Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Weer een T5 rijder erbij

Hier kun je je voorstellen aan de vaste bezoekers.
Plaats reactie
Klusman
Berichten: 250
Lid geworden op: 02 dec 2010, 19:29
Locatie: Eindhoven

Weer een T5 rijder erbij

Bericht door Klusman »

Hallo weetjewellers.

Net voor het eindigen van de vriendenprijsweken, de koopovereenkomst getekend, voor een VW Transporter T5 facelift.
Rijd nu voor mijn eigen klusbedrijfje een Kangoo, die wat klein wordt, en prive een Audi A6 3,2 Quatro sedan van 2006, en die staat heel de week op de stoep.
Overleg met de accountant, leert dat het best interessant is om die 2 te combineren, als auto van de zaak, voordeel van aanschaf, geen btw geen bpm.
Bijtelling werkelijke autokosten, en btw verekening 12% , die discussies zijn genoeg gevoerd, dus laat ik het hier bij.
Tot 2005 een zeer tevreden T4 rijder geweest, dus eerst eens kijken bij VW, ikzelf vindt dat de nieuwe T5 een geslaagde facelift, heeft gekregen.
Dus even georienteerd bij weetjewel.com.
Dat was slikken, problemen, vraagtekens over de 2.0 motor, dsg problemen, noem maar op.
Toch eens goed door gelezen, en dan blijken er ook veel tevreden rijders te zijn, ook op de duitse sites.
Ervanuitgaande dat er heel veel T5 worden verkocht, en er dus ook heel veel niet op het internet komt, zal het percentage wel meevallen.
180 pk uit een 2.0 motor gaat dat wel goed, ik denk het wel, wat worden er niet voor pk gehaalt uit 1.4 motoren, en natuurlijk, een concern als VW zal toch wel weten wat ze doen.
Even gedacht aan vito 122cdi, machtige motor, is ook kleiner, ook lager wat weer een voordeel is.
Geen 4x4 op deze motor, en als je eenmaal quatro dus 4x4 gewent bent wil je niets anders meer.
Dus 4motion, maar wat voor motor, denk natuurlijk meteen aan de 132kw versie, maar vind op verschillende sites dat deze niet veel meerwaarde heeft dan een 103 kw, maar ook weer jubelverhalen over deze motor.
Klachten over het niet halen van de topsnelheid , en ook weer die gewoon veel sneller zijn, stomme uitspraak hier natuurlijk, max snelheid Nederland 120km.
Dsg problemen, maar ook weer geweldige verhalen.
Toch getekend voor een, jawel : Vw Transporter T5 132Kw, dsg 4motion LWB DC comfortline Natural grey metalic.
Levering ongeveer eind januari.
Nou een heel verhaal, maar maakt de zaak duidelijk, dus weetjewellers, bedankt voor de info , nu ik aangemeld ben kan ik zo hier en daar nog wat aanvullen in de forums.
Trouwens iemand zin in een Audi a6 3,2 quatro, kijk eens op marktplaats, staat in Eindhoven, is niet echt een boodschappen auto.
Groet
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: Weer een T5 rijder erbij

Bericht door Donald4Motion »

Ik denk dat je een goeie koop gedaan hebt (even ongeacht de prijs :winter )
Om de bus optimaal te laten werken is een goeie tuning ook erg aan te raden, tenzij hij gelijk helemaal naar je zin is.
Met de tuning gaat je bak ook wat lekkerder reageren, en je krijgt er een pens koppel bij :ie

Welkom trouwens :wjw
Plaats reactie