Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

koelbox

vragen over de T4
Plaats reactie
aad
Berichten: 86
Lid geworden op: 13 feb 2007, 18:08

koelbox

Bericht door aad »

wie weet ,welke 12 volt koelbox er in een t4 past tussen de stoelen.
alvast bedankt
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: koelbox

Bericht door Roger B. (11)61 »

weet je zeker dat het compressorkoelboxjes zijn?? ik heb een waeco, maar die past niet tussen handrem en bijrijdersstoel (NET niet (cm of twee hooguit) maar dat is GEEN compressor koelboxje, maar kan 30 graden onder omgevingstemp tot een minimum van -ik meen- 4 graden boven nul koelen of tot 65 graden warmen.

Deze koelboxjes werken met een peltier element niet met een compressor en koudemiddel (te gevoelig en verbruik te hoog)
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: koelbox

Bericht door Roger B. (11)61 »

sjeesus wat een geld..........

CDF18 30cm breed en 465cm lang 18 liter inhoud een klein dingeje dus... driehonderdnegenennegentig euro!!!! :ie :ie daar koop je bijna een fikse diepvries voor voor thuis.......................zo'n peltierkoelbox van 22 liter kost maar 95 euro.....

koop je er dus drie extra van voor dat geld van die ene............
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
SCOTT
Berichten: 672
Lid geworden op: 19 okt 2008, 18:53
Locatie: België

Re: koelbox

Bericht door SCOTT »

TJa die dingen kosten geld...en met dit weer is het z'n geld waard!

Ik heb eentje van ezetil (compressor), nieuwprijs 500 euro ! Maar heel weinig stroomverbruik (12vof 24v) , vriezen tot -20°C...en nog geen minuut spijt van :knipoog :proost
T4 2.5 TDI ACV Caravelle '96 - Afbeelding
Nebioblauw met blauw interieur
Rol on Sachs Suspension
Inox exhaust
407.000km
VW - Das Auto
Gebruikersavatar
H&M 235
Berichten: 403
Lid geworden op: 01 feb 2007, 22:19
Locatie: Gers (32) France
Contacteer:

Re: koelbox

Bericht door H&M 235 »

Hallo Aad,

Kijk eens bij tips en trucs/koelkastje.
http://www.weetjewel.com/tips_en_trucs/ ... kastje.htm
Afbeelding

Ik heb het kleine koelkastje al een jaar of 5
Het bevalt prima er kunnen 2 flesjes of 4 blikjes in.
In heb hem van Obelink voor 23,95 euro en hij werkt op 12v.
Je kan hem zo meenemen met een draag riem.
(Ik heb geen binding met de leverancier hoor)

Ik heb hem het hele jaar in Bus staan, hij val ook niet op zo tussen de stoelen.

Groetjes

Hans
H&M 235

Afbeelding
Grz

Hans
H&M 235/394
Afbeelding
http://www.madebymcl.nl/
aad
Berichten: 86
Lid geworden op: 13 feb 2007, 18:08

Re: koelbox

Bericht door aad »

bedankt mensen,
het wordt een mobicool t-08
Herman744
Berichten: 685
Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:23
Locatie: Oost-Brabant

Re: koelbox

Bericht door Herman744 »

Hallo,

Hoe moet je zo'n apparaat nou zien? Is het een "minder heet" kastje of een koelkastje?
Stel dat de auto in de zon staat. Dan wordt het al gauw 50 graden in de auto. Kastje koelt tot 20 graden onder omgevingstemperatuur. Drankjes zijn dan 30 graden. Ik vind dit niet koel.

Heb zelf laatst bij de Aldi ook zo'n koelkastje gekocht met Peltier-element. Koelt prima op frisse dagen, maar in een warme auto is het niks.
Ik zet mijn 20 jaar oude Electrolux RC 165 (gas, 12V, 230V) weer in de bus als ik naar Frankrijk ga. Heeft wel wat meer plaats nodig. Maar op de camping staat hij buiten de bus in de schaduw. Koelt prima, ook in een hete wagen.

Groet,
Herman744
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: koelbox

Bericht door robertTREBOR »

http://www.mediamarkt.nl/webapp/wcs/sto ... ryId=51506" onclick="window.open(this.href);return false;


lijkt me niet duur.
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
kolebrie

Re: koelbox

Bericht door kolebrie »

jan2009 schreef:waeco heeft o.a compressor koelboxen , bv coolfreeze cdf18 , cdf25 , cf35 , cf40 en nog zo wat
Of dat naast de bijrijdersstoel past geen idee, even meten .

Wij hebben de koelbox van waeco type CDF25, pas perfect tussen onze stoelen in, alleen door de armleuningen gaat het niet helemaal spontaan open. Dus armleuningen naar achteren en behendig zijn met je handjes om iets koel te pakken.
Ze zijn inderdaad heel prijzig, maar je bent wel zeker dat je etenswaren niet bederven of je dat je het moet doen met een lauw drankje wat in je keel schuurt door de hitte.

Alle andere koelboxen (uitgezonderd van bepaalde Electrolux types en de goede compressors), zijn niet geschikt voor boven de 30 graden die laten het snel afweten.

Succes met de keuzes.

:zwaai

Richard
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: koelbox

Bericht door Roger B. (11)61 »

ik heb een waeco tropicool TC-14FL met peltiertechniek en die houdt mijn drankjes lekker koel in de auto, ook als het buiten 30graden is ...

ik weet niet wat jullie voor auto hebben, maar mijn auto is tijdens het rijden echt geen 50 graden van binnen (geen airco) en als ie geparkeert staat steekt de koelkast niet in/wordt ie niet gevoed om de accu niet leeg te trekken, dus wat voor koelkast je dan ook hebt, koelen doet ie niet als de auto geparkeerd staat.

Als ik anderhalf of twee uur bij een klant aan het werk ben en daarna instap is de inhoud van de tropicool nog goed koel hoor..... ik gebruik hem 's zomers al 3 jaar om mijn eten en drinken koel te houden en dat werkt prima.... en gewoon een peltier-koelkastje
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Plaats reactie