Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Nieuw hoogdak, Update 18-04-2010

vragen over de T4
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33815
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Nieuw hoogdak, Update 18-04-2010

Bericht door Multivan Generation »

Mooi werk man :yes

Aluminium hoeklijntje zou ik nog even overdenken.
Als je je harsens er tegen aan stoot dan doet het flink zeer :knipoog :muur

En zoals ik de foto's interpreteer kan het bed meegroeien met de kleine man? :knipoog :toppie

Wordt mooi..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
odorf
Berichten: 2393
Lid geworden op: 10 aug 2009, 16:18
Locatie: Rotterdam

Re: Nieuw hoogdak, Update 18-04-2010

Bericht door odorf »

Het gaat lekker snel zo, complimenten hoor, dat gaat er netjes uitzien!
En jullie kleine heeft dadelijk een mooie speelzolder :jumpklap

Het voortsukje van de Branderup-rail zit dat ook met polymax vast?
Ik herinnerde me ineens dat mijn achterstukje nog steeds los is. Moet dat ook nog doen :bonk

Succes & Groeten
Odorf
VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 03/1994 Karibikgrün LP6M >>link<<
>>projecten<<
Gebruikersavatar
Dirk/970
Berichten: 1042
Lid geworden op: 14 jan 2007, 20:57
Locatie: Eerbeek

Re: Nieuw hoogdak, Update 18-04-2010

Bericht door Dirk/970 »

Dank voor positieve reacties! Sta er zelf nog van te kijken wat er uit mijn handen komt :adhd Tis ook leuk werk waar veel voldoening uit te halen is, maar daar weten jullie minstens zo veel van :yes

@Jan, weer was wel ok, ik mocht een paar dagen de garage van de buurman gebruiken, de bus staat ernaast :jumpklap dus kon droog staan. Overigens maar betrekkelijk weinig regen. Na hemelvaart komt tegen de achterwand ook nog een kast, dus nog wat extra ruimte! En natuurlijk plannen om daaronder ook nog e.e.a. aan kastruimte te maken.

@Peter, kopstoten :bonk daargelaten, denk ik dat een U-profieltje nodig is voor de stevigheid van de plank (helpt tegen doorbuigen), bovendien is er met de zijafwerking al rekening mee gehouden en er komt nog een veiligheidsnet tegenaan. En i.d.d. is er nog ruimte om het bed tot 60 cm extra te verlengen (tot onder de speakers). Nu ca. 1,20 diep en 1,15 breed, kan tot 1,80 lengte.
(Niet alleen rekening gehouden met deze kleine man overigens, maar ook met eventuele gezinsuitbreiding :lach )

@odorf, de toprail zit netjes en officieel vast met sika 252 (dankzij Peter 111 :toppie ). Minder makkelijk te verwerken en af te werken dan polymax (ook als het 'gekookt' is) maar erg taaie meuk en komt nooooit meer los! Het viel me trouwens nog wel tegen om het allemaal netjes te krijgen. Het had nog strakker gekund, maar ben wel tevreden zo. Hij zit i.i.g. recht :wjw
BTW, ik heb de kleine man nog niet gevraagd wat hij van zijn nieuwe kamertje vindt, hij zit het liefst achter het stuur :ikrij
:zwaai T4 TDI 75kW Kombi LWB bj 2002
1e Wet van Constructie: maak de onderdelen te groot en sla en dan net zo lang op tot het past!
Gebruikersavatar
m.c van den berg
Berichten: 1453
Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:03
Locatie: Beesd

Re: Nieuw hoogdak, Update 18-04-2010

Bericht door m.c van den berg »

dat ziet er toppie uit, knap werk. :klappen :klappen :toppie
Niet sneller rijden als je bescherm engel vliegen kan. Groeten van uit de Betuwe van Marinus & Jannie
foto nr 602
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33815
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Nieuw hoogdak, Update 18-04-2010

Bericht door Multivan Generation »

@ Dirk,
misschien kun je het aluminium U-profiel bekleden?
Is maar een tip, maar ik heb er ervaring mee :muur :muur
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Freekw
Berichten: 401
Lid geworden op: 01 feb 2010, 23:13

Re: Nieuw hoogdak, Update 18-04-2010

Bericht door Freekw »

Dirk, ziet er goed uit.
Ik ben klaar met de onderbouw (kastjes,bed en bank) jij de boven bouw (dak)
Ik ga na de Pinksteren met het dak beginnen.
Afbeelding
Mobilvetta miller camper Fiat 2.8 JTD
Volvo V70
Fiat 500
Moto Guzzi V7 special
Gebruikersavatar
Dirk/970
Berichten: 1042
Lid geworden op: 14 jan 2007, 20:57
Locatie: Eerbeek

Re: Nieuw hoogdak, Update 18-04-2010

Bericht door Dirk/970 »

