Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

ebay

vragen over de T4
daba
Berichten: 30
Lid geworden op: 02 jan 2010, 23:11

Re: ebay

Bericht door daba »

:yes ik heb vandaag de demper binnen voor die prijs 49 euro+13euro verzend kosten :adhd
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: ebay

Bericht door Roger B. (11)61 »

beetje kort door de bocht om een verkoper die niet naar NL wil verzenden en dat ook in zijn veiling aangegeven heeft bij Ebay aan te gaan geven (aangenomen dat ie wel je geld terug stort).

De koper heeft in dit geval de fout gemaakt niet goed te lezen, dat mag je de verkoper niet aanrekenen.

Maar eerst afwachten of de verkoper naar NL wil verzenden (reken wel op een aardig bedrag extra, gewone pakketjes zijn in DLD meestal 7 euro en dan naar de EU 17 euro) Als ie niet wil verzenden dan zal ie zelf wel aangeven het geld terug te storten.....
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: ebay

Bericht door Multivan Generation »

@ Daba,
nu je hem binnen hebt is het misschien wel zo netjes om nog even te vragen welke meerkosten de verkoper wil,
dat je die nog betaald.. :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: ebay

Bericht door Roger B. (11)61 »

dit is een verkoper die een pluim verdient in je beoordeling.... de man bied voor 13 euro verzending naar D aan en verstuurt desondanks voor dat bedrag internationaal...... :toppie

hoe is je engels? dan kun je de beoordeling ook in het engels doen, dat begrijpen de meeste duitsers ook wel
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: ebay

Bericht door frank884 »

pluuke schreef:Dat is inderdaad een groot voordeel....
Relatief goedkope zaken vallen anders eigenlijk al gauw af als er nog eens 17 euro verzendkosten bijkomt....

voor 4 euro sturen ze met Hermes een pakket (binnen bepaalde afmetingen)
maar tot 25 kilo dwars door Duitsland
en dat valt mij best mee!!

(Kleinere spullen briefpost is goedkoper)

en idd vaak zijn de verzendkosten zelfs met die 4 euro hoger dan de aankoop prijs van het artikel
en zou het zich met verzendkosten naar NL nooit lonen.
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: ebay

Bericht door Multivan Generation »

We zouden in Nederland zoiets als een Büchersendung moeten krijgen.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
pluuke
Berichten: 1979
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:11
Locatie: Wolfsburg ;-)
Contacteer:

Re: ebay

Bericht door pluuke »

Inderdaad..
Het hangt vaak ook van de verkoper af hoe creatief deze wil zijn.
Sommigen denken niet heel lang na hoe je iets bv compacter kunt maken, om zo binnen de (opgetelde !) afmetingen te blijven.
Anderen zijn wel creatief, maar dan in hun eigen voordeel, ze rekenen je bv 5 euro en dan komt het in een eneveloppe met 2,50 aan postzegels erop... :politie Nouja...vaak ben je al blij dat het weer goed aangekomen is.
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: ebay

Bericht door Roger B. (11)61 »

daar is op ebay discussie over geweest, in sommige categorieën mag je tegenwoordig niet meer dan een x-bedrag aan verzendkosten berekenen..

ik vind het heel simpel:

De verkoper geeft een x-bedrag op wat verzenden gaat kosten...
jij als koper gaat daar mee accoord (en dan bied je om het object te kopen) of niet (en dan bied je niet..)

bij het bieden tel je de verzendkosten gewoon mee in het totaalbedrag dat je er voor over hebt..... wat de verkoper dan daadwerkelijk voor het verzenden betaald boeit me eigenlijk totaal niet.........................
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
kurt&oxana
Berichten: 547
Lid geworden op: 28 dec 2009, 22:03
Locatie: Zelzate (Oost-vlaanderen)

Re: ebay

Bericht door kurt&oxana »

ik heb ook al verschillende dingen gekocht via Ebay , nooit moeten over klagen , 1 maal een einddemper gekocht in de buurt van Berlijn ( dat is 900 km voor mij) 17 Euro verzendkosten !! zeker niet slecht , maar inderdaad moet je alles eerst goed lezen i.v.m. verzendkosten en dergelijke ,en niet rap rap bestellen
T4 Multivan 2.5 TDI
Gebruikersavatar
Rotor
Berichten: 721
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:27
Locatie: Kampen

Re: ebay

Bericht door Rotor »

Op EBAY zijn er ook verkopers die bieden iets heel goedkoop aan, maar dan zijn de verzendkosten weer heel hoog.
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: ebay

Bericht door Roger B. (11)61 »

kwestie van lezen en zelf bepalen of je het er voor over hebt,

als ik een artikel bij pietje koop voor 20 euro met 15 euro verzendkosten kost me dat artikel 35 euro

Als ik het bij jantje voor 29,95 koop met 6 euro verzendkosten kost het me 35,95.......

wat boeit mij dat dan welk deel van het totaal bedrag "verzendkosten" is en welk deel artikelprijs (voordeel voor de verkoper bij gelijk totaalbedrag met hogere verzendkosten zit in de ebay provisie en eventueel paypal provisie)

alleen bij onenigheid en retour sturen ga je nat want dan krijg je de verzendkosten niet terug
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
sgsdebruijn
Berichten: 4379
Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
Locatie: in de Hoeksche Waard

Re: ebay

Bericht door sgsdebruijn »

Het verzendbedrag staat vaak ook voor de tijd dat erover heen gaat om het te verzenden.
Vaak zijn goedkopere verzendkosten een garantie voor een langere tijd dat een pakket onderweg is, of denk eventueel aan verzekering.

Voor 8.70 kan je onverzekerd al een aardig pakketje toegestuurd krijgen
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: ebay

Bericht door matje86 »

je kan je ebay zo instellen dat verzend kosten naar nl er bij staan, staat het er niet bij gewoon, voor bieding ff vragen wat de verzend kosten zijn
anders gewoon ff halen we hebben niet voor niks een :driveT4 :T44EVER met laadruimte :love
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: ebay

Bericht door frank884 »

matje86 schreef:je kan je ebay zo instellen dat verzend kosten naar nl er bij staan, staat het er niet bij gewoon, voor bieding ff vragen wat de verzend kosten zijn
anders gewoon ff halen we hebben niet voor niks een :driveT4 :T44EVER met laadruimte :love
veel aanbieders verzenden niet naar het buitenland, ik ben blij dat ik een Duits verzendadres heb, scheelt verzendkosten
en veel meer aanbieders die willen verkopen.
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: ebay

Bericht door matje86 »

ik geef soms meer dan nodig :knipoog nou dan verstuuurd zelfs een duitser graag :jump
kan er vaak niet voor :driveT4
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Plaats reactie