Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Project “van 2.4D naar 2.5TDi” en nu spuiten

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ernst
Berichten: 282
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:44
Locatie: Zuid - Holland

Re: Project “van 2.4D naar 2.5TDi”

Bericht door Ernst »

Hééééééé Rinke,

Het gaat best wel snel, toch ?!?!?! Pak die "slechte" stukken wel nu eff goed aan, heb je er dadelijk langer plezier van.

Oh ja, heb een bod gedaan op 2 LM transporters, palletwagen en een aggregaat.......ben beniuwd of ik 'm heb, je hoort het wel.

Mzzl.
:T44EVER :driveT4
Gebruikersavatar
Rimu
Berichten: 388
Lid geworden op: 07 mar 2007, 10:40
Locatie: Huizen

Re: Project “van 2.4D naar 2.5TDi”

Bericht door Rimu »

UPDATE
Slechte stuk word er uitgesneden en een nieuw stuk ingelast. Ernst gerust gesteld nu :troost :knipoog
gisteravond wat strip en demontage werk gedaan en opvoorhand alle "vast zittende bouten en moeren" ingespoten met kruipolie.
In een twee avondjes toch al aardig leeg gehaald.
In een twee avondjes toch al aardig leeg gehaald.
Ook binnenin al aardig gestript.<br />Even goed uitzoeken en labelen welke bedrading er van het camper gedeelte is, de rest is standaard &quot;appeltje eitje&quot; voor de jongens, zeggen ze. En. Oja al doende leert men,  AAArrchh maak me gek............
Ook binnenin al aardig gestript.
Even goed uitzoeken en labelen welke bedrading er van het camper gedeelte is, de rest is standaard "appeltje eitje" voor de jongens, zeggen ze. En. Oja al doende leert men, AAArrchh maak me gek............
Vanavond alles zover krijgen dat zaterdag bij goed daglicht de motor en het subframe eronderuit kunnen.

groet Rinke

P.s.
Hoop dat het nog een beetje interessant is anders sta ik het voor de kat z'n k.. te schrijven :bonk
is het goed zo of moet ik het korter en bondiger houden :groteogen
Gebruikersavatar
Endebendebus
Berichten: 934
Lid geworden op: 02 nov 2008, 13:28
Locatie: Midden Nederland

Re: Project “van 2.4D naar 2.5TDi”

Bericht door Endebendebus »

Hoi Rimu,
Ik volg dit project met veel intresse, vooral de foto's met onderschrift zijn erg leuk. Ga zo door!!! :yes
Groeten Thomas
Groetjes Thomas
Tot camper omgebouwde politiebus (Waddeneiland) uit 2003, 2,5 tdi ACV, licht gekieteld.
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: Project “van 2.4D naar 2.5TDi”

Bericht door René »

Ik vind het ook prettig om het zo te volgen, mogen best wat meer foto's geplaatst worden.

René

ps. bus staat nog op hanger....... :muur (nog geen tijd om er af te halen. Eerst plan van aanpak maken.)
Gebruikersavatar
kurt&oxana
Berichten: 547
Lid geworden op: 28 dec 2009, 22:03
Locatie: Zelzate (Oost-vlaanderen)

Re: Project “van 2.4D naar 2.5TDi”

Bericht door kurt&oxana »

blijven plaatsen , we volgen nog met veel interesse :werkaanT4
T4 Multivan 2.5 TDI
Egbert&Manon
Berichten: 5456
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:36
Locatie: Frankrijk Vienne

Re: Project “van 2.4D naar 2.5TDi”

Bericht door Egbert&Manon »

Vooral doorgaan :toppie
2015 Iveco Daily 50C15
2018 Hyundai Tucson diesel
Gebruikersavatar
Rimu
Berichten: 388
Lid geworden op: 07 mar 2007, 10:40
Locatie: Huizen

Re: Project “van 2.4D naar 2.5TDi”

Bericht door Rimu »

De motor is helemaal los zaterdag gaat deze eruit gister avond even goed gekeken welk dashboard het beste is, het zachte grijze gedeelte van mijn eigen campertje verkeerde in een betere staat dan dat van de :T4politie bus dus deze gaan we gebruiken alle hard plastic frames van de :T4politie bus overgezet zo ook de dikke isolatie deken die tegen de onderkant van het dashboard zat gelijmd. als je alles goed bekijkt dan zijn de nieuwere types t4 toch wel wat beter geïsoleerd tegen het geluid vanuit de motor ruimte. Vervolgens zijn we het linker voorscherm gaan demonteren mij benieuwen wat er allemaal tevoorschijn komt..........
Dit moet toch echt grondig worden aangepakt.
Dit moet toch echt grondig worden aangepakt.
Stiekem ook onder de randjes aan het roesten.
Stiekem ook onder de randjes aan het roesten.
Ook de achterwiel ophanging meteen maar even aanpakken en straks als die weer onder de bus zit met tectyl bewerken.
Ook de achterwiel ophanging meteen maar even aanpakken en straks als die weer onder de bus zit met tectyl bewerken.
Gebruikersavatar
Rimu
Berichten: 388
Lid geworden op: 07 mar 2007, 10:40
Locatie: Huizen

