Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
versnelling of koppeling
-
versnelling of koppeling
kan met de versnellingspook niet meer bij mijn eerste versnelling! kan het zijn dat de versnellingsbak los hangt of heeft het een andere oorzaak. betreft een t4 van '97 met 1900 diesel motor. is eriemand met hetzelfde probleem?
groeten
groeten
is dat alleen de 1 e of ook de andere ?
je motor draait gewoon
kan zijn dat je stang los is komen te zitten, balletje weg geschoten
balletje kost rond de 2,50
is alleen een lastige klus om hem er weer in te zetten
heb ik laten doen bij me garage(eerste keer door de anwb op lokatie in de regen,gerepareerd met slangenklem)
tis een kwartiertje werk
je motor draait gewoon
kan zijn dat je stang los is komen te zitten, balletje weg geschoten
balletje kost rond de 2,50
is alleen een lastige klus om hem er weer in te zetten
heb ik laten doen bij me garage(eerste keer door de anwb op lokatie in de regen,gerepareerd met slangenklem)
tis een kwartiertje werk
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
-
-
Motorkap open en je laat iemand met de versnellingspook roeren.
Onderaan bij je motor zie je dan wat stangetjes bewegen. Onder een beugeltje zit een kogelgewricht. Beugeltje kun je losschroeven. Als je mazzel hebt is het kogeltje heel smerig en kun je hem even schoonmaken. Beugeltje monteren en schakelt weer beter.
Als je pech hebt is kogeltje versleten/gebroken en zou deze vervangen moeten worden.
Er zal over vervangen nog wel een WJW-er reageren die hier uitleg over kan geven. Ik had mazzel en hoefde al maar schoon te maken.
Succes Egbert
Onderaan bij je motor zie je dan wat stangetjes bewegen. Onder een beugeltje zit een kogelgewricht. Beugeltje kun je losschroeven. Als je mazzel hebt is het kogeltje heel smerig en kun je hem even schoonmaken. Beugeltje monteren en schakelt weer beter.
Als je pech hebt is kogeltje versleten/gebroken en zou deze vervangen moeten worden.
Er zal over vervangen nog wel een WJW-er reageren die hier uitleg over kan geven. Ik had mazzel en hoefde al maar schoon te maken.
Succes Egbert
-
-
-
-
-
Schroefje los
Oké, boutje dan, maar dat was het probleem bij mij. Kogeltje was in prima staat maar blijkbaar was 1 van de twee boutjes losgetrilt.
Met dank aan allen. De garage gaf al aan dat het zo'n € 1500 zou gaan kosten.........
Met dank aan allen. De garage gaf al aan dat het zo'n € 1500 zou gaan kosten.........
- Multivan Generation
- Contacteer: