Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

kat helemaal weg?

vragen over de T4
marriachi1
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 jan 2007, 17:45
Locatie: keerbergen-belgie

roetkat

Bericht door marriachi1 »

Jongens,sorry voor de late reactie,ben een hele tijd niet meer op deze account van hotmail meer geweest....Ik heb dus helemaal geen probleem gehad om de moeren los te krijgen,zelfs niet moeten opwarmen ofzo...Heb waarschijnlijk geluk gehad dan hé:)Heb juist last gehad waar hij in die achterste buis is geschoven,dat klemt geweldig en had geen brander bij me.Heb dit dus een beetje opengezet met een oude schroevendraaier,niet echt wat het moet zijn maar heeft wel geholpen :kijkt .Hopelijk is het nu voor jou opgelost geraakt en ben je ook van dat vervelende gerammel vanaf :jumpklap Vele groetjes.
Gebruikersavatar
shantos
Berichten: 91
Lid geworden op: 23 mar 2007, 14:00
Locatie: Rijnmond

Bericht door shantos »

gewoon een dopsleutel er op zetten met een flink stuk pijp dan draai je de bouten vanzelf af.
vind ik de makkelijkste manier en dan gewoon een paar nieuwe er in.
Rico
Berichten: 563
Lid geworden op: 15 jan 2007, 15:19

Bericht door Rico »

Wat is eigenlijk de levensduur van een roetkat?
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Bericht door René »

Als je er een sleutel op kunt krijgen, dan kun je de bouten toch gewoon stuk draaien, ze breken heel snel af (of ben ik zo sterk??) Twee van de drie heb ik stuk gedraaid, en een doorgehakt met hamer en beitel, die was rond en kon geen sleutel meer op.

René
Gebruikersavatar
Henk Peter 856
Berichten: 777
Lid geworden op: 12 jan 2007, 21:04
Locatie: Nunspeet

Bericht door Henk Peter 856 »

Hoi. ik heb een nieuwe kat gemonteerd en dat rijdt ook prima.
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Bericht door Roger B. (11)61 »

bij mijn passat 1.8 ooit eens de kat er uitgeramd...

maar dat klonk voor geen meter, je kreeg een heel blikkig geluid (nadat ik er een stuk uitlaatbuis doorheen geramd had was dat over)

Hoe zit dat bij de T4, wordt het geluid anders (en vooral lelijker) als je de inhoud van de kat eruit ramt?
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Dirk/970
Berichten: 1042
Lid geworden op: 14 jan 2007, 20:57
Locatie: Eerbeek

Bericht door Dirk/970 »

Hoe zit dat bij de T4, wordt het geluid anders (en vooral lelijker) als je de inhoud van de kat eruit ramt?
Goeie vraag, ik sta ook voor de keuze om op de goedkope manier de kat leeg te slaan, of te investeren in een vervangende buis.
Wordt een lege kat niet een aardige (lees: ongewenste) klankkast?

@Roger: mooie zwarte bus heb je daar!
:zwaai T4 TDI 75kW Kombi LWB bj 2002
1e Wet van Constructie: maak de onderdelen te groot en sla en dan net zo lang op tot het past!
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Bericht door Roger B. (11)61 »

Dirk/970 schreef: @Roger: mooie zwarte bus heb je daar!
Dankje :knipoog veel zwarter kon ie niet :jump

de kleur, het feit dat ie een tweede schuifdeur heeft en het feit dat ie op airco na alles heeft dat er af fabriek op moet zitten heeft er voor gezorgd dat ie fors boven het eigenlijke budget zat... (heb hem 11 jaar oud met 320.000km gekocht) TJEES wat zijn T4's duur tweedehands (ook in germany)
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Dirk/970
Berichten: 1042
Lid geworden op: 14 jan 2007, 20:57
Locatie: Eerbeek

Bericht door Dirk/970 »

Ik heb ook geen airco, ben daarom wel blij met de witte kleur :gekte
Betreft de prijs, de kombi die ik kocht sprong er gunstig uit: de prijs was incl. BTW en BPM net zoveel als de een bestel met meer jaren en km's ex. BTW en BPM. :jump En er bleek e.e.a. aan extra's bij te zitten die niet in de advertentie stonden, zoals een standkachel.

Heeft er nog iemand een wijze opmerking over het geluidseffect van een lege kat?
:zwaai T4 TDI 75kW Kombi LWB bj 2002
1e Wet van Constructie: maak de onderdelen te groot en sla en dan net zo lang op tot het past!
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Bericht door René »

Lege kat geeft geen extra geluid, geluid zonder kat verandert ook niet, blijft het zelfde.

René
Gebruikersavatar
Dirk/970
Berichten: 1042
Lid geworden op: 14 jan 2007, 20:57
Locatie: Eerbeek

Bericht door Dirk/970 »

Thanks René :toppie dan maar eens een lange bijtel en een fijne hamer uit de kast halen :lach
:zwaai T4 TDI 75kW Kombi LWB bj 2002
1e Wet van Constructie: maak de onderdelen te groot en sla en dan net zo lang op tot het past!
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Bericht door Roger B. (11)61 »

ieder stuk ijzer dat dik genoeg is om stevig te zijn en dun genoeg om er goed bij te kunnen voldoet.

Het spul is vrij broos en is relatief gemakkelijk eruit te meppen.

Even ter volledigheid... als ik de inhoud eruit mep kunnen ze bij de TUV alleen door demontage zien dat ie leeg is dus?
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Bericht door René »

Ik heb lange steen boor gerbuikt, kat helemaal tot pulp boren, dan is ie er zo uit.

René
Gebruikersavatar
Dirk/970
Berichten: 1042
Lid geworden op: 14 jan 2007, 20:57
Locatie: Eerbeek

Bericht door Dirk/970 »

Moet dus geen punt zijn, stofkapje en vuilniszak bij de hand houden lijkt mij :alarm ben benieuw naar het resultaat. Eerst nog ff een nieuwe pakking en boutjes scoren :toppie

@Roger, misschien dattie hol klinkt als je er tegen klopt? :knipoog
:zwaai T4 TDI 75kW Kombi LWB bj 2002
1e Wet van Constructie: maak de onderdelen te groot en sla en dan net zo lang op tot het past!
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Bericht door Roger B. (11)61 »

Dirk/970 schreef:
@Roger, misschien dattie hol klinkt als je er tegen klopt? :knipoog
Denk dat zolang de uitlaatemissies goed zijn en het ding er optisch onder zit dat ie wel door de keuring zal komen....gaat er nog wel eens onderuit
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Plaats reactie