sloopregeling gaan, die is inmiddels verlopen en ze zijn 'vergeten' om m aan te melden, hoera :groteogen

moest ik ff kwijt
cheers
Jurjen
nr 355, 132kW DSG, 4Motion kwb in Olympic Blue
Gebruikersavatar
Yorrie
Berichten: 407
Lid geworden op: 16 mar 2010, 17:17
Locatie: In het mooie Grunnegerland!
Contacteer:

Re: tevredenheids-onderzoek

Bericht door Yorrie »

Jurjen schreef:levering onder de maat...

nou, heb ik weer :ie Auto zou in week 12 worden geproduceerd, het werd week 11 maar inmiddels heb ik m voorlopig nog niet :bonk

Eerst had Pon 3 weken de tijd nodig voor de ombouw naar grijs kenteken, vervolgens laat leverancier Wittebrug het ding rustig een week bij de standkachel inbouwer, inmiddels heeft plakkeraar Tiptop ruim een week naar de auto gekeken zonder wat te doen. De leverancier zit rustig achterover, of hij ook nog even 2-3 weken mag rekenen om de andere dingen in te bouwen. :bonk

:politie Volgende week vrijdag wil ik mijn auto hebben, klaar of niet, desnoods laat ik de trekhaak en het klasse 5 alarm wel ergens monteren waar ze er wel zin in hebben ik ben inmiddels moe van het getreuzel. Ik kijk erg uit naar de toekomstige service van Volkwagen :klappen

Ohwjah, mijn mooie oude Landrover zou voor de sloopregeling gaan, die is inmiddels verlopen en ze zijn 'vergeten' om m aan te melden, hoera :groteogen

moest ik ff kwijt
cheers
Jurjen
Klinkt heel goed Jurjen... Ahum! Nou ja, maar hopen dat het alsnog goed komt. En ik neem aan dat de firma Wittebrug gewoon voor de extra kosten i.v.m. het vergeten aan de melden voor de sloopregeling opdraait? Hun vergeten 't!

Maar goed, ik heb hetzelfde gehad hoor. Voortraject liep vlekkeloos, maar aflevering en wat daarna allemaal kwam... Maar goed, ik heb ook niet voor niets m'n auto's in onderhoud bij 'n Toyota-dealer.
De trotse eigenaar van 'n LWB 2.5TDi 130pk DC Comfortline "Premium" (03/2010) met o.a. leer, een hele hoop pakketten en Ronal R48's (17") in het Reflexzilver.
Gebruikersavatar
Jurjen
Berichten: 94
Lid geworden op: 23 jan 2010, 21:32

Re: tevredenheids-onderzoek

Bericht door Jurjen »

Nou haha, ik heb m hoor! Al 700 km :driveT5 en ik ben er super blij mee.

Toen ik vrijdagmiddag om 12 uur kwam binnenlopen werd ie net de showroom ingereden. Geheel zonder fratsen ging het natuurlijk niet; 'U vindt het vast geen probleem als we u volgende week het vrijwaringsbewijs opsturen, mn collega die dat altijd doet is al naar huis :muur ' Na mijn 'NO WAY :ie ' had ie binnen 5 minuten een vrijwaringsbewijs voor mn oude auto tevoorschijn getoverd :yes

De radio waren ze niet aan toe gekomen - die had ik ook afgelopen maandag pas gekozen - maar ik denk dat ik daarvoor maar zelf naar een specialist ga.
nr 355, 132kW DSG, 4Motion kwb in Olympic Blue
Gebruikersavatar
Carlo
Berichten: 81
Lid geworden op: 04 jul 2007, 20:00
Locatie: Bleiswijk
Contacteer:

Re: tevredenheids-onderzoek

Bericht door Carlo »

Sinds 2 weken de T4 verruild voor een T5 en blij verrast. De T4 die we achter hebben gelaten had een 102 Pk TDI die ook nog eens was getuned naar 130 Pk.. De T5 die we hebben gekocht heeft een 5 cylinder 2.5 motor en is dus op papier identiek qua vermogen. De techniek heeft niet stilgestaan en de T5 trekt beduidend beter en is vooral veel stiller. Bij de T4 hoorde je de turbo lekker fluiten en was de motor nadrukkelijk aanwezig. Ik heb de turbo van de T5 nog niet gehoord en het motorgeluid klinkt meer als een naaimachine als een rauwe diesel. Het is een kwestie van smaak maar dat lekkere rauwe van de T4 mis ik wel een beetje.

