Welkom op het weetjewel forum, van en voor Transporter rijders.
Wil je geen advertentie blokken zien in het forum, dan moet je inloggen.
Dan verdwijnen ze.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Turbo 174pk

vragen over de T5
ritsieriche
Berichten: 89
Lid geworden op: za mei 16, 2009 18:09

Re: Turbo 174pk

Bericht door ritsieriche » zo nov 08, 2009 22:39

er is wel meer gebeurd maar dat koste alleen maar meer
op de bon staat spruitstuk vervangen 850.00 excl. btw

was bij VW dealer in zwaag.

zeker WEER teveel betaald.
voortaan maar naar een andere garage.....
en bedankt!!!

edjeraketje
Berichten: 503
Lid geworden op: vr jan 12, 2007 19:38
Locatie: Tussen Leeuwarden en Dokkum

Re: Turbo 174pk

Bericht door edjeraketje » za nov 28, 2009 21:11

Ik had ook weer een gillende turbo bij een 1600 a 1700 tpm bij een constante snelheid. Is inmiddels mijn 3de spruitstuk in 5 jaar. Ben er nou klaar mee een laat een spruitstuk maken bij Roy Koenen van Sennaproducts.
Zie ook op zijn site http://www.sennaproducts.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; deze blijven heel door het gebruik van een hittebestendig roestvast staal.
Het is van dat pisbakkenstaal wat snel kapotgaat of kromtrekt. En ja dat kapotgaan deden de spruitstukken ook al voor de tuning.

Groeten Edje
BPC Garrett 2260 80% verstuivers, 215 KW 570NM 2000/3700, Wagner IC, Bilstein B12 en H&R stabilisators 26/30 Projektzwo bi-xenon
2013 T5GP biturbo,DSG,H&R stabilisatoren,Xenon/DRL,Eibach Pro-kit.

Gebruikersavatar
jos_br
Berichten: 510
Lid geworden op: do feb 01, 2007 23:49
Locatie: dieverbrug
Contacteer:

Re: Turbo 174pk

Bericht door jos_br » zo nov 29, 2009 19:35

edjeraketje schreef:850 euro, spruitstuk zelf kost een 450 euro. demonteren en monteren een kleine 3 a 4 uren.
Kom je bij lange na niet op 850 of vraagt die dealer een 100 euro per uur of zo. Of zijn er nog meer dingen gebeurd?

Groeten Edwin

€ 82,= ex. btw per uur............

Jos.
Sent from my Bosch ECU via VAG COM

rick_k
Berichten: 1680
Lid geworden op: zo apr 05, 2009 22:01

Re: Turbo 174pk

Bericht door rick_k » ma nov 30, 2009 17:52

ritsieriche schreef:er is wel meer gebeurd maar dat koste alleen maar meer
op de bon staat spruitstuk vervangen 850.00 excl. btw

was bij VW dealer in zwaag.

zeker WEER teveel betaald.
voortaan maar naar een andere garage.....
en bedankt!!!
Die in Zwaag vind ik bijzonder slecht. Net als Martin Schilder. Ikzelf ga (als de dorpsgarage het niet aandurft) naar Theo Rood in Opmeer. Maar dat blijft persoonlijk denk ik. Ik vind die dealers altijd te duur dus ik kom er liever niet.

Maar goed, een turbo kun je horen fluiten. Licht aan het inlaat en uitlaat traject. Ik had in mijn vorige auto het open luchtfilter direct op de turbo zitten en daarvan wordt je horendol op een gegeven moment.

mvg Rick

ritsieriche
Berichten: 89
Lid geworden op: za mei 16, 2009 18:09

Re: Turbo 174pk

Bericht door ritsieriche » do jul 01, 2010 22:02

tis weer voor elkaar

zojuist van de afsluitdijk gehaald door de sleepdienst, auto op transport naar heron zwaag

waarschijnlijk de turbo kapot, veel witte rook en gierende herrie..

iemand een kostenplaatje voor deze grap.

alvast thx
:werkaanT4

Gebruikersavatar
Inbouwer
Berichten: 556
Lid geworden op: ma nov 03, 2008 17:42
Locatie: Zoetermeer

Re: Turbo 174pk

Bericht door Inbouwer » do jul 08, 2010 23:10

Van de week mij standaard 130PK TDI, die al gechipt was naar 160 PK ge-upgrate met een 174 PK turbo die ik had overgenomen van Ed je Raketje.

Ik heb al het nieuwe type 5 cylinder diesel type BNC of zo iets en met die 174 PK turbo is de motor om te bouwen naar een BPC.
Naast de een andere turbo heb je nog 2 pakkingen nodig en een handige monteur. :werkaanT4
Ik ben bij JB autoservice uit Dieverbrug geweest en die hebben het perfect gedaan tegen een scherpe prijs. :gekte :gekte :yes
Daar naast nog een software up-date van JD Engineering er in gepompt en dan krijg je een schop onder je kont als je nu gas geef. :ikrij :T4politie :T4politie

Hij zal nu ergens uitkomen rond de 200 + PK :ie :ie

De turbo pakt goed op en heeft een heel mooi verloop. Ik hoor hem niet fluiten zoals hier in het topic bij sommige spraken van is. :nuts

Ben nog nooit zo snel thuis geweest :bifun :bifun :bifun :klappen :T4politie :politie :politie

:wjw

edjeraketje
Berichten: 503
Lid geworden op: vr jan 12, 2007 19:38
Locatie: Tussen Leeuwarden en Dokkum

Re: Turbo 174pk

Bericht door edjeraketje » vr jul 09, 2010 17:50

Hallo Johan,
Ik ben blij dat het goed bevalt. Dat was de opzet van het hele verhaal.
Komende maandag staat er weer 1 met een BNZ motor en die gaat weer weg met een BPC gevoel (en een beetje meer).
Kun je ook merken dat je automaat anders begint te schakelen??????

