Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Transporter T5 Doka versus Vito Mixto

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
henrib
Berichten: 237
Lid geworden op: 13 jul 2010, 17:50
Locatie: den bosch

Re: Transporter T5 Doka versus Vito Mixto

Bericht door henrib »

Sjaakie schreef:Heren,

Wat zijn de meeste negatief over de nieuwe 180 PK uitvoering. En toch heb ik twee weken geleden men huidige 174 Pk ingeruild voor een 180 Pk met dsg bak en eigenlijk alle opties die erop kunnen erop gezet. Ik heb geen zin om in een Mercedes garage te komen waar je als iemand met een ernstige ziekte behandelt word als je in je werkkleding binnen komt.
En laten we eerlijk zijn, zou de 180 Pk motor niet in den treure getest zijn.
nu ik ben blij met mijn 180 pk na de eerste 3500 km
een geschenk uit de hemel, de meeste die klagen zullen er geen hebben maar alleen in hebben proef gereden
anmichel
Berichten: 32
Lid geworden op: 15 okt 2010, 20:25

Re: Transporter T5 Doka versus Vito Mixto

Bericht door anmichel »

In het forum t5vs nieuw model t5 snelheid bevestigt "abels" met zijn vraag, mijn testrit ondervinding en moet ik, spijtig genoeg, zijn vraag met "ja" beantwoorden.
De commentaar van robert trebor in het forum olieverbruik staaft mijn rationele keuze voor een Viano V6 3.0 (mijn hart zou gekozen hebben voor de nieuwe Multivan).
Laatst gewijzigd door anmichel op 19 nov 2010, 14:44, 2 keer totaal gewijzigd.
johnny van de voorde
Berichten: 394
Lid geworden op: 09 okt 2007, 19:39

Re: Transporter T5 Doka versus Vito Mixto

Bericht door johnny van de voorde »

't ja ... Mercedes.... Volkswagen ...... de sint of de kerstman,,,, ze zijn beide leuk weetjewel !

john
Gebruikersavatar
henrib
Berichten: 237
Lid geworden op: 13 jul 2010, 17:50
Locatie: den bosch

Re: Transporter T5 Doka versus Vito Mixto

Bericht door henrib »

anmichel schreef:In het forum t5vs nieuw model t5 snelheid bevestigt "abels" met zijn vraag, mijn testrit ondervinding en moet ik, spijtig genoeg, zijn vraag met "ja" beantwoorden.
De commentaar van robert trebor in het forum olieverbruik staaft mijn rationele keuze voor een Viano V6 3.0 (mijn hart zou gekozen hebben voor de nieuwe Multivan).
ohh maar een multivan is geen transporter een wereld van verschil
de multivan heeft balans assen in de motor
elektronica is compleet anders
ik heb er nu ongeveer 4800 km mee gereden en geen drup olie verbruikt peilstok staat gewoon maximum
alleen last van de kachel word niet heet op 26 graden en de high stand is veel te hoog dan zweet je er uit
maar ze moeosten nog naar het probleem zoeken bij de dealer want was het antwoord
het is een multivan een compleet andere kachel dan in de transporter
je kan wel eens een vergelijk gaan maken MULTIVAN______TRANSPORTER
Gebruikersavatar
Harry4motion
Berichten: 225
Lid geworden op: 23 nov 2009, 22:02

Re: Transporter T5 Doka versus Vito Mixto

Bericht door Harry4motion »

Kijk dit is en blijft natuurlijk een VW forum, en geen Mercedes forum.
Dus moet me echt een ding van het hart na dit allemaal gelezen te hebben.
Ga eens een keertje als je nuchter bent en je hebt een Vito, voor je busje staan (na de facelift of voor de face lift maakt niet uit)
Dus buiten bedoel ik zodat je hem kunt zien, en kijk dan eens goed.
Dan krijg je meteen spijt dat je die oude trouwe Transporter hebt ingeruild voor dit. :ie

En ik denk dat het wat betreft interieur en afwerking binnen elkaar niet veel kan ontlopen, Je hebt hele dikke Transporters en hele dikke Vito's.