Vermogen

Deze week de caravan even opgehaald en dan wordt duidelijk dat de T5 aanzienlijk krachtiger en soepeler is dan de T4. Vooropgesteld dat we met de T4 geen noemenswaardige problemen hebben gehad met het trekken van 1.500 kilo kampeerplezier; de 1e versnelling was geen feest. Met name op een helling was het wegrijden een spel met koppeling en gas. Het lijkt erop dat de T5 een veel krachtigere 1e gang heeft. Sommigen beoordelen dat als negatief maar met een zware aanhanger is het beslist plezierig. Zonder aanhanger en een beetje rustig koppelen zou je in de 2e versnelling ook weg kunnen en ben je snel(ler) weg. De 6e versnelling is beslist bruikbaar, zelfs met de caravan kun je naar 6 ware het niet dat je dan wel naar de 100 moet. Volkswagen heeft dus geleerd van de T4 want dat is écht een verbetering.

Ruimte

De T5 is breder en dat merk je al direct als je instapt. Ook is de instap verbetert. Volgens mij zijn de deuren ook groter waardoor je makkelijker plaats neemt. De deuren van de T4 waren al stevig, de portieren van de T5 lijken kluisdeuren. Het geeft in ieder geval een veilig gevoel. Ook de laadruimte dus iets breder. Voor de lezer die de T5 niet kent; de T4 achterdeuren gingen anders open. Bij de T4 biedt de rechterdeur de eerste toegang, bij de T5 is de linker deur het eerste aan de beurt. Geen idee waarom dat is gewijzigd en échte vóór- of nadelen kan ik niet noemen.

Degelijkheid en functionaliteit


Ten opzichte van de T4 heeft de T5 meer vakjes en plaats op het dashboard. Ook in de hemel is ruimte voor kleine dingen. De functionaliteit ervan is niet altijd even duidelijk. Het grote vak in het middenconsole is er niet meer. Daar zit nu de de zekeringkast. Toegeven, dat was in de T4 niet zo handig omdat het opbergvak eerst leeg moest worden gemaakt alvorens de zekeringen te kunnen vervangen. Toch heeft de T5 meer opbergruimte.

Het is leden van dit forum al gelukt 4 tot 5 ton op een T4 te zetten. Of de T5 ook die degelijkheid in zich heeft om zonder problemen een half miljoen kilometer te rijden is de vraag. Natuurlijk zijn rijstijl en onderhoud van invloed maar de T4 heeft zich bewezen als een zeer betrouwbare bedrijfsauto. Je gaat ervan uit dat die Duitsers dat bij de T5 willen overtreffen en deze generatie ook weer faam gaat maken.

Gelet op het prijskaartje hebben we hoge verwachtingen maar dat zal de tijd moeten leren. In zijn algemeenheid zou ik de auto willen beoordelen met een 8 maar uiteindelijk telt de prijs per kilometer. Met de T4 heb ik voor iets meer dan € 0,23 per kilometer gereden. Eens kijken of de T5 dat ook gaat halen....

Groet,

Carlo
Marcel E
Berichten: 219
Lid geworden op: 03 apr 2010, 19:53

Re: tevredenheids-onderzoek

Bericht door Marcel E »

1.9 TDI 77 kW.
3 zitplaatsen.


Rijgedrag:
Soepel en redelijk vlot. Alleen een korte hapering als ik bij 2000 toeren het gas plotseling indruk. schakelen gaat heerlijk soepel en direct na gewend te zijn aan een pook van een halve meter naast het stuur.
Tuning bij JD zit in de planning. Kijken wat dat oplevert.

Comfort:
Voor wat ik gewend ben een lekkere stille motor. Prima stoelen met voldoende mogelijkheden deze naar smaak in te stellen. Beenruimte was wat aan de krappe kant maar na het verwijderen van het tussenschot, wel wat gehoriger vanwege de geweldige klankkast die toen ontstond :nuts , kon de stoel 2 stapjes verder naar achteren en de leuning verder achterover.

Over de plek van de asbak met bekerhouders is duidelijk slecht nagedacht. Wanneer je met 3 personen voorin zit kom je behoorlijk in de knoei met de beenruimte van de middelste inzittende.

