Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Gebruikers evaring DHL pakketpost DLD

vragen over de T4
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: Gebruikers evaring DHL pakketpost DLD

Bericht door Harry 341 »

Heb er alleen maar goede ervaringen mee....lijkt me dat de "fout"bij de verkoper zit...er MOET nl. een pakketnummer zijn.
Ik zou maar even contact opnemen met Ebay.
Heb een tijdje terug remmerij besteld om 8 uur 's avonds...de andere middag voor de deur!
grtz.Harry
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Gebruikersavatar
henkru
Berichten: 1687
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:53
Locatie: Volendam
Contacteer:

Re: Gebruikers evaring DHL pakketpost DLD

Bericht door henkru »

Je heb toch kopersbescherming op Ebay, vooral als je via PayPal heb betaald.
Laatst gewijzigd door henkru op 08 jun 2010, 13:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Als je denkt dat alles tegenzit, denk dan opnieuw.
Gebruikersavatar
Wim T4 935
Berichten: 1873
Lid geworden op: 04 feb 2007, 19:58
Locatie: Randstad

Re: Gebruikers evaring DHL pakketpost DLD

Bericht door Wim T4 935 »

Ik heb 2 keer iets via Ebay uit Duitsland laten komen. 1 respectievelijk 2 dagen duurde dat vanaf moment dat verkoper zei e.e.a. verzonden te hebben.

Ik zou maximaal nog 2 dagen wachten in jouw situatie. Maar ik vrees dat je hier extra werk aan gaar krijgen.
:T44EVER

Groeten van Wim

:driveT4
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10826
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Gebruikers evaring DHL pakketpost DLD

Bericht door Pascal-141 »

Ik verzend dagelijks tientallen paketten (voor m'n werk) met DHL , en naar het buurland word dat 1 dag later al geleverd
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Gebruikers evaring DHL pakketpost DLD

Bericht door Roger B. (11)61 »

alleen maar goede ervaringen met Ebay, maar kies wel verkopers met een hoog percentage positieve beoordelingen en liefst ook veel beoordelingen.

Als je binnen twee dagen geen track en trace nummer of in elk geval enige reactie gehad hebt stuur je een mail waarin je aankondigd dat als hij er niet meer moeite voor doet om te zorgen dat het pakket terecht komt jij je bij Paypal en ebay gaat beklagen over de situatie. Twee dagen daarna wend je je tot de klachtenafdeling van ebay(en dan wordt je doorgestuurd naar Paypal) daar moet je dan je beklag doen, dan krijgt de koper de kans zich te verweren en aan te tonen dat jij het pakket ontvangen hebt en als ie dat niet voldoende kan aantonen dan krijg je je geld terug...

afhankelijk vna hoe het afgehandeld wordt kun jij de verkoper een slechte beoordeling geven.

Wees reëel en laat een lange verzendtijd (dat dus aan de bezorgdienst kan liggen) niet DE reden zijn een verkoper negatief te beoordelen.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Gebruikers evaring DHL pakketpost DLD

Bericht door Roger B. (11)61 »

wat ik ook altijd even doe is de neutrale en negatieve beoordelingen lezen...... daar zitten een aantal klachten bij over niet geleverde goederen en moeilijke communicatie (kregen wel geld retour overigens)

wat ook opvalt is dat afgelopen maand van de 158 beoordelingen en 7 niet positief waren 4.43%
de 5 maanden daarvoor (laatste maand van laatste 6 maanden aftrekken) was dat nog 797 beoordelingen waarvan 12 niet posistief.....dat is maar 1,5%.

De laatste maand heeft ie gemiddeld dus bijna 3 keer zoveel niet positieve respons.

Een mogelijke oorzaak is dat de zaken goed gaan en hij daardoor niet tijdig aan email en dergelijke toe komt waardoor dingen die mis lopen niet netjes genoeg (snel genoeg) afgehandeld worden.

Maar in het algemeen is zoveel beoordelingen met een dergelijk percentage wel betrouwbaar genoeg om te bestellen.

Ebay blijft toch veiliger voor de koper dan een medium als Marktplaats. Als je hoogstbiedende bent bij het einde van de veiling MOET je kopen, maar de verkoper MOET ook verkopen op straffe van een negatieve beoordeling.
Mede door paypal kauferschutz is je geld ook nog relatief veilig zolang je je koopwaar niet ontvangen hebt.

