Ben ook wel benieuwd wat er nu precies aan de hand is.
De Toyota Starlet van mijn vriendin heeft dit probleem namelijk ook al zo'n 4 jaar. Er is een paar keer naar gekeken en de schijven zijn een keer vervangen, maar het blijft terugkomen. De auto remt verder goed, maar het voelt gewoon niet safe als je het rempedaal intrapt; de hele voorkant van de auto staat te trillen...
Voor de zekerheid ook eerst controleren voordat je opnieuw aan de remmen gaat beginnen.
Een te grote speling kan je wel eenvoudig constateren.
Maar of een iets te grote speling kromme schijven kan veroorzaken?........ben benieuwd!
Ik heb laatst voor de T4 van een vriend zijn geventileerde voorschijven afgedraaid. Je moet je nieuwe draaibank toch ergens voor gebruiken...
Wat opviel tijdens het draaien was dat de dikte van de schijf aan de buitenkant ongeveer 0,5 mm dikker was dan aan de kant van de naaf. Maar na het draaien was alles vlak en nog 21,1 mm dik. Ook was duidelijk te zien dat de dikte van de binnen en de buiten schijf behoorlijk verschilden.
De schijven zijn dan wel vlak, maar het materiaal is niet gelijk verdeeld. Met draaien is dit niet op te lossen, wel met schijven van een meer zorgvuldige fabrikant.
wat ik hier een beetje mis is de remkrachtverdeler op de achteras of alr
ik ben vrachtwagen monteur en een collega keurde de toenmalige bus van mijn ouders(2.4 lang)
hij zei dat de remkracht verdeler wel los was maar verkeerd afgesteld dus hij heeft hem zo gezet dat ie achter wat meer meedeed
wat zou kunnen zijn in dit geval is dat ie achter niet genoeg doet en daardoor voor toch vrij(te) warm word
ik weet dat er al gezegd is dat ze niet te warm worden maar op een testbank is dit makkelijk te controleren
pedaal kracht meter er op en bij zelfde pedaal kracht zelfde vertraging (m\s2)
het is maar een ideetje!!!
sucses
afhankelijk van de leeftijd en de aanwezigheid van ABS heeft een T4 helemaal geen LAR/remkrachtverdeler op de achteras........... vanaf-ik meen- eind 97 hebben T4's met ABS geen LAR meer maar wordt de remkracht door het ABS afgeregeld (minder beladen gaat ie eerder blokkeren op de achteras, en dat wordt door de ABS afgeregeld
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden.... Tyraps, Tape en Telefoon