Degelijkheid:
De 1e 3000 kilometer probleemloos doorlopen. Ik ga er vanuit dat dat zo blijft.

Verbruik:
1e tankbeurt --> 1 op 12.5
2e tankbeurt --> 1 op 13
3e tankbeurt --> 1 op 13.6

Totaalscore houd ik voorlopig op een 8 :T54LIFE
T4 (2002) 2.5 TDI (75 kW)
T5 (2005) 1.9 TDI (77 kW)
Gebruikersavatar
Jurjen
Berichten: 94
Lid geworden op: 23 jan 2010, 21:32

Re: tevredenheids-onderzoek

Bericht door Jurjen »

Nou, vandaag weer een doldrieste episode bij mijn VW vrienden op het xxxxxxxx te Den Haag.

De opdracht was simpel: rokersuitvoering plaatsen - was vergeten op te nemen bij de orginele order - en een set dakdragers/roofrails, dus in de lengte van de auto. Klusje van 3 kwartier dacht ik :knipoog

Ik dus om 10:00 daar op de stoep.

Om 11:00 had ik nog niks gehoord en ga dus maar eens kijken: de hele cockpit ligt open en er is niemand met mn auto bezig, van de asbak/cupholders en de dakrails geen spoor, van de monteur ook niet :muur

Na een half uur kwam het probleem boven tafel: ze hadden de multivan asbak besteld in plaats van die voor de transporter. Om half één waren de heren nog steeds in overleg en stelden voor om mij een andere auto mee te geven, dan zou ergens in deze week het spul wellicht een keer geplaatst worden :bonk ammenooitniet natuurlijk

Uiteindelijk kwam de oplossing, maar ze zouden eerst even gaan lunchen.... 'dacht het niet hè :bonk

Uiteindelijk bleken ze van een 2e hands auto de afgekloven asbak te hebben gesloopt en die wilden ze in mijn auto inbouwen :muur Toen bleken de dakdragers een soort lelijke aluminium kleur te hebben in plaats van netjes zwart.

:politie k heb de hele zaak maar gecancelt

Om 13:30 kon ik dus onverrichterzake wegrijden en nog een keer terugkomen omdat de klunzen de zekering van mn autoradio dr uit hadden getrokken en niet teruggeplaatst.

wie O wie weet een goeie dealer/garage waar ik mn auto voortaan kan laten onderhouden?? Als je wil lachen: ga naar xxxxxxxxx :ie
nr 355, 132kW DSG, 4Motion kwb in Olympic Blue
Gebruikersavatar
Carlo
Berichten: 81
Lid geworden op: 04 jul 2007, 20:00
Locatie: Bleiswijk
Contacteer:

Re: tevredenheids-onderzoek

Bericht door Carlo »

Tja, ik vraag me na het lezen van dit soort verhalen toch steeds weer af waarom dealers wél duurder zijn en er zo geklungeld wordt.

Ik kom nu al 5 jaar bij Hoogerheide bedrijfswagens en ik heb ze nog nooit kunnen betrappen op geklungel. Zijn van huis uit Mitsubitsi maar sleutelen ook aan VW. Ook geen surprises op de rekening. Ik heb verder geen binding met het bedrijf maar vanuit Den Haag is het 20 minuten en als het moet krijg je een auto mee.

Succes en eh... (beeldend geschreven !!!)

Groet,

Carlo
Gebruikersavatar
dvr
Berichten: 239
Lid geworden op: 19 okt 2007, 21:48
Locatie: Montfoort
Contacteer:

Re: tevredenheids-onderzoek

Bericht door dvr »

Jurjen schreef:Nou, vandaag weer een doldrieste episode bij mijn VW vrienden op xxxxxxxxxxxx te Den Haag.

De opdracht was simpel: rokersuitvoering plaatsen - was vergeten op te nemen bij de orginele order - en een set dakdragers/roofrails, dus in de lengte van de auto. Klusje van 3 kwartier dacht ik :knipoog

Ik dus om 10:00 daar op de stoep.