Marktplaats is veel vrijblijvender, als je vooraf geld stuurt en pech hebt kun je je geld kwijt zijn zonder dat er iets van aktiemogelijkheid tegenover staat. Of zoals ik al meegemaakt heb, geboden, gemaild met verkoper, auto geregeld om het ding op te helen (paste niet in mijn toenmalige auto) bel een uur voor aankomst dat we onderweg zijn (was zo afgesproken) zegt de lul doodleuk dat ie het al verkocht heeft..... daar gaat dan de huurprijs voor een busje en de kilometers/benzine/tijd die je al verreden hebt...... en je kunt er niets tegen beginnen op marktplaats
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
guust-flater
Berichten: 126
Lid geworden op: 13 jan 2007, 09:47
Locatie: spijkenisse

Re: Gebruikers evaring DHL pakketpost DLD

Bericht door guust-flater »

Een track & trace code is wel het minste dat je kunt verwachten van de verzender.
Wil die deze niet geven dan zal hij het pakket misschien niet op de aangegeven datum verstuurd hebben, want dat staat er waarschijnlijk ook op.

Ook ik maak zakelijk gebruik van diverse pakketdiensten en ook heb ik regelmatig zendingen uit Duitsland.
Normaal is 1 a 2 dagen, maar hou er wel rekening mee dat wanneer er een fout in het adres is geslopen hetzij een fout in de postcode of een verkeerde spelling van adres of huisnummer of i.d. het wel ineens 10 dagen kan duren eer de afzender bericht krijgt dat er iets niet klopt.
In dat soort gevallen kan een pakketje soms ergens in de keten lang onopgemerkt blijven hangen.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33876
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Gebruikers evaring DHL pakketpost DLD

Bericht door Multivan Generation »

@ Jan,
bel even met de verkoper..

Ik heb daar met die verkoper goede ervaringen, Matje ook wel..
Goede verkopers met heel veel spullen.
Misschien sparen ze even wat op, om met een auto vol spullen naar de post te gaan.

Maar nogmaals, zeker geen verkeerde verkoper!
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Gebruikers evaring DHL pakketpost DLD

Bericht door Roger B. (11)61 »

Multivan Generation schreef: Misschien sparen ze even wat op, om met een auto vol spullen naar de post te gaan.
hij heeft tegen jan gezegd dat ie het de 31e mei bij DHL afgeleverd heeft voor verzending
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: Gebruikers evaring DHL pakketpost DLD

Bericht door matje86 »

normaal duurt het niet lang, maar er kan altijd een kink in de kabel komen(volgens mij hadde die duitsers vorige week ook 2 dagen urlaub :gekte )
mijn ervaring met opsturen is niet meer dan een doos verzending welke altijd binnen een weekbinnen waren, zware en grote dingen haal ik zelf op :driveT4
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Gebruikersavatar
pluuke
Berichten: 1979
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:11
Locatie: Wolfsburg ;-)
Contacteer:

Re: Gebruikers evaring DHL pakketpost DLD

Bericht door pluuke »

Bij Luckymoney heb ik mijn hefdak gehaald....
Goeie jongens, dat pakketje komt echt wel.
Kan me best voorstellen dat ze wat slordig zouden kunnen zijn (ahum, heb hun hal gezien) maar zeker wel goed van vertrouwen :toppie
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Gebruikers evaring DHL pakketpost DLD

Bericht door Roger B. (11)61 »

vorige week donderdag was sowieso vrije dag, landelijk en vrijdag voor velen ook.

maar reken op een werkdag of 5 voordat je je enige zorgen gaat maken.

neemt niet weg dat een pro-aktieve verkoper sneller en accurater reageert op mails van de klanten...

@Pluuke, zo'n hal als die jongens van Discovery (ludolfs oid) ook hebben :bifun :bifun :bifun
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
pluuke
Berichten: 1979
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:11
Locatie: Wolfsburg ;-)
Contacteer:

Re: Gebruikers evaring DHL pakketpost DLD

Bericht door pluuke »

Iets minder erg....ze hadden zelfs stellingen :bifun
Bijlagen
Image00004.jpg
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Gebruikersavatar
Franck846
Berichten: 1517
Lid geworden op: 15 jan 2007, 17:30
Locatie: Oosthuizen
Contacteer:

Re: Gebruikers evaring DHL pakketpost DLD

Bericht door Franck846 »

Was laatst een heel stuk over Ebay bij Tros radar, daaruit bleek dat je helemaal niet bent beschermt tegen oplichting/ niet leveren

http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... y#p1010912
Gebruikersavatar
Franck846
Berichten: 1517
Lid geworden op: 15 jan 2007, 17:30
Locatie: Oosthuizen
Contacteer:

Re: Gebruikers evaring DHL pakketpost DLD

Bericht door Franck846 »

Ik kwam deze toevallig tegen, zo kan het dus ook. Er blijft helaas altijd een risico aan kleven dat jeje geld of spullen kwijt kan raken en deze niet kan verhalen.
Plaats reactie