Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

aankoopadvies T5

vragen over de T5
Gebruikersavatar
ron832
Berichten: 136
Lid geworden op: 17 jan 2007, 00:18
Locatie: Sittard

Re: aankoopadvies T5

Bericht door ron832 »

Gerrit354 schreef:Het is wat je gewend bent, iemand uit een vlotte BMW of mercedes vind een t5 traag, terwijl als je uit een t4 komt dan ben je het trage gewend. Je komt heus wel met het verkeer mee, anders had VW deze combi niet aangeboden. Relaxt 130 rijden wordt het niet, de motor maakt dan veel toeren(het is ook maar een 5-bak). Wil je relaxt 120-130 rijden dan moet je zeker een 2.5TDI nemen. Je zou ook eventueel als je de bus koopt de motor laten tunen naar 105 of 130 pk, dan rijdt het al een stuk vlotter.

Een T4 traag?. Jazekeker de eerste 1.9 (TD) en 2.5D wel. Toch lukt het een 174PK T5 niet om mijn 151PK T4 eruit te trekken :lach

Gr. Ron :gekte
RON 832 CARAVELLE GP 2.0 TDI 140PK

http://www.toko-elly.nl
http://www.brandweersittard.com
Gebruikersavatar
Gerrit354
Berichten: 366
Lid geworden op: 10 mei 2009, 16:30

Re: aankoopadvies T5

Bericht door Gerrit354 »

Je moet het relatief zien, dus in vergelijking met een vlotte BMW of mercedes. Als je uit een t4 komt dan ben je gewend dat je niet onder de 10 seconden op de 100 zit.
Gebruikersavatar
Harry4motion
Berichten: 225
Lid geworden op: 23 nov 2009, 22:02

Re: aankoopadvies T5

Bericht door Harry4motion »

Heb laatst met een flinke aanhanger erachter een Suzuki eruit getrokken bij het stoplicht.
Hij kwam er al zo naast staan dat ik dacht die wil ervoor, die moet gewoon ook rechtsaf.
En ja hoor dat wilde hij ook, maar dat ging niet, gewoon achter aansluiten makker
Hij gassen joh, ik ook, hij kon er niet voor komen.
Ik denk dat deel ik even met jullie :driveT5
Dat vind ik nou prachtig, ik weet ook niet waarom, ik vind het gewoon heel leuk, mijn dag is dan weer goed :bonk
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: aankoopadvies T5

Bericht door Donald4Motion »

Harry4motion schreef:Heb laatst met een flinke aanhanger erachter een Suzuki eruit getrokken bij het stoplicht.
Hij kwam er al zo naast staan dat ik dacht die wil ervoor, die moet gewoon ook rechtsaf.
En ja hoor dat wilde hij ook, maar dat ging niet, gewoon achter aansluiten makker
Hij gassen joh, ik ook, hij kon er niet voor komen.
Ik denk dat deel ik even met jullie :driveT5
Dat vind ik nou prachtig, ik weet ook niet waarom, ik vind het gewoon heel leuk, mijn dag is dan weer goed :bonk
Erg kinds hoor.

















Dat zou ik ook gedaan hebben :toppie
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33816
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: aankoopadvies T5

Bericht door Multivan Generation »

En de volgende stap is dan samen de zandbak in.. :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Harry4motion
Berichten: 225
Lid geworden op: 23 nov 2009, 22:02

Re: aankoopadvies T5

Bericht door Harry4motion »

Ik was ook zo blij als een kind :yes
Plaats reactie