Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Gebruikers evaring DHL pakketpost DLD

vragen over de T4
Gebruikersavatar
pluuke
Berichten: 1979
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:11
Locatie: Wolfsburg ;-)
Contacteer:

Re: Gebruikers evaring DHL pakketpost DLD

Bericht door pluuke »

Inmiddels 39 aankopen gedaan via Ebay, in zowel Nederland, Engeland, Duitsland als Frankrijk.
Nog allemaal aangekomen !
Soms wel ge-eikel gehad, maar altijd met particuliere verkopers.
Die waren gewoon te lui om na de betaling het spul ook naar het postkantoor te brengen.
1x moeten dreigen met PayPal, en hier ook daadwerkelijk een klacht gedeponeerd.
Toen kwam er direct aktie van de verkoper....en een hoop slappe excuses.

Maar over het algemeen : mijn vertrouwen in de mensheid is nog niet beschaamd,
ben als ik heel eerlijk ben zelfs wel een beetje verbaasd dat het alweer zolang goed gaat.

Heb een keer een originele VW overall gekocht, van een Turk bleek later maar dat terzijde,
deze maakte er ook een potje van.
Maar het kwam tóch uiteindelijk, en hij had een mooi modelletje van een Golf Cabrio meegestuurd om het goed te maken :toppie

p.s. zoekterm VW Latzhose :bifun
Bijlagen
blije gup met een VW pakkie.jpg
blije gup met een VW pakkie.jpg (5.87 KiB) 1744 keer bekeken
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
bsonders
Berichten: 46
Lid geworden op: 05 feb 2007, 12:51

Re: Gebruikers evaring DHL pakketpost DLD

Bericht door bsonders »

Ik heb eenzelde iets gehad met een pakketje uit duitsland,maar wat bleek nu DHL duitsland draagt veel pakketten in nederland over aan selectvracht en daar ging het bij mij mis duurde weken voordat deze kwamen.Ik zou een DHL nl bellen zou ben ik er ook achter gekomen suc6
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: Gebruikers evaring DHL pakketpost DLD

Bericht door Harry 341 »

Kan je nu al vertellen dat er zonder pakketnummer NIETS voor je gedaan gaat worden.
Is ook zo bij de TNT zooi....
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33840
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Gebruikers evaring DHL pakketpost DLD

Bericht door Multivan Generation »

En die luckymoney reageerd na twee dagen nog steeds niet op mijn email !
Je kunt ze beter even bellen, dat gaat veel sneller en beter :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Gebruikers evaring DHL pakketpost DLD

Bericht door Roger B. (11)61 »

jan2009 schreef:Ja peter, maar heb alleen een Fax nummer.
Ben hier al uren zoet mee , een beetje zakenman emaild anno 2010 dagelijks.
je wil de omzet niet moeten betalen van bedrijven en bedrijfjes die niet of nauwelijks emailen
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Gebruikers evaring DHL pakketpost DLD

Bericht door Roger B. (11)61 »

uit zomaar een veiling van $luckymoney$:

Rechtliche Informationen des Anbieters
GbR Uwe Lehmann & Peter Rehnert
Uwe Lehmann
Wellingholzhausener Str. 71
49326 Melle
Deutschland Telefon: 05429/929824
E-Mail: souveraen@aol.com

Umsatzsteuer-Identifikationsnummer: DE 226728065
Die Mehrwertsteuer wird auf meinen Rechnungen separat ausgewiesen.

staat toch een telefoonnummer tussen lijkt me......


Melle, da's 160 km van hieruit......


vind het toch apart overigens dat selectvracht een pakket kan vinden zonder een T&T nummmer en dan ook nog met zekerheid kan zeggen dat dit het bewuste pakket is..... alle andere vervoerders kunnen niks vinden zonder T&T nummer (zeggen ze)
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
sgsdebruijn
Berichten: 4379
Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
Locatie: in de Hoeksche Waard

Re: Gebruikers evaring DHL pakketpost DLD

Bericht door sgsdebruijn »

Verzenden en ontvangen naar andere landen is gewoon niet te volgen.
Ik verzend zeer regelmatig naar allerlei landen binnen de EU, tot aan de grens/tnt is de zending altijd wel te volgen maar zodra het de grens overgaat moet je maar afwachten hoe het af gaat lopen. Ik doe wel altijd aangetekend verzenden incl verzekering.

Mijn slechtste ervaring (koop) was met een Amsterdamse swinger (je kan soms een hoop vinden op internet van mensen (-: ) die mij een verkeerde fietsendrager verkocht. Voor mtb's wil je geen crankbevestiging maar framebevestiging.
Die heb ik maar weer doorverkocht en verder gezocht.

Zorg als verkopende partij dat je ook altijd een track&trace doorgeeft aan de koper en andersom natuurlijk er altijd om vragen of aangeven van te voren dat je die wilt. Tevens nooit door de telefoon gegevens doorgeven als je het verkeert verstaat ben je de klos.

Ook bij ebay geef ik als verkoper of koper altijd mijn adresgegevens door in een berichtje, bij ebay staan niet altijd de juiste gegevens bij mensen die spullen kopen en waar je dus spullen naartoe moet sturen.

