Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

eerste auto, poging 2

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: eerste auto, poging 2

Bericht door Roger B. (11)61 »

de mijne was 14 jaar (maart 1996) originele motor (voor zover ik weet) 369000km en totaal 411000 gelopen.

maar er zijn mensen die maar 5000 per jaar rijden (en daar zijn er ook bij die daar toch een T4 voor aanschaffen) maar heel geloofwaardig is het niet inderdaad............
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Rafke 108
Berichten: 690
Lid geworden op: 19 nov 2007, 12:34
Locatie: Druivenstreek - Vlaams-Brabant België

Re: eerste auto, poging 2

Bericht door Rafke 108 »

Egbert&Manon schreef:Hoe kan een T4 van 12 jaar oud nog maar 85000km gereden hebben?
Anders gezegd: Hoe betrouwbaar is deze aanbieding?

Wat was jou km-stand Roger, voordat je begon met demonteren?


Egbert
Hier in t dorp is er eentje van 11 jaar oud met maar 60.000 km op de teller (caravelle 2.5 TDI 102pk).
Eigenaar gebruikt hem enkel in de zomer om op reis te gaan. Hij heeft me al gezegd dat hij hem 'oprijdt', de eerste 30 jaar komt die auto niet vrij dus :-)
T4 Caravelle & T6.1 California
Vroeger T5 Multivan 04 & T5 Caravelle 07

Facebook: Raf Deveuster
Instagram: rafdeveuster


Afbeelding
Pieter E
Berichten: 183
Lid geworden op: 08 aug 2010, 14:01

Re: eerste auto, poging 2

Bericht door Pieter E »

Ja, je kunt er vinden met weinig km maar inderdaad heb ik ook gezien dat er best wat dubieuze tussen staan. Ik laat bij twijfel en zonder NAP die meestal links liggen. Nu ben ik aan het kijken naar deze: http://link.marktplaats.nl/381615218. De adverteerder heeft beloofd morgen wat recentere foto's en ook van interieur en laadbak te sturen.

Wel heeft deze een bijrijdersbank, das jammer ik had liever een stoel gezien, maarja welke tweedehands is precies zoals je hem zelf had gekocht..
offline
Berichten: 760
Lid geworden op: 20 jan 2010, 22:30

Re: eerste auto, poging 2

Bericht door offline »

Pieter E schreef: Wel heeft deze een bijrijdersbank, das jammer ik had liever een stoel gezien.
Daar heeft WJW de "Jan de Bouvier" op interieurgebied Matje voor :yes :toppie

Offline
Gebruikersavatar
Peter 887
Berichten: 2455
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:58
Locatie: Westfriesland Tel.nr. 0631671329

Re: eerste auto, poging 2

Bericht door Peter 887 »

Roger B. (11)61 schreef:de mijne was 14 jaar (maart 1996) originele motor (voor zover ik weet) 369000km en totaal 411000 gelopen.

maar er zijn mensen die maar 5000 per jaar rijden (en daar zijn er ook bij die daar toch een T4 voor aanschaffen) maar heel geloofwaardig is het niet inderdaad............
Ik rij er ook niet zoveel in, hij is alleen voor de hobby, en om de caravan mee te trekken in de zomer, in de winter rij ik er bijna niet in, alleen als het echt nodig is.
En een chinqetento rijd 1 op 17, dat is het tuffie van m'n meissie.
Maar daar ga je niet voor je plezier in rijden, in de T4 wel.
T4 2.8 VR6 LWB
Het leven is een feest,maar je moet zelf de slingers ophangen.

El groeto uit Sjikago
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: eerste auto, poging 2

Bericht door Roger B. (11)61 »

zoals ik al zei, er zijn T4's met minder dan 5000 per jaar, maar de kans dat je er een aantreft met daadwerkelijk dat gemiddelde kilometeraantal per jaar is veel kleiner dan de kans dat je er een treft met dat aantal volgens de teller.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
gait
Berichten: 152
Lid geworden op: 30 jan 2009, 19:26

Re: eerste auto, poging 2

Bericht door gait »

Wat heb je dan liever? 5000 koude motor stadskilometers of 25000 warme snelwegkilometers? Ik kies voor de 25000!!
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: eerste auto, poging 2

Bericht door Roger B. (11)61 »

in principe wel. maar als dat betekend dat ie 500.000 gelopen heeft topv 100.000 weet ik het toch zo net nog niet....

