Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

00758

vragen over de T4
Plaats reactie
robert de r
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 mei 2010, 13:02

00758

Bericht door robert de r »

Hallo,


Wij hebben een 2.5 benzine 5 cylinder automaat en die geeft de volgende storing

motor check lampje gaat aan en na enige tijd slaat de motor af , nu heb ik obd1 uitgelezen en komt er te staan 00758-037 KWP 1281 1/1
secundair luchtinjectie systeem static fout

Wie weet hoe ik dit moet oplossen en waar het luchtpomp relais (of no. van het relais )zit.
repelsteeltje
Berichten: 1223
Lid geworden op: 22 mar 2009, 20:41

Re: 00758

Bericht door repelsteeltje »

eerst via actuator diagnose met de testkast dus eens kijken of de pomp en de klep hiervoor werken.

beide geven de geest wel eens.
robert de r
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 mei 2010, 13:02

Re: 00758

Bericht door robert de r »

hallo,

Wij hebben de camper thuis staan en durven er niet mee te rijden(automaat) ,de anwb heeft ons dit jaar al thuis gebracht en ik heb toen het relais 167 vervangen maar hier lag het dus niet aan.
Vandaar dat Ik het probeer of ik de storing thuis klaar kan krijgen.
repelsteeltje
Berichten: 1223
Lid geworden op: 22 mar 2009, 20:41

Re: 00758

Bericht door repelsteeltje »

robert de r schreef:hallo,

Wij hebben de camper thuis staan en durven er niet mee te rijden(automaat) ,de anwb heeft ons dit jaar al thuis gebracht en ik heb toen het relais 167 vervangen maar hier lag het dus niet aan.
Vandaar dat Ik het probeer of ik de storing thuis klaar kan krijgen.

als het alleen storing is die je aangeeft zie ik geen bezwaar om te rijden; hij kan hooguit in noodloop gaan.

even ter geruststelling wat dit systeem doet:

tijdens de opwarmfase van de motor werkt een katalysator brak. wat ze nu doen is extra lucht en brandstof door de motor jagen zodat de kat. heel snel opwarmt en dus ook veel sneller actief is. De storing die jij aangeeft heeft betrekking op dat systeem. het bestaat uit een relais, een luchtpomp (elektrisch) en meestal een klep (elektrisch gestuurd)
ding werkt ca 1,5 minut na het starten van een koude motor, daarna is ie niet meer nodig.

heb je vag-com volledige versie?? zo ja, dan kun je daarmee actuator diagnose doen, de pomp en klep testen op werking. uitleg vind je wel ergens op http://www.gerritspeek.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
robert de r
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 mei 2010, 13:02

Re: 00758

Bericht door robert de r »

De storing is volgens mij complexer dan wat het lijkt, wij zijn door de anwb thuis gebracht toen viel de motor steeds uit , het motor check lampje ging branden en vervolgens viel de motor stil en voor die tijd hoorde je relais 167 van de brandstofpomp steeds open en dichtgaan(klaperen) de motor is dan warm, ik heb toen relais 167 vervangen en dacht dat dit het probleem was.
Een week later de motor starten en sloeg af ,motor check lampje brand weer en nu gemeten en krijg je storing 00758-37 te zien op het display(aansluiting OBD 1) je kunt dus niet alles controleren en als hij aanslaat dan loopt de motor onregelmatig.
Gebruikersavatar
DomBo
Berichten: 63
Lid geworden op: 22 jan 2007, 22:38
Locatie: Friesland

Re: 00758

Bericht door DomBo »

Misschien kom je verder met:
foutcode: 00758
nl Secundair Lucht inblaassysteem
du Sekundärluftsystem
en Secondary Air Injection System (Air)
Extra info bij de foutcodes. Intermittent

Mogelijke oorzaken:
Fout in bedrading / aansluitingen
De solenoide/relais van het lucht inblaassysteem is niet goed
Aanvullings code 31
Additional Information - Extra code at end of error messages:
01 Signal Shorted to B+
02 Signal Shorted to Ground
03 No Signal
04 Mechanical Malfunction
05 Input Open
06 Signal to High
07 Signal to Low
08 Control Limit Surpassed
09 Adaption Limit Surpassed
10 Adaption Limit not Reached
11 Control Limit not Reached
12 Adaption Limit (Mul) Surpassed
13 Adaption Limit (Mul) not Reached
14 Adaption Limit (Add) Surpassed
15 Adaption Limit (Add) not Reached
16 Signal Outside Specifications
17 Control Difference
18 Upper stop spec
19 Lower stop spec
20 Malfunction in Basic settings
21 Front Pressure Build-up time too long
22 Front Pressure Reducing time too long
23 Rear Pressure Build-up time too long
24 Rear Pressure Reducing time too long
25 Unknown switch condition
26 Output Open
27 Incorrect Signal
28 Short to B+
29 Short to ground
30 Open or Short to B+
31 Open or short to Ground
32 Resistance too High
33 Resistance too Low
34 No Malfunction
35 -
36 Open Circuit
37 Faulty
38 Out won't Switch or Short to B+
39 Out won't Switch or Short to Ground
40 Short to another Output
41 Blocked or no Voltage
Bron: http://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-00758.html
Wie steeds met beide benen op de grond staat, komt geen stap vooruit.
robert de r
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 mei 2010, 13:02

Re: 00758

Bericht door robert de r »

het is aanvullings code 37 zo te zien in het lijstje is dit de code voor defect
robert de r
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 mei 2010, 13:02

Re: 00758

Bericht door robert de r »

Hallo,


wie weet waar het solenoide/relais van het inblaassysteem zit.


met vr gr
liv
Berichten: 56
Lid geworden op: 10 dec 2009, 20:36

Re: 00758

Bericht door liv »

Is dat niet gewoon de LMM? (lucht massa meter).
Zal ergens in de luchtinlaat, tussen filterhuis en bovenblok zitten.
T4 2.5i Benzine/LPG Automaat 1993
Plaats reactie