Succes met het uitzoeken Jan, ik moet eerlijk zeggen dat ik wel goede ervaringen heb.
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Gebruikers evaring DHL pakketpost DLD

Bericht door Roger B. (11)61 »

jan2009 schreef:Roger,
Jij zal meer ervaring hebben met je duits om dingen uit te vogelen , hetzelde nummer maar dan met als laatste cijfer een 5 heb ik via ebay maar is een fax !!
vooral meer ervaring met ebay, dan weet je ongeveer waar je welke info zou kunnen vinden :knipoog
jan2009 schreef: Maar nog mooier , nu er een zaak van te hebben gemaakt via paypal komt meneer luckymoney via paypal ineens binnen het uur met de pakketcode van DHL :lach :lach
Hij ziet de bui ineens hangen , zijn centjes !
Tja, als er dwang achter zit met een ultimatum wordt men aktiever....
jan2009 schreef: Laat dat nu dezelfde code zijn die ik vanochtend heb gekregen van Selekt vracht :ie
Nog gekker , kijk met die code op www. dhl.de is de status "niet afgeleverd " zelfde code op Selekt vracht geeft de status "afgeleverd " :groteogen
Wat ik vaak gemerkt heb is dat het pakket een nieuw pakketnummer krijgt als het bij een andere vervoerder terecht komt, en dan is het dus voor een leek bijna niet meer te volgen. (op zich groot voordeel voor je dat hij het met DHL verstuurd heeft en bij DHL de status niet afgeleverd is)
jan2009 schreef: Ben weer gaan bellen met Selekt vracht !! , blijkt nu ineens vanwege de afmetingen het pakket nog in depot te zijn en zit het in de route voor vandaag , chauffeur is onderweg wordt gezegd.
Toch knap dat het pakket dan wel de status "afgeleverd" heeft in hun systeem EN dat ze dan toch kunnen zijn dat het in het depot is EN dat tegelijkertijd de chauffeur onderweg is ermee :groteogen :nuts
jan2009 schreef: Wat een chaos , hier wordt een normaal mens toch helemaal gestoord van !
En ik wil wel bellen hoor , ben al de hele dag bezig of dat nu in verbasterd duits ,engels of nederlands moet zal mij verder worst wezen.
JA, het is een ongelooflijke chaos, en zoals ik je verhaal gelezen heb is het hoogtepunt van die chaos is ons eigen land bij Select Vracht te vinden......

Je hebt alleen nog niks binnen, dat is vervelend. Helaas is de stem aan de telefoon die jou verteld heeft dat het pakket nog niet afgeleverd is minder waard dat die status afgeleverd in het systeem, dus je hebt nog niet enige vorm van zekerheid dat het geleverd gaat worden.

Maar de verkoper is behalve zijn laksheid in communicatie (en zo zijn er velen) niets te verwijten. Dat het pakje zo lang onderweg geweest is is blijkbaar de schuld van de (Nederlandse) firma Select Vracht

Als je pakketje vandaag inderdaad afgeleverd wordt en de spullen ook inderdaad in de omschreven staat verkeren zou ik de verkoper wel positief beoordelen maar in het commentaar wel erbij zetten de de communicatie sterk te wensen over liet en bij de sterretjes de communicatie op nihil waarderen,
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: Gebruikers evaring DHL pakketpost DLD

Bericht door matje86 »

en nu nog hopen dat het past :jump :knipoog
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Gebruikersavatar
pluuke
Berichten: 1979
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:11
Locatie: Wolfsburg ;-)
Contacteer:

Re: Gebruikers evaring DHL pakketpost DLD

Bericht door pluuke »

pffffffffffffffffffff

Een beetje geduld
Een beetje vertrouwen

Scheelt een hele hoop stress en telefoonkosten

Dat pakketje valt gewoon vandaag of morgen op de stoep :toppie
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Gebruikers evaring DHL pakketpost DLD

Bericht door Roger B. (11)61 »

overigens... las ik nu elders in dit topic goed dat je 181 euro betaald hebt voor een draaiconsole?

volgens mij gaan die doorgaans voor 120-150 euro eruit bij Ebay.....
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5271
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: Gebruikers evaring DHL pakketpost DLD

Bericht door René »

Luckymoney is bij vele WJW-ers bekend.

Maak je niet zo druk man, pakket is verzonden dat weet je nu en het komt eraan.
Als je zo slecht van vertrouwen bent moet je niet op deze manier zaken doen maar in de auto stappen en er naar toe rijden.

Je zit nu pas op 4 werkbare dagen ( volgens Roger enkele dagen nationaal vrij ) en er is aangegeven een kleine vertraging.
Dan had je UPS-express moeten nemen en had je het de volgende werkdag voor 10:00 thuis, maar dat kost centen.

Berrie
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33840
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Gebruikers evaring DHL pakketpost DLD

Bericht door Multivan Generation »

Voor ons werk komen veel internationale pakketten binnen vanuit het buitenland via DHL express.
Dat kost inderdaad wat meer,
maar supersnel.

Dat het goedkopere Paket, of Päckchen veelal gekozen wordt om iets internationaals te laten verzenden,
is uit kosten overwegingen te begrijpen.
Maar de traceerbaarheid is dan inderdaad een issue :muur

Tips voor internationaal verzenden heb ik hele goede ervaringen met GLS en DPD.

Selektvracht sucks!!
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
sgsdebruijn
Berichten: 4379
Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
Locatie: in de Hoeksche Waard

Re: Gebruikers evaring DHL pakketpost DLD

Bericht door sgsdebruijn »

yep selectvracht werkt veel met huisvrouwen die tussen de bedrijven door (kids naar school, boodschappen enz..) de auto van het gezin inzetten om er geld mee te verdienen door pakketjes af te leveren (-:
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: Gebruikers evaring DHL pakketpost DLD

Bericht door matje86 »

een draaiconsole is geen pakkie meer he
da weegt wat :T44EVER
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Plaats reactie