En met dit weer wordt het lekker glibberen met je achterwiel aangedreven Vito, of je moet genoegen nemen met heel wat minder pk's als je toch 4 wiel aandrijving wilt. Maar dat is nou net het pluspunt van de vito, die 3 liter V6.

Dus mijn advies:

Koop een Transporter met 4 motion en alles erop en eraan met de 5 cil motor van voor de facelift, en lekker blijven rijden totdat er een rood Ttje aankomt! :yes :T54LIFE
urla
Berichten: 54
Lid geworden op: 22 feb 2007, 19:16

Re: Transporter T5 Doka versus Vito Mixto

Bericht door urla »

als ik dan voor mijn transporter sta en het is licht ,dus ik zie hem ,dan denk ik over smaak valt te twisten en vind de nieuwe neus met viano gril wel stoer staan, en heb dan nog steeds geen spijt dat ik een vito krijg.
maar ik geloof dat je toch nog geen proefritje gemaakt hebt in een nieuwe vito v6,er gaat een wereld voor je open en is weinig te vergelijken met een transporter 174 pk.beestachtig veel power en lekker stil.
en het wachten duurde me wat te lang bij vw ze praten er al jaren over een 6 cilinder die er maar niet komt.
anmichel
Berichten: 32
Lid geworden op: 15 okt 2010, 20:25

Re: Transporter T5 Doka versus Vito Mixto

Bericht door anmichel »

Harry4motion schreef:Dus mijn advies:

Koop een Transporter met 4 motion en alles erop en eraan met de 5 cil motor van voor de facelift, en lekker blijven rijden totdat er een rood Ttje aankomt! :yes :T54LIFE
En maar wachten, wachten, wachten, wachten,... tot je uiteindelijk ook een Viano aankoopt met of zonder 4x4 (trouwens de 4 cylinder 4x4 Viano facelift is vinniger en sneller dan de 180 pk DSG). De 3.0 V6 is de max ondanks achterwiel aandrijving (kracht van de motor compenseert het gemis aan 4x4 ruimschoots).
wiem
Berichten: 41
Lid geworden op: 07 okt 2009, 12:58

Re: Transporter T5 Doka versus Vito Mixto

Bericht door wiem »

Ik wil tegen niemands schenen schoppen, maar is het hier dan http://www.ikhebeenvitoenwileroverpratenopeenT5forum.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

koop gewoon de wagen die aan je smaak en noden voldoet, wie maakt het wat uit met wat je de baan op moet, niemand buiten jezelf toch?
:ikrij :peace
Gebruikersavatar
yarudo
Berichten: 30
Lid geworden op: 15 mar 2010, 15:51
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Transporter T5 Doka versus Vito Mixto

Bericht door yarudo »

wiem schreef:Ik wil tegen niemands schenen schoppen, maar is het hier dan http://www.ikhebeenvitoenwileroverpratenopeenT5forum.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

koop gewoon de wagen die aan je smaak en noden voldoet, wie maakt het wat uit met wat je de baan op moet, niemand buiten jezelf toch?
:ikrij :peace
AMEN!!
T5 gp 140PK DSG
Gebruikersavatar
Niels949
Berichten: 425
Lid geworden op: 13 jan 2007, 10:47
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Re: Transporter T5 Doka versus Vito Mixto

Bericht door Niels949 »

Gewoon allemaal weer terug naar de T4.... :jump

Mijn T4 is van 2003 en ik rij er nu al weer bijna 5 jaar in met heel veel plezier... :yes
Heerlijk motorgeluid, prachtige vormgeveving (Ik heb tot op heden nog geen mooiere bus gezien) en totaal geen roest, want het is flink verzinkt... :toppie

Gewoon lekker in de T4 blijven rijden, en over een jaar of twintig ook nog eens de status van een T1 nu..... :jumpklap

Als ik al een andere bus zou willen, dan wordt het de T5 4 motion met de vr6 benzine!
Dan maar iets meer betalen aan benzine e.d., maar dan heb je tenminste wel een lekkere motor... :toppie

Groeten,

Niels 949
T4 102 PK uit 2003
Jeroen & Jan K
Berichten: 100
Lid geworden op: 23 aug 2010, 15:16
Locatie: Dalen