slijtage omvat meer dan alleen een motor....
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
ZwedenTransporter
Berichten: 357
Lid geworden op: 06 feb 2008, 17:16

Re: eerste auto, poging 2

Bericht door ZwedenTransporter »

Pieter E schreef:Nu ben ik aan het kijken naar deze: http://link.marktplaats.nl/381615218.
Wel heeft deze een bijrijdersbank, das jammer ik had liever een stoel gezien, maarja welke tweedehands is precies zoals je hem zelf had gekocht..
Ziet er goed uit en 1e eigenaar, particulier bereden en weinig km.
Ik ben er nog niet aan toe maar denk dat die niet lang te koop zal staan.
En als je hem heb en dat bankje er uit haalt dan heb ik daar wel interesse in als die van mij weer rijd. :knipoog
Ik zie het bankje niet op de foto´s dus hangt ook van de stof af van het bankje.
Succes met onderhandelen en aanschaf
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ron---63---
Berichten: 3819
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:51
Locatie: IJmond

Re: eerste auto, poging 2

Bericht door Ron---63--- »

Over dit soort auto's hoef je niet lang na tedenken om te kopen, eerste eigenaar, weinig km's, goede staat zo te zien en een nette prijs.........
Als je zoiets wilt hebben, is mijn advies: niet een bod doen of mailen maar gelijk bellen !! En gelijk een afspraak maken om te gaan kijken want idd: dit soort wagens zijn snel weg...

Succes Pieter
Eerste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=Z4I3UVOV

Tweede T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=OADFWHSA

Laatste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=HF6ONS4V
Sinds 1 mei 2013 onze 2e VW High UP met alle pakketten !! Eerste was 1 jaar oud :)
Pieter E
Berichten: 183
Lid geworden op: 08 aug 2010, 14:01

Re: eerste auto, poging 2

Bericht door Pieter E »

Ik weet het, maar helaas kan ik dit weekend echt niet langsgaan, volgend weekend pas weer, dus die auto zal wss wel weg zijn ja. Aan de andere kant heeft die mooie bus uit Blokker bijna een maand te koop gestaan toen ik hem zag, maar inderdaad met een andere potentiele koper is ie wss al weg volgend weekend.....
Gebruikersavatar
ZwedenTransporter
Berichten: 357
Lid geworden op: 06 feb 2008, 17:16

Re: eerste auto, poging 2

Bericht door ZwedenTransporter »

Dat zou jammer zijn voor jou maar wie weet gaat het niet zo snel.
En anders koop je die van mij toch :bifun die staat op speurders :lach
Nee hoor die van mij is niet te vergelijken met die jij nu op het oog heb maar die van mij staat wel op speurders.
Ik zal voor je duimen dat die volgende week nog beschikbaar is voor je want het is mooie kans. :toppie
Succes
Afbeelding
Pieter E
Berichten: 183
Lid geworden op: 08 aug 2010, 14:01

Re: eerste auto, poging 2

Bericht door Pieter E »

Jep, das helemaal waar. Al zie ik gelukkig met enige regelmaat nette busjes aangeboden worden met tot ongeveer 120.000 km op de klok, dus die eruit worden gedaan omdat de distributieriem vervangen moet worden. Dus als deze het niet wordt, dan vind ik hopelijk/waarschijnlijk wel een andere, want dit weekend zit echt al veel te vol.

Als iemand natuurlijk tips heeft, dan hoor ik die heel graag. :jump
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: eerste auto, poging 2

Bericht door Multivan Generation »

Dat is inderdaad een knappe auto :toppie
Niet te lang mee wachten als je er interesse in hebt :knipoog

Desnoods een afspraak maken met de verkoper...
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Pieter E
Berichten: 183
Lid geworden op: 08 aug 2010, 14:01

Re: eerste auto, poging 2

Bericht door Pieter E »

Ha weetjewellers,

Ik nog 2 vragen: hoeveel kost het ongeveer (en is het resultaat ook goed) als je van een bus waar de bumpers niet in lakkleur zijn meegespoten, om ze later alsnog in de lakkleur te laten spuiten?

En een tweede, hoeveel kost het ongeveer om een goed dakraam erin te laten zetten. Mijn ouders hebben een heel aantal jaar er eentje in een t4 van 96 laten zetten achteraf en dat gaf om de 2 jaar lekkage.
Plaats reactie