Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Remschijven blijven krom trekken!

vragen over de T4
Gebruikersavatar
Niels949
Berichten: 425
Lid geworden op: 13 jan 2007, 10:47
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Re: Remschijven blijven krom trekken!

Bericht door Niels949 »

Ben ook wel benieuwd wat er nu precies aan de hand is.
De Toyota Starlet van mijn vriendin heeft dit probleem namelijk ook al zo'n 4 jaar. Er is een paar keer naar gekeken en de schijven zijn een keer vervangen, maar het blijft terugkomen. De auto remt verder goed, maar het voelt gewoon niet safe als je het rempedaal intrapt; de hele voorkant van de auto staat te trillen... :groteogen

Groeten,

Niels 949
T4 102 PK uit 2003
Gebruikersavatar
Rotor
Berichten: 721
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:27
Locatie: Kampen

Re: Remschijven blijven krom trekken!

Bericht door Rotor »

Misschien moet het gezocht worden in de wiellagers?
Gebruikersavatar
guust-flater
Berichten: 126
Lid geworden op: 13 jan 2007, 09:47
Locatie: spijkenisse

Re: Remschijven blijven krom trekken!

Bericht door guust-flater »

Voor de zekerheid ook eerst controleren voordat je opnieuw aan de remmen gaat beginnen.
Een te grote speling kan je wel eenvoudig constateren.
Maar of een iets te grote speling kromme schijven kan veroorzaken?........ben benieuwd!
richie
Berichten: 155
Lid geworden op: 17 jan 2007, 16:41
Locatie: Wateringen

Re: Remschijven blijven krom trekken!

Bericht door richie »

Ik heb laatst voor de T4 van een vriend zijn geventileerde voorschijven afgedraaid. Je moet je nieuwe draaibank toch ergens voor gebruiken...

Wat opviel tijdens het draaien was dat de dikte van de schijf aan de buitenkant ongeveer 0,5 mm dikker was dan aan de kant van de naaf. Maar na het draaien was alles vlak en nog 21,1 mm dik. Ook was duidelijk te zien dat de dikte van de binnen en de buiten schijf behoorlijk verschilden.

De schijven zijn dan wel vlak, maar het materiaal is niet gelijk verdeeld. Met draaien is dit niet op te lossen, wel met schijven van een meer zorgvuldige fabrikant.

Groeten,

Richie
emil
Berichten: 557
Lid geworden op: 13 dec 2009, 10:29
Locatie: achterhoek

Re: Remschijven blijven krom trekken!

Bericht door emil »

wat ik hier een beetje mis is de remkrachtverdeler op de achteras of alr
ik ben vrachtwagen monteur en een collega keurde de toenmalige bus van mijn ouders(2.4 lang)
hij zei dat de remkracht verdeler wel los was maar verkeerd afgesteld dus hij heeft hem zo gezet dat ie achter wat meer meedeed
wat zou kunnen zijn in dit geval is dat ie achter niet genoeg doet en daardoor voor toch vrij(te) warm word
ik weet dat er al gezegd is dat ze niet te warm worden maar op een testbank is dit makkelijk te controleren
pedaal kracht meter er op en bij zelfde pedaal kracht zelfde vertraging (m\s2)
het is maar een ideetje!!!
sucses
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Remschijven blijven krom trekken!

Bericht door Roger B. (11)61 »

afhankelijk van de leeftijd en de aanwezigheid van ABS heeft een T4 helemaal geen LAR/remkrachtverdeler op de achteras........... vanaf-ik meen- eind 97 hebben T4's met ABS geen LAR meer maar wordt de remkracht door het ABS afgeregeld (minder beladen gaat ie eerder blokkeren op de achteras, en dat wordt door de ABS afgeregeld
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Plaats reactie