Re: Project “van 2.4D naar 2.5TDi”

Bericht door Rimu »

Oeps, eerste puntlas en een nieuw boordje = meteen te ver doorgeboord, ieder begin is moeilijk maar het gaat steeds beter.
Oeps, eerste puntlas en een nieuw boordje = meteen te ver doorgeboord, ieder begin is moeilijk maar het gaat steeds beter.
Mmm ziet er toch wel roestig uit aan de onderkant.
Mmm ziet er toch wel roestig uit aan de onderkant.
en toch als je het zo bekijkt valt het best wel mee, dus wees gewaarschuwd...
en toch als je het zo bekijkt valt het best wel mee, dus wees gewaarschuwd...
Gebruikersavatar
Rimu
Berichten: 388
Lid geworden op: 07 mar 2007, 10:40
Locatie: Huizen

Re: Project “van 2.4D naar 2.5TDi”

Bericht door Rimu »

Ieeeks!!! had niet veel langer moeten duren, na grondig schoonmaak werk blijkt het metaal gelukig nog hard te zijn. We denken eraan om het roestige gedeelte eerst te behandelen met novorox dan in de zinkspray en als laatste het te behandelen met tectyl.
Ieeeks!!! had niet veel langer moeten duren, na grondig schoonmaak werk blijkt het metaal gelukig nog hard te zijn. We denken eraan om het roestige gedeelte eerst te behandelen met novorox dan in de zinkspray en als laatste het te behandelen met tectyl.
IMGP4062.JPG
Zo de boel weer even aan de kant en opgeruimd. Zaterdag is de motor aan de beurt om er uit gehaald te worden.
Zo de boel weer even aan de kant en opgeruimd. Zaterdag is de motor aan de beurt om er uit gehaald te worden.
Groet Rinke
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: Project “van 2.4D naar 2.5TDi”

Bericht door Harry 341 »

Mooi project om te volgen...ook mooie ruimte ervoor.
Dat heeft niet iedereen.....
Vraagje,komen er bumpers op van ná 96?Zo ja haal dan meteen die zijsteunen maar weg,want die heb je niet meer nodig.Kun je ook beter bij om die schuine bumperbalk te vervangen en het "vloertje"erboven.Die balkjes kosten weinig.Heb ze verleden week vervangen,origineel bij de dealer rond de 40 euro,

grtz.Harry
Laatst gewijzigd door Harry 341 op 22 okt 2010, 09:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Gebruikersavatar
Ernst
Berichten: 282
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:44
Locatie: Zuid - Holland

Re: Project “van 2.4D naar 2.5TDi”

Bericht door Ernst »

Oké Rinke, ga zo door !!! :koffie

En sterkte. . . . . . . .


:T44EVER :driveT4

gr. :T4politie :zwaai
:T44EVER :driveT4
Gebruikersavatar
SCOTT
Berichten: 672
Lid geworden op: 19 okt 2008, 18:53
Locatie: België

Re: Project “van 2.4D naar 2.5TDi”

Bericht door SCOTT »

Hier nog een trouwe aanhanger die dit volgt !!! Het is zeker de moeite en leuk om zoiets mee te volgen!

Posten die foto's!
Succes en veel plezier met je werk!
Als alles af is ben je blij dat je de overstap gewaagt hebt !
T4 2.5 TDI ACV Caravelle '96 - Afbeelding
Nebioblauw met blauw interieur
Rol on Sachs Suspension
Inox exhaust
407.000km
VW - Das Auto
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Project “van 2.4D naar 2.5TDi”

Bericht door Multivan Generation »

Ik heb er een vraagje over:
Waarom heb je er niet voor gekozen,
om de KMAR-bus om te bouwen met de spullen van je camper...?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
SCOTT
Berichten: 672
Lid geworden op: 19 okt 2008, 18:53
Locatie: België

Re: Project “van 2.4D naar 2.5TDi”

Bericht door SCOTT »

Multivan Generation schreef:Ik heb er een vraagje over:
Waarom heb je er niet voor gekozen,
om de KMAR-bus om te bouwen met de spullen van je camper...?

De camper is waarschijnlijk een originele? meer inruilwaarde?
T4 2.5 TDI ACV Caravelle '96 - Afbeelding
Nebioblauw met blauw interieur
Rol on Sachs Suspension
Inox exhaust
407.000km
VW - Das Auto
Gebruikersavatar
Rimu
Berichten: 388
Lid geworden op: 07 mar 2007, 10:40
Locatie: Huizen

Re: Project “van 2.4D naar 2.5TDi”

Bericht door Rimu »

@ mulivan Generation, Mijn camper is inderdaad origineel, ook heb ik al eerder geschreven dat ik twee monteurs heb en geen camperbouwers. Daarnaast is de :T4politie bus motorisch goed maar eigenlijk alles achter de bestuurder en bijrijder zwaar beschadigd. De :T4politie bussen zijn origineel niet voorzien van ramen achter maar achteraf is er veiligheids glas ingebouwd. Dit is, om het niet in verkeerde handen te laten vallen, voor dat ze worden afgestoten naar Domeinen, op niet subtiele wijze weer verwijderd. Al met al is dit voor ons de beste oplossing.

Groet Rinke
Plaats reactie