Om 11:00 had ik nog niks gehoord en ga dus maar eens kijken: de hele cockpit ligt open en er is niemand met mn auto bezig, van de asbak/cupholders en de dakrails geen spoor, van de monteur ook niet :muur

Na een half uur kwam het probleem boven tafel: ze hadden de multivan asbak besteld in plaats van die voor de transporter. Om half één waren de heren nog steeds in overleg en stelden voor om mij een andere auto mee te geven, dan zou ergens in deze week het spul wellicht een keer geplaatst worden :bonk ammenooitniet natuurlijk

Uiteindelijk kwam de oplossing, maar ze zouden eerst even gaan lunchen.... 'dacht het niet hè :bonk

Uiteindelijk bleken ze van een 2e hands auto de afgekloven asbak te hebben gesloopt en die wilden ze in mijn auto inbouwen :muur Toen bleken de dakdragers een soort lelijke aluminium kleur te hebben in plaats van netjes zwart.

:politie k heb de hele zaak maar gecancelt

Om 13:30 kon ik dus onverrichterzake wegrijden en nog een keer terugkomen omdat de klunzen de zekering van mn autoradio dr uit hadden getrokken en niet teruggeplaatst.

wie O wie weet een goeie dealer/garage waar ik mn auto voortaan kan laten onderhouden?? Als je wil lachen: ga naar xxxxxxxxxx :ie

Dat was een lekker uitje voor je.
Het is en blijf bij alle dealers het zelfde ze zien alleen maar een werkopdracht en geen persoon die zich
zit op te vreten in de showroom.
Ik zelf kom niet meer bij de dealers ga alleen nog maar naar een bevriend garage houder
uurloon is veel goedkoper en voor de garantie punten brengt hij hem weer naar de dealer.
En je heb het voordeel dat zulke bedrijven ook op zaterdag werken dat schilt weer vervangend vervoer en overladen
van je spullen en je kan op elk tijdstip van de dag binnen lopen.
En tegenwoordig hebben ze net zoveel kennis van de Vw als de dealer (een hoop garages en dealers weten :wjw ook te vinden) ze kunnen hem ook uitlezen en resetten
dvr nr 285
Egbert&Manon
Berichten: 5456
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:36
Locatie: Frankrijk Vienne

Re: tevredenheids-onderzoek

Bericht door Egbert&Manon »

Na 3 weken en 2000 km geef ik ook eens mijn mening.
Per 1 oktober begonnen bij een nieuwe werkgever.
Ik moet het nog even een half jaartje doen met een zilverkleurige T5 van mei 2005 met een eenvoudige 1,9 tdi
Dubbele cabine, electrisch pakket, comfortstoel, airco.......genoeg comfort.
Kilometerstand is nu ......117500.
Het was eerst wennen aan het gebrek aan power, maar het maakt me wel een stuk rustiger, ik rij nu ook regelmatig op de rechterbaan.
De trekhaak komt soms aan de grond na een drempel; voldoende belading dus.
Het verbruik valt me super mee.....1000km op 80 liter.
Als T4 rijder had ik niets met een T5.
Dat is nu wel anders geworden.
Het interieur is er echt op vooruit gegaan, vooral afwerking en isolatie.
Persoonlijk vind ik die grote zwarte voorbumper spuuglelijk en zorgt ervoor dat de buitenkant niet erg aantrekkelijk is.

Ik heb de afgelopen jaren gereden in Ducato's, doblo, Scudo, Transits, Hi-aces, Traffic, C25 en Vito.
Deze verliezen het allemaal wat mij betreft van de Transporters T4 en T5.
Het voelt gewoon degelijker aan.

Helaas is het leasecontract voorbij in mei 2011......
De opvolger wordt een Traffic.
Collega's die al overgestapt zijn van T5 naar Traffic willen graag met mij ruilen.

Ik heb als cijfer een 8 gegeven.



Egbert
2015 Iveco Daily 50C15
2018 Hyundai Tucson diesel
rob072
Berichten: 9
Lid geworden op: 19 jan 2007, 22:43

Re: tevredenheids-onderzoek

Bericht door rob072 »

Ik ben best tevreden over mijn auto, maar de dienstverlening van de dealer ( het is er nog maar één in NH) laat echt te wensen over.
Je wordt lachend met de nodige arrogantie een poot uitgedraaid. Ik heb het dan niet over veerpoten!!!. Wie wil er samen met mij een nieuwe dealer starten ?? Lijkt mij zo geweldig om een eerlijke dienstverlening op te zetten. Het is ook goed om te zien dat bv een Seat dealer een spandoek op hangt met de tekst ook Volkswagen service mogelijk. Ik begrijp nu ook waarom.
T5 plus
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 dec 2010, 20:02

