Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

eerste auto, poging 2

vragen over de T4
Plaats reactie
Pieter E
Berichten: 183
Lid geworden op: 08 aug 2010, 14:01

Re: eerste auto, poging 2

Bericht door Pieter E »

@Roger, dat kan misschien helemaal waar zijn, maar waarom ik niet al 4x een proefrit ben gaan maken, is om de doodeenvoudige reden dat ik mn vader nodig heb voor technische blik, en die is alleen de weekenden thuis en heeft geen zin om dan ff naar friesland heen en weer te kachelen. Daarnaast is er hier een tijdje geleden een flink stuk bijgebouwd, en ik heb niks tegen bouwvakkers die hun busje beladen, maar wel tegen de lompe manier waarop ze rijden. Dit busje is dat idd niet, maar ik begrijp wel een beetje wat jullie bedoelen, ik zoek inderdaad op deze manier iets dat niet bestaat.. Point taken.

Even iets heel anders, Roger doet je mail het nog steeds goed?
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: eerste auto, poging 2

Bericht door Roger B. (11)61 »

geen mail van je gehad Pieter, als je dat bedoeld.. (wel van anderen via deze site, dus de knop bij mijn berichten werkt gewoon)
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Pieter E
Berichten: 183
Lid geworden op: 08 aug 2010, 14:01

Re: eerste auto, poging 2

Bericht door Pieter E »

@Jan: haha, maar aangezien ik dus zag in de laadbak dat het geen DC is, kan ik wel erg weinig mensen meenemen op vakantie :P. Dus van mij mag je.

@Roger: nee ik bedoelde je email probleem waarbij ik je probeerde te helpen met outlook

En int algemeen, misschien hebben jullie wel gelijk mbt iets te veel willen. Ik wacht denk ik gewoon ff af tot ik iets meer te makken heb (of er moet zoiets unieks als dat busje uit Blokker dat ik net te laat zag langskomen).
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: eerste auto, poging 2

Bericht door Roger B. (11)61 »

nog geen probleem meer gemerkt, maar de pc staat de laatste dagen ook minder lang aan.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
riesk
Berichten: 104
Lid geworden op: 26 jan 2008, 08:09

Re: eerste auto, poging 2

Bericht door riesk »

Hij zoekt iets wat er waarschijnlijk niet is......Je moet wel
wat durven natuurlijk.Jij wilt je vader de schuld geven als het fout loopt.
Als je wat vind, dan zoek je in die omgeving een VW dealer, en je huurt voor
een uur een monteur laat die er lekker naar kijken .Die weet de zwakke plekken.... :zwaai
Je hebt zelf een korte neus!
offline
Berichten: 760
Lid geworden op: 20 jan 2010, 22:30

Re: eerste auto, poging 2

Bericht door offline »

11 pagina´s voorspel :bifun :bifun :bifun :bifun :bifun :bifun :bifun :bifun :bifun :bifun

Nu nog wachten op de "daad" :knipoog :knipoog :knipoog

Zo lang zou ik het nooooit redden.

Offline
gait
Berichten: 152
Lid geworden op: 30 jan 2009, 19:26

Re: eerste auto, poging 2

Bericht door gait »

Ik weet niet of de t4 er ooit komt....., Zal wel een nieuwe t5 worden over een poosje denk ik.
Pieter E
Berichten: 183
Lid geworden op: 08 aug 2010, 14:01

Re: eerste auto, poging 2

Bericht door Pieter E »

How how riesk, das helemaal niet waar, dat slaat nergens op. Maar kocht jij je nieuwe auto op de mooie blauwe ogen van je verkoper? En ik geef net al eerlijk toe dat ik waarschijnlijk te veel wil, dus dit is wel erg goedkoop.

En verder zoals ik zei wacht ik tot ik iets meer te makken heb, zodat ik ook meer onderhoud kan lijden en dus een nieuwere bus of een bus met meer km kan rijden. Of dr moet wat bijzonders langskomen.
rick_k
Berichten: 1679
Lid geworden op: 05 apr 2009, 22:01

Re: eerste auto, poging 2

Bericht door rick_k »

Minder km betekend niet dat je minder onderhoud hebt. Minder km is vaak juist minder goed onderhouden.

Ga jij dan veel km maken, loopt ie harder stuk. Een T4 TDI onder de 3 ton, is echt niks mis mee.

Weinig km = veel koude motor = veel slijtage.

Je hebt het over een in mijn ogen ouderwetse diesel. Die dingen zijn echt degelijk gebouwd. En iemand die meer met de auto rijd, zorgt meestal ook dat de auto wat vaker naar de garage gaat.

Mijn T4 is van 1996, heeft nu bijna 254.000 km gelopen (naja volgens de teller dan, het stuur is wel erg versleten dus ik weet het niet...) en ik heb eigenlijk (ff afkloppen) nul problemen gehad met de auto. Naja ik heb van de winter de achterruit van de klep eruit gereden...

Ik zou gewoon kijken hoe lang de distributie nog mee kan, of de koppeling goed is en gewoon de algemene staat van de auto (slijtage van de pook, stuur en pedalen).
Weinig km's met een diesel vind je niet veel, het is zo onrendabel sinds het grijs kenteken voor particulieren eruit geknikkerd is.

mvg Rick
Gebruikersavatar
Charles 1065
Berichten: 1061
Lid geworden op: 13 jan 2007, 23:03
Locatie: Silvolde

Re: eerste auto, poging 2

Bericht door Charles 1065 »

jan2009 schreef:Hier een bus met 22000 op de teller en airco
http://link.marktplaats.nl/372352951" onclick="window.open(this.href);return false;
Kijk even naar de foto van de teller :muur
De verkoper "vergeet" 2 ton te vermelden :ie
Gebruikersavatar
Ron---63---
Berichten: 3819
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:51
Locatie: IJmond

Re: eerste auto, poging 2

Bericht door Ron---63--- »

jan2009 schreef:Ohh , sorry charles :knipoog

Dan deze maar ook leuk , twee schuifdeuren , blits kleurtje
http://link.marktplaats.nl/377244497" onclick="window.open(this.href);return false;
Vin ik niks aan dat kleurtje :jump :jump
Eerste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=Z4I3UVOV

Tweede T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=OADFWHSA

Laatste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=HF6ONS4V
Sinds 1 mei 2013 onze 2e VW High UP met alle pakketten !! Eerste was 1 jaar oud :)
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: eerste auto, poging 2

Bericht door Harry 341 »

Allemaal 88pk werkhokken......... :ie
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Gebruikersavatar
HenkK
Berichten: 808
Lid geworden op: 16 jun 2010, 21:49
Locatie: Amsterdam- 06.26888522
Contacteer:

Re: eerste auto, poging 2

Bericht door HenkK »

Zo iets dan maar :klappen :klappen
Bijlagen
t41.gif
t41.gif (36.1 KiB) 1098 keer bekeken
Reparatie van analoge elektronica - westfalia voedingen\laders en buizenradio's.
www.hrwerkplaats.nl
Gebruikersavatar
ricky357
Berichten: 68
Lid geworden op: 20 jul 2010, 09:41
Locatie: Bunde Duitsland

Re: eerste auto, poging 2

Bericht door ricky357 »

:bifun :bifun :bifun slecht gemanipuleerde foto, rechter achterwiel ontbreekt :nuts :bifun :bifun
T(5)vreden MultiFan
Afbeelding
gait
Berichten: 152
Lid geworden op: 30 jan 2009, 19:26

Re: eerste auto, poging 2

Bericht door gait »

of hij is wel heeel breed van achteren!
Plaats reactie