Hoi Freek, ik ga na de vakantie in juli sparen voor de herinrichting beneden :nuts
Het dak bevalt uitstekend, ons Thijs wil alleen nog maar terug naar de camping. Elke keer als ik wegrij roept hij "papa auto dak op camping, Thijs mee!" Hij werd zaterdag om 9 uur pas wakker, zondag om 8 uur :love Hij is helemaal gelukkig met zijn nieuwe bed! En wij ook met het dak: veel extra ruimte en veel warmer, was ook wel nodig met hemelvaart!
:zwaai T4 TDI 75kW Kombi LWB bj 2002
1e Wet van Constructie: maak de onderdelen te groot en sla en dan net zo lang op tot het past!
Gebruikersavatar
Dirk/970
Berichten: 1042
Lid geworden op: 14 jan 2007, 20:57
Locatie: Eerbeek

Re: Nieuw hoogdak, Update 08-06-2010

Bericht door Dirk/970 »

Zo, weer een upje...
Bijna klaar voor Scandinavië... 'grootste' klus is nog de ventilator onder stroom zetten. Het interieur van het dak is vrijwel af:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het veiligheidsnet is uit een California Exclusive (via een weetjeweller :toppie ) en bovenaan een beetje smaller gemaakt en moet langs de zijkanten nog wel netjes afgewerkt. Hier en daar nog wat netter afstellen, maar ben zo al een heel eind tevreden!
:zwaai T4 TDI 75kW Kombi LWB bj 2002
1e Wet van Constructie: maak de onderdelen te groot en sla en dan net zo lang op tot het past!
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Nieuw hoogdak, Update 18-04-2010

Bericht door Roger B. (11)61 »

ziet er netjes uit :toppie
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
pluuke
Berichten: 1979
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:11
Locatie: Wolfsburg ;-)
Contacteer:

Re: Nieuw hoogdak, Update 18-04-2010

Bericht door pluuke »

Heel mooi, ziet er knus en comfortabel uit.
De functionaliteit van zo'n hoog dak is toch wel IDEAAL.
Nette kastjes gemaakt hoor en de kleur blauw past mooi bij de bekeldingsstof. :toppie
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Gebruikersavatar
sgsdebruijn
Berichten: 4379
Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
Locatie: in de Hoeksche Waard

Re: Nieuw hoogdak, Update 18-04-2010

Bericht door sgsdebruijn »

Slim dat net zo en veel plezier ermee, camper ziet er echt netjes uit!
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Gebruikersavatar
surfingerik
Berichten: 170
Lid geworden op: 10 sep 2009, 15:42

Re: Nieuw hoogdak, Update 18-04-2010

Bericht door surfingerik »

ziet er supergaaf uit! wordt zo te izen met vee lliefde geknutseld, de afwerking ziet er netjes uit!
1ste auto: t4 1.9 uit 2000
Gebruikersavatar
Dirk/970
Berichten: 1042
Lid geworden op: 14 jan 2007, 20:57
Locatie: Eerbeek

Re: Nieuw hoogdak, Update 18-04-2010

Bericht door Dirk/970 »

Nou, de kampeerproef is doorstaan :jumpklap wat een gemak en een (sta/kast) ruimte! Onze Thijs sliep als een roosje in zijn bovenbed, gaf zelfs af en toe aan dat hij vervroegd op bed wou :lach Dat was nog wel anders toen hij nog boven de voorstoelen sliep :nuts
Een paar aandachtspunten tegengekomen:

Het veiligheidsnet bleek toch wat gaar, er vielen wat scheuren in, in de onderrand en 1 precies in het midden. Gelukkig met ducktape aan beide zijden provosorisch kunnen versterken, zodat we de vakantie konden afmaken. Moet wel vervangen worden. Het systeem met de dwarsstang werkt overigens perfect!

De bekleding aan de zijwanden begint op enkele plaatsen los te laten van het triplex. Waarschijnlijk te wijten aan het warme weer (ook in DK/S ca. 25 graden) en dat het was gelijmd met Bison spuitlijm ipv Tix-gel (dat heeft, waar toegepast, prima gehouden).

Dit was de eerste vakantie met luifel, die gebruikten we bij 1 of 2 overnachtingen op een camping. Dit vonden we alle 3 eigenlijk veel leuker dan de bustent:

Nu zeer gemotiveerd om de rest van interieur aan te pakken!! (na herstel van bovenstaande punten). Belangrijker nog, vrouwlief vind het de besteding van de benodigde fondsen waard :kus
Bijlagen
P1140961.jpg
:zwaai T4 TDI 75kW Kombi LWB bj 2002
1e Wet van Constructie: maak de onderdelen te groot en sla en dan net zo lang op tot het past!
Gebruikersavatar
Dirk/970
Berichten: 1042
Lid geworden op: 14 jan 2007, 20:57
Locatie: Eerbeek

Re: Nieuw hoogdak, Update 18-04-2010

Bericht door Dirk/970 »

Pfff daar hoef ik de straat niet voor uit :nuts wat een bloedhitte! In de tuin halen we met gemak 40+ graden. Je gaat je er nog op verheugen weer te mogen werken in de airco... Gelukkig zijn deze temperaturen ons op vakantie bespaard gebleven! En toch warm genoeg voor strandweer :toppie
:zwaai T4 TDI 75kW Kombi LWB bj 2002
1e Wet van Constructie: maak de onderdelen te groot en sla en dan net zo lang op tot het past!
Plaats reactie