Re: tevredenheids-onderzoek

Bericht door T5 plus »

Hallo,

Ik was met mijn T5 2008 70.000 km zeer ongelukkig in ieder geval .
Het was zelfs zo dat ik heb besloten hem te verkopen het 1 na het ander kwam.
Zij deur ging na 7 keer drukken open .
Brandstof meter werkte niet naar behoren .
Ben 3 keer voor update's naar de garage geweest ivm met storing
Oliesensor olie niveua kaduk
Buitenverlichting pieptoon werkte dan wel en dan niet .
Gloeibougie 's vervangen en dat ff in 3 maanden maar kan nog wel doorgaan ....
Nu T5 plus gekocht 140 pk 2010 en bevalt bijzonder goed (tot nu toe )

Heb wel handige tips op dit leuke forum gevonden en spoor iedereen aan om dit vol te houden !
Fijne dagen aan iedereen toegewenst.
Gebruikersavatar
fokkert
Berichten: 168
Lid geworden op: 06 jan 2011, 22:20
Locatie: In't Noorden

Re: tevredenheids-onderzoek

Bericht door fokkert »

Hallo iedereen,

ik ben nieuw hier. Ik zag dit onderwerp en dacht, even een reactie plaatsen. :jumpklap

Ik rijd met een transporter van 2007. 131pk BNZ motor, manueel geschakeld. LWB.

km stand 385.520km. :yes de bus rijdt nog lekker alleen de veren van het 2-massavliegwiel liggen lam, dus dit zorgt wel voor klappen als ik snel mijn koppeling laat opkomen. Is nu ook binnen voor schokdempers, schijven, remblokken. :werkaanT4 Ook een andere servopomp, blijkt een meer voorkomende ziekte. Voor de rest toppie! We gaan zeker voor het dubbele! :T54LIFE Heb trouwens ooit met een taxi T5 meegereden. 800.000km, toen begon de versnellingsbak wat problemen te geven. Duitse degelijkheid!!! Probeer dat maar eens met een fransman :nuts

groeten Stef.
Transporter T5 GP R20 "Highline"
200KW
CFGB-engine
Big-injectors
Costum made Garret Turbo
Wagner Intercooler
bernie_kkk
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jan 2011, 08:02

Re: tevredenheids-onderzoek

Bericht door bernie_kkk »

ik ben nieuw hier. Ik zag dit onderwerp en dacht, even een reactie plaatsen. :jumpklap
fapa
Berichten: 41
Lid geworden op: 30 dec 2008, 13:51

Re: tevredenheids-onderzoek

Bericht door fapa »

ik geef een dikke 8 ,

maar je zou ook een post moeten maken over tevredenheidsonderzoek over de dealers, en wat mij betreft had mijn california op je score gemakkelijk een 9 gehaald, nu maar een 8 omwille van de miserie die dealers mij bezorgen... :muur

ik zie te vaak onkunde, ik woon in belgie, en je moet je california eens binnensteken voor iets kleins, ze krabben hun haar hier uit en hebben vaak geen idee, vorig jaar nog hem drie weken achtergelaten, achteraf zie ik dat ze hem helemaal uitgebouwd hebben ,en resultaat twerkt nog steeds niet, ... een sleutel om iets te openen die vast zit , die kennen ze niet,... t'is soms triestig, soit ben verandert van dealer hopelijks gaat het nu beter, alhoewel mijn eerste bezoek en bestek (zie post bij T5 : bestek voor trekhaak) beloof niet zoveel goeds, helemaal geen transparantie etc..
Dan heb ik het nog niet gehad over mijn Audi en de problemen.. soit mooiste voorbeeld nog : ik steek audi binnen voor onderhoud, ik zeg je belt me als je iets anders wilt doen buiten wat we hier nu bespreken en noteren..

Rara ze bellen me op , geloof het of niet alle 4 mijn banden waren kapot en dringend aan vervanging toe, tzelfde liedje als mijn vorige dealer, mijn banden moesten vorig jaar zogezegd ook al vervangen worden, e wel tzijn nog steeds dezelfde en ze zijn nog steeds goed... ze proberen zo hard... maar het geeft je geen goed gevoel, vertrouwen in de garagist die is ver zoek op tmoment..

waar is de tijd dat we het allemaal zelf konden doen als we dat wilden...

groetjes
fapa
Plaats reactie