Mijn T5 130 pk van 2004 en 130000 km op de teller heeft het volgende makement:
[soms, en alleen bij optrekken een linkse draai makend een vervelend krakend geluid (een "knoepgeluid") rechtsvoor.
Heeft dit jaar nieuw homokineet gekregen en stabilisator (koppstange) zijn vervangen.
Bij proefrit is het vervelende geluid er bij dealer niet uitgekomen.....Voortrein, motorsteunen enz gecontroleerd en geen defect!
Misschien weten jullie waar het vandaan kan komen.
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
krakend geluid
-
- Berichten: 89
- Lid geworden op: 16 mei 2009, 18:09
Re: krakend geluid
he , dat heb ik ook heb geen idee
heb het na vervangen van aandrijf-as links voor.
en na revicie versnellingbak.
btw weet iemand of bij het vervangen van de bak (automaat) tevens de "koppeling" vervangen dient te worden....
heb het gevoel dat ik enorm veel toeren draai als ik weg wil rijden, maar dat wegrijden schiet niet echt op ( mijn gevoel) tis een chiptune automaat 174 pk nu volgens zegge 205 pk
heb het na vervangen van aandrijf-as links voor.
en na revicie versnellingbak.
btw weet iemand of bij het vervangen van de bak (automaat) tevens de "koppeling" vervangen dient te worden....
heb het gevoel dat ik enorm veel toeren draai als ik weg wil rijden, maar dat wegrijden schiet niet echt op ( mijn gevoel) tis een chiptune automaat 174 pk nu volgens zegge 205 pk
Re: krakend geluid
beste mr ritsie
niet te lang doorrijden met die versn bak!!!!
als deze bakken hetzelfde werken als hun grote evenbeelden (versn bakken van streek bussen)
dan zit er te weinig olie op en dan word de koppel omvormer niet goed genoeg gevuld en word
de kracht van de motor met te veel slip over gebracht naar de bak ,met als gevolg dat de versn bak olie verbrand
en dan verliest de olie ook een deel van haar smerende eigenschappen wat de lagers e.d. niet erg fijn vinden
ik weet niet of je deze bakken zelf olie kunt peilen maar let ook even op onder welke omstandigheden je moet peilen
de meeste van de "grote" automaten bakken moet je peilen met lopende motor en in "d"
sucses
p.s. topic starter, ik heb er zelf geen ervaring mee maar ze hebben het hier nogal vaak over
veerpoot lagers .....zou er op kunnen lijken
niet te lang doorrijden met die versn bak!!!!
als deze bakken hetzelfde werken als hun grote evenbeelden (versn bakken van streek bussen)
dan zit er te weinig olie op en dan word de koppel omvormer niet goed genoeg gevuld en word
de kracht van de motor met te veel slip over gebracht naar de bak ,met als gevolg dat de versn bak olie verbrand
en dan verliest de olie ook een deel van haar smerende eigenschappen wat de lagers e.d. niet erg fijn vinden
ik weet niet of je deze bakken zelf olie kunt peilen maar let ook even op onder welke omstandigheden je moet peilen
de meeste van de "grote" automaten bakken moet je peilen met lopende motor en in "d"
sucses
p.s. topic starter, ik heb er zelf geen ervaring mee maar ze hebben het hier nogal vaak over
veerpoot lagers .....zou er op kunnen lijken
Re: krakend geluid
Dank voor de reacties.
Misschien brengt het weet je wellers op een idee maar het "krak"geluid deed zich ook voor toen ik op een zanderige parkeerplaats weg reed. Geen geslip van wielen maar meer alsof de auto uit zijn veren kwam.
Heb de onderkant en veerpoten goed schoon gespoten: je kan niet weten maar helaas het euvel blijft.
Misschien brengt het weet je wellers op een idee maar het "krak"geluid deed zich ook voor toen ik op een zanderige parkeerplaats weg reed. Geen geslip van wielen maar meer alsof de auto uit zijn veren kwam.
Heb de onderkant en veerpoten goed schoon gespoten: je kan niet weten maar helaas het euvel blijft.