Gr Edje
BPC Garrett 2260 80% verstuivers, 215 KW 570NM 2000/3700, Wagner IC, Bilstein B12 en H&R stabilisators 26/30 Projektzwo bi-xenon
2013 T5GP biturbo,DSG,H&R stabilisatoren,Xenon/DRL,Eibach Pro-kit.

Gebruikersavatar
Inbouwer
Berichten: 556
Lid geworden op: ma nov 03, 2008 17:42
Locatie: Zoetermeer

Re: Turbo 174pk

Bericht door Inbouwer » za jul 10, 2010 11:17

Het gaat top met de automaat, schakelt goed. :ikrij De turbo + tunning pakt direct goed op bij gas geven. :gekte :gekte :gekte
Ook kom je veel sneller aan een snelheid van 160 Km/h. :politie
Niet dat dat altijd nodig is maar hij loopt er heel makkelijk heen.
Mijn bus weegt standaard 2800 Kg en dan is dat beetje extra vermogen wel lekker.
Door de 19" velgen met 255 banden wordt wel wat vermogen weg gesnoept, maar er blijft nog genoeg over.

Met die big Brakes is hij nu echt af.
:jumpklap

Hier zit een gelukkige T5 rijder, met een beetje het vermogen dat ik gewend was uit de BMW tijd :knipoog

Gebruikersavatar
jos_br
Berichten: 510
Lid geworden op: do feb 01, 2007 23:49
Locatie: dieverbrug
Contacteer:

Re: Turbo 174pk

Bericht door jos_br » za jul 10, 2010 20:59

Inbouwer schreef:Het gaat top met de automaat, schakelt goed. :ikrij De turbo + tunning pakt direct goed op bij gas geven. :gekte :gekte :gekte
Ook kom je veel sneller aan een snelheid van 160 Km/h. :politie
Niet dat dat altijd nodig is maar hij loopt er heel makkelijk heen.
Mijn bus weegt standaard 2800 Kg en dan is dat beetje extra vermogen wel lekker.
Door de 19" velgen met 255 banden wordt wel wat vermogen weg gesnoept, maar er blijft nog genoeg over.

Met die big Brakes is hij nu echt af.
:jumpklap

Hier zit een gelukkige T5 rijder, met een beetje het vermogen dat ik gewend was uit de BMW tijd :knipoog

BMW?? kun je dat eten??

Jos. :knipoog
Sent from my Bosch ECU via VAG COM

pieters
Berichten: 287
Lid geworden op: do jun 12, 2008 19:26

Re: Turbo 174pk

Bericht door pieters » wo jul 14, 2010 21:59

Hallo Wjwellers,

Het probleem met het uitlaatspruitstuk is mij ook niet onbekend helaas.

Maar het probleem is volgens mij dat ze lang niet vlak genoeg zijn bij eerste montage.
Daardoor scheuren ze sneller.
Deze kun je dan wel na lassen, maar dan moet je ze zeer zeker goed vlakken.
Omdat ze dan zeker nog meer zullen trekken.

Dus... Netjes doorlassen, liefst formeren, en tig doorlassen.

Dan zuiver vlakken, en dan , ja dan heb je beter dan nieuw.

Succes allemaal.

Gebruikersavatar
jos_br
Berichten: 510
Lid geworden op: do feb 01, 2007 23:49
Locatie: dieverbrug
Contacteer:

Re: Turbo 174pk

Bericht door jos_br » wo jul 14, 2010 22:18

pieters schreef:Hallo Wjwellers,

Het probleem met het uitlaatspruitstuk is mij ook niet onbekend helaas.

Maar het probleem is volgens mij dat ze lang niet vlak genoeg zijn bij eerste montage.
Daardoor scheuren ze sneller.
Deze kun je dan wel na lassen, maar dan moet je ze zeer zeker goed vlakken.
Omdat ze dan zeker nog meer zullen trekken.

Dus... Netjes doorlassen, liefst formeren, en tig doorlassen.

Dan zuiver vlakken, en dan , ja dan heb je beter dan nieuw.

Succes allemaal.


Zo'n ding hoort gewoon niet van RVS te zijn...........

Jos.
Sent from my Bosch ECU via VAG COM

edjeraketje
Berichten: 503
Lid geworden op: vr jan 12, 2007 19:38
Locatie: Tussen Leeuwarden en Dokkum

Re: Turbo 174pk

Bericht door edjeraketje » wo jul 14, 2010 23:45

Nee dat moet van onverwoestbaar metaal gemaakt worden.
Ik heb er inmiddels 7 stuks versleten :yes
Nu nog een echte van Sennaproducts en dan kan de beurs een keer dichtblijven.

Gr Edje
BPC Garrett 2260 80% verstuivers, 215 KW 570NM 2000/3700, Wagner IC, Bilstein B12 en H&R stabilisators 26/30 Projektzwo bi-xenon
2013 T5GP biturbo,DSG,H&R stabilisatoren,Xenon/DRL,Eibach Pro-kit.

Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1233
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: Turbo 174pk

Bericht door robertTREBOR » za jul 24, 2010 11:52

totaal niets hoorbaar van de turbo, soms beetje achtergrond blaasgeluid

maar zeker geen fluiten.

t5 2500 tdi 178 pk aug. 2008 42.000 km

:driveT5 :T54LIFE
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)

Plaats reactie