Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Antenne California

vragen over de T4
Plaats reactie
koekie520
Berichten: 529
Lid geworden op: 26 jan 2007, 22:32
Locatie: Antwerpen

Antenne California

Bericht door koekie520 »

Welke draden komen er van de zwarte bol op het dak en waarvoor dienen ze? Ik heb in m'n dashbord nog 2 afgeknipte draden zitten waarvan ik vermoed dat ze van m'n dakantenne komen. Nu waarvoor dienen deze? Ik neem aan dat er eentje voor de radio was en eentje voor de GPS, of telefoon. Is er ergens een bedradingsschema van te vinden?
California man
Berichten: 72
Lid geworden op: 20 aug 2008, 16:35

Re: Antenne California

Bericht door California man »

antenne zit normaal in de voorraam.

Waarom denk je aan de antenne ? Heb je slecht ontvangst ?
koekie520
Berichten: 529
Lid geworden op: 26 jan 2007, 22:32
Locatie: Antwerpen

Re: Antenne California

Bericht door koekie520 »

Ik heb er geen voor de radio, ik zit nu te klooien met een losse draad. Ik heb wel ontvangst, maar kzou het allemaal wel origineel willen hebben. Ik heb er wel 1 in de ruit zitten, maar daar hangt ook geen draad aan. Wel een schroef geloof ik, daar kan ik gewoon een antennekabel aanhangen, of hoort daar nog een versterker tussen?
Dus die zwarte bol op m'n dak is voor een GPS en telefoon?
Gebruikersavatar
Keely 798
Berichten: 126
Lid geworden op: 13 jan 2007, 16:55

Re: Antenne California

Bericht door Keely 798 »

Hallo,
Klik eens op zoeken, dit staat onder de 2 stickers rechtsboven.
Als je bij het zoeken intypt: Antenne California of: voorruit antenne dan vind je veel informatie.
Ik heb zelf een Westfalia California Exclusive, deze heeft een antenne in de voorruit met een goede ontvangst.
Bovendien zit op het dak een kort soort antennetje, deze is voor de navigatie.

Succes George Haga
koekie520
Berichten: 529
Lid geworden op: 26 jan 2007, 22:32
Locatie: Antwerpen

Re: Antenne California

Bericht door koekie520 »

Die radio antenne in de voorruit daar geraak ik nu wel uit.
Ik wil weten wat ik met die bol op m'n dak kan doen. Wat voor kabels horen er vandaan te komen? Is er een bedradingsschema van?
Als ik antenne en california in typ bij zoeken krijg ik alleen iets over een 27mc bakje.
Gebruikersavatar
Bert B
Berichten: 221
Lid geworden op: 30 aug 2010, 00:01
Locatie: Hoekschewaard

Re: Antenne California

Bericht door Bert B »

koekie520 schreef:Die radio antenne in de voorruit daar geraak ik nu wel uit.
Ik wil weten wat ik met die bol op m'n dak kan doen. Wat voor kabels horen er vandaan te komen? Is er een bedradingsschema van?
Als ik antenne en california in typ bij zoeken krijg ik alleen iets over een 27mc bakje.
Misschien voor deze nog niet zo kenner van de T4 en zijn uitvoeringen een foto, of een verwijzing naar foto van iets soort gelijks?
Wie vraagt wordt wijzer, die zwijgt alleen maar grijzer!

2.4D 1995 lwb dubb. cab.
koekie520
Berichten: 529
Lid geworden op: 26 jan 2007, 22:32
Locatie: Antwerpen

Re: Antenne California

Bericht door koekie520 »

Op de site van poptop heb ik in een pdf van een verkoopbrochure enkele foto's gezien. Die zijn echter niet te kopieren naar hier. De andere foto's op het net zijn ook vrij onduidelijk. Ik zal proberen een foto te nemen morgen als ik op tijd klaar ben met mijn standkachelombouw.
Plaats reactie