Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

parkeersensoren af fabriek

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Freestyle
Berichten: 107
Lid geworden op: 10 feb 2009, 21:55
Locatie: Den Haag

parkeersensoren af fabriek

Bericht door Freestyle »

Heb even een vraagje...
Was het indertijd mogelijk om bij de laatste generatie T4 af fabriek parkeer sensoren te bestellen?
Ik lees op het internet wel iets over Bosch URF4/5 sensoren maar ik kan er verder weinig informatie over vinden.
Ik was net even bij de VW dealer geweest maar die konden voor een T4 niets vinden in hun systeem.
Als iemand meer info heeft of misschien wel een bestelnr. dan hoor ik het graag!
VW California Freestyle 2003 - 2.5TDI 150pk
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: parkeersensoren af fabriek

Bericht door Roger B. (11)61 »

een reden waarom je dure "originele" sensoren wil plaatsen? een degelijke after market set doet het minstens net zo goed
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Freestyle
Berichten: 107
Lid geworden op: 10 feb 2009, 21:55
Locatie: Den Haag

Re: parkeersensoren af fabriek

Bericht door Freestyle »

Het is nogal een lang verhaal maar door een screw up van mijn garage hebben ze een bumper gekocht met voorgeboorde gaten voor sensoren. Ik had namelijk na een aanrijding een nieuwe bumper nodig en had aftermarket sensoren laten plaatsen. De gaten in de bumper waren echter veel te groot voor mijn sensoren. Er is nu discussie over wie zijn schuld het is, zij vinden dat ik het had moeten zeggen dat het geen af fabriek sensoren waren. Nou ben ik bij de dealer gaan navragen en kwam ik er achter dat zij maar 1 soort achterbumper hebben voor een T4 van 2002/2003 (zonder gaten). Hieruit concludeer ik dat de T4 dus nooit origineel met sensoren geleverd is. Ik vind op internet wel aftermarket bumpers met voorgeboorde gaten en ik vraag me dus af voor welke sensoren die bedoeld zijn. Het verhaal is eigenlijk nog langer maar voor mijn vraag denk ik niet van belang.
VW California Freestyle 2003 - 2.5TDI 150pk
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: parkeersensoren af fabriek

Bericht door Roger B. (11)61 »

als VW geen bumper met sensorgaten levert, en je garage lebert je een bumper met gaten gooi je het toch gewoon erop dat je geen imitatie bumper wil maar een originele?
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Freestyle
Berichten: 107
Lid geworden op: 10 feb 2009, 21:55
Locatie: Den Haag

Re: parkeersensoren af fabriek

Bericht door Freestyle »

Dat wil ik nou dus even zeker weten want ik vertrouw die gasten bij de vw onderdelenshop ook niet helemaal...
Maar er is dus niemand die ooit een nieuwe T4 gekocht heeft met parkeersensoren als optie?
VW California Freestyle 2003 - 2.5TDI 150pk
Henk Voesten
Berichten: 16
Lid geworden op: 04 jan 2008, 22:20

Re: parkeersensoren af fabriek

Bericht door Henk Voesten »

ik heb een volkswagen t4 bouwjaar 2002
heb er bij de dealer sensoren op laten maken maar die waren niet orgioneel van volkswagen

succes
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: parkeersensoren af fabriek

Bericht door René »

Ik heb net in Etos gekeken, zie er inderdaad geen optie staan met parkeersensoren.
Vraag anders een voor de gein naar het artikel nr van de bumper met parkeersensoren, geheid dat het een standaard bumper is waarin ze zelf te grote gaten hebben geboord en nu de schuld bij jouw proberen neer te leggen.

Afbeelding

René
Gebruikersavatar
Freestyle
Berichten: 107
Lid geworden op: 10 feb 2009, 21:55
Locatie: Den Haag

Re: parkeersensoren af fabriek

Bericht door Freestyle »

Bedankt voor het zoekwerk! Ik denk dat mijn vermoedens dus kloppen. Ze hebben de gaten er niet zelf in geboord want ik kom op internetsites voor auto onderdelen ook deze bumper tegen met voorgeboorde gaten. Ik vraag me nu wel af voor welke sensoren deze bedoeld zijn. Het is een specifieke opstelling van de gaten waarbij de middelste in de 'onderbalk' van de bumper zitten en de buitenste wat hoger net onder de mistachterlichten. Ik dacht dit ook wel eens gezien te hebben op een T4 en dacht dat dit de fabrieksoptie was, maar het lijkt er nu op dat dat niet kan. Ze hebben het nu werkend met nieuwe sensoren en extra ringen maar tenzij ik de extra kosten vergoed krijg van de verzekering ga ik er niks voor betalen.
VW California Freestyle 2003 - 2.5TDI 150pk
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: parkeersensoren af fabriek

Bericht door René »

Kun je dan eens die site hier neerzetten, ben wel nieuwsgiering naar hoe dat er uit ziet.

René
Gebruikersavatar
Freestyle
Berichten: 107
Lid geworden op: 10 feb 2009, 21:55
Locatie: Den Haag

Re: parkeersensoren af fabriek

Bericht door Freestyle »

Ik kan geen rechtstreekse link vinden maar als je bijvoorbeeld naar http://www.auto-onderdelen.com" onclick="window.open(this.href);return false; gaat en je klikt even door naar transporter type III dan staat daar in de lijst achterbumper zw/glad + parktronicgaten. Dat is degene waar ik het over heb.
VW California Freestyle 2003 - 2.5TDI 150pk
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: parkeersensoren af fabriek

Bericht door Roger B. (11)61 »

niet zo lastig daar een link voor te vinden toch?

http://www.carparts4u.net/auto-onderdel ... 760&step=4" onclick="window.open(this.href);return false;

gewoon op die blauwe tekst waar je op klikt voor dat je die pagina met die bumper krijgt met de rechter muisknop klikken en dan koppelingslokatie kopieren kiezen en in je bericht plakken

maar lijkt me een imitatiedeel, en hoef je niet te accepteren volgens mij.....
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: parkeersensoren af fabriek

Bericht door René »

Is inderdaad imitatie, dus fout ligt zowieso bij reparateur, tenzij je accoord bent gegaan met het plaatsen van dit deel.

René
Gebruikersavatar
Freestyle
Berichten: 107
Lid geworden op: 10 feb 2009, 21:55
Locatie: Den Haag

Re: parkeersensoren af fabriek

Bericht door Freestyle »

Bedankt jongens! Alhoewel ik me nog steeds afvraag voor welke sensoren deze bumpers dan bedoeld zijn sta ik in ieder geval wat steviger in mijn schoenen mocht het op discussie uitlopen. Voor nu zitten we voorlopig een paar weekjes in Bretagne te genieten (van onze California) :yes
VW California Freestyle 2003 - 2.5TDI 150pk
Plaats reactie