Re: Transporter T5 Doka versus Vito Mixto

Bericht door Jeroen & Jan K »

Niels949 schreef:Gewoon allemaal weer terug naar de T4.... :jump

Mijn T4 is van 2003 en ik rij er nu al weer bijna 5 jaar in met heel veel plezier... :yes
Heerlijk motorgeluid, prachtige vormgeveving (Ik heb tot op heden nog geen mooiere bus gezien) en totaal geen roest, want het is flink verzinkt... :toppie

Gewoon lekker in de T4 blijven rijden, en over een jaar of twintig ook nog eens de status van een T1 nu..... :jumpklap

Als ik al een andere bus zou willen, dan wordt het de T5 4 motion met de vr6 benzine!
Dan maar iets meer betalen aan benzine e.d., maar dan heb je tenminste wel een lekkere motor... :toppie

Groeten,

Niels 949
Ik sluit me daarbij aan ! :lach
Er rijden ook nog genoeg t1's rond, dus ik blijf net zo lang rondrijden in mijn t4 tot het rode T tje er is. En dan zien we wel verder.
Ik zit eigenlijk niet te wachten op een 4 cil. met 200 + pk. Ik zit meer te wachten op een v6 of die oude 5 cil. blokken ...... op dat laaste kan ik lang wachten denk ik......


Jeroen
VW t4 2.5 tdi 130pk, spicegreen.
Land rover Range rover classic 3.9 184 pk--> nwe motor 4.2 220 pk
Gebruikersavatar
Roel
Berichten: 583
Lid geworden op: 26 jul 2007, 16:24
Locatie: Amersfoort

Re: Transporter T5 Doka versus Vito Mixto

Bericht door Roel »

..........................................
Vermogen is hoe hard je de muur raakt, koppel is hoe ver je de muur meeneemt!
Gebruikersavatar
Harry4motion
Berichten: 225
Lid geworden op: 23 nov 2009, 22:02

Re: Transporter T5 Doka versus Vito Mixto

Bericht door Harry4motion »

Weet je waarom de wegenwacht in een T5 rijdt en niet in een Vito? :jumpklap
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33815
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Transporter T5 Doka versus Vito Mixto

Bericht door Multivan Generation »

Harry4motion schreef:Weet je waarom de wegenwacht in een T5 rijdt en niet in een Vito? :jumpklap
Omdat ze daar meer zelf aan kunnen doen?

Edit: en omdat ze daar voor de hoeveelheid auto's die ze aan wilden schaffen/wilden leasen, een lagere prijs moesten betalen :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Ernst
Berichten: 282
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:44
Locatie: Zuid - Holland

Re: Transporter T5 Doka versus Vito Mixto

Bericht door Ernst »

Heb nu een week een "leen" Vito, duurste uitvoering.........thuis staat m'n ouwe trouwe T4............wat ben ik blij als ik in m'n T4 stap. Ik vind die Vito echt nix, stoelen zijn kloten, als ik 'm goed door trap gaat die in een of andere nood-loop en moet je 'm eerst uitzetten en opnieuw starten voordat je weer redelijk vermogen heb, spiegel verwarming werkt niet, deurvergrendeling werkt wel/niet, spiegel links is niet in de goede stand te zetten voor grote mensen, zwabbert als de pest met een kar er achter, verbruik is ook hoger...... Kortom V.W. for ever, voor mij persoonlijk. Gelukkig gaat de Vito volgende week maandag weer weg en krijg ik een nw bus.......nee......helaas geen T 5, het word een Ford Transit, door de baas bepaald, gelukkig voor mij, ik vind dat die het dichtste in de buurt mag komen van de V.W.

Maar ja, een ieder heeft een mening en gelukkig kunnen we die met 'n allen wel of niet delen en worden we wel/niet wijzer van elkaars meningen, toch ?!?!?!?

Sterkte een ieder met zijn of haar keuze en veel plezier met de gekozen nw auto c.q. bus.

Groetjes Ernst.


p.s. goed idee T4's laten rijden tot in " eeuwigheid...." :zwaai
:T44EVER :driveT4
Plaats reactie