Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

t5 automaat kopen

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
weslingh
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 okt 2010, 21:28

t5 automaat kopen

Bericht door weslingh »

zo als jullie eerder hebben kunnen lezen is mijn t5 vorige week gestolen.

nu ben ik aan het informeren naar een andere een dealer hier in de buurt heeft deze http://www.derksbedrijfswagens.nl/rw.n- ... AIRCO.html" onclick="window.open(this.href);return false; staan en daar heb ik wel intrese in.

nu mijn vraag er schijnen 2 soorten automaten te zijn een gewone en een variant met variomatic of zo
nu heb ik gehoord dat de laatste versie nog al wat problemen geven
is dat zo of gewoon iemand met een slechte ervaring en hoe kan ik zien welke deze heeft?

alvast bedankt Marcel
lift
Berichten: 31
Lid geworden op: 08 dec 2010, 19:46
Locatie: Handel
Contacteer:

Re: t5 automaat kopen

Bericht door lift »

weslingh schreef:zo als jullie eerder hebben kunnen lezen is mijn t5 vorige week gestolen.

nu ben ik aan het informeren naar een andere een dealer hier in de buurt heeft deze http://www.derksbedrijfswagens.nl/rw.n- ... AIRCO.html" onclick="window.open(this.href);return false; staan en daar heb ik wel intrese in.

nu mijn vraag er schijnen 2 soorten automaten te zijn een gewone en een variant met variomatic of zo
nu heb ik gehoord dat de laatste versie nog al wat problemen geven
is dat zo of gewoon iemand met een slechte ervaring en hoe kan ik zien welke deze heeft?

alvast bedankt Marcel
Het bedrijf is in ieder geval heel netjes en betrouwbaar Marcel.
Ik heb er mijn nieuwe T5 DSG7 gekocht en die is door hun in samenwerking met http://www.mobiliteitopmaat.com/mobiliteit-op-maat.htm" onclick="window.open(this.href);return false; helemaal aangepast.
Ik kan er met der rolstoel achter het stuur rijden en doe alles met mijn handen.
Ze zijn vriendelijk netjes en het ziet er ook allemaal goed uit.

Succes Wim.
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: t5 automaat kopen

Bericht door robertTREBOR »

om de vraag even te beantwoorden;

je hebt de hydraulische automatenbak van zeg voor 2010

en je hebt de DSG droge platen automatenbak van ze na 2010

van de eerste is bekend dat tie vaak maar max. 150.000 km mee gaat en soms wel 25% extra brandstof gebruikt

van de DSG is bekend dat je geen extra brandstof verbruik hebt , de levensduur daar is nog niets over bekend omdat tie er pas is.

groet en succes met je keus
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Gebruikersavatar
Han G
Berichten: 141
Lid geworden op: 21 jul 2010, 17:17
Locatie: Nijkerk

Re: t5 automaat kopen

Bericht door Han G »

Wow, 25 % meer brandstof!!! :gekte

En dat is waar op gebaseerd?
Rij zelf een 128kw lwb dc automaat, en zit om en nabij de 8 liter op 100 km :jumpklap

Ook de 150.000max. voor de hydraulische automaat bak, waar vind ik volgeschreven forums hier over? :bonk :bonk
:zwaai Grtzzz,

Han
T5 128kw 2006 lwb dc aut km:286xxx and stopped counting :ikrij is sold :zwaai
Gebruikersavatar
weslingh
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 okt 2010, 21:28

Re: t5 automaat kopen

Bericht door weslingh »

maar welke bak ligt in die die ik op het oog hem? :adhd
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10818
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: t5 automaat kopen

Bericht door Pascal-141 »

robertTREBOR schreef:om de vraag even te beantwoorden;

je hebt de hydraulische automatenbak van zeg voor 2010

en je hebt de DSG droge platen automatenbak van ze na 2010

van de eerste is bekend dat tie vaak maar max. 150.000 km mee gaat en soms wel 25% extra brandstof gebruikt

van de DSG is bekend dat je geen extra brandstof verbruik hebt , de levensduur daar is nog niets over bekend omdat tie er pas is.

groet en succes met je keus
van de T4 automaatbak is het een bekende kwaal dat ze inderdaad niet veel kilometers halen , maar van de T5 automaat (tiptronic) heb ik dat nog nooit gehoord .

En een extra verbruik van 25% :groteogen da's wel héél veel ... Spreek je uit eigen ervaring , of is dat giswerk ?
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
Yasmine D & Wesley V
Berichten: 573
Lid geworden op: 13 jan 2007, 19:54
Locatie: Belgie, Bazel

Re: t5 automaat kopen

Bericht door Yasmine D & Wesley V »

weslingh schreef:maar welke bak ligt in die die ik op het oog hem? :adhd
de gewone automaat
VW T6 Caravelle Highline 204pk Dsg 4 motion, full option. :T6NOLESS
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10818
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: t5 automaat kopen

Bericht door Pascal-141 »

weslingh schreef:zo als jullie eerder hebben kunnen lezen is mijn t5 vorige week gestolen.

nu ben ik aan het informeren naar een andere een dealer hier in de buurt heeft deze http://www.derksbedrijfswagens.nl/rw.n- ... AIRCO.html" onclick="window.open(this.href);return false; staan en daar heb ik wel intrese in.

nu mijn vraag er schijnen 2 soorten automaten te zijn een gewone en een variant met variomatic of zo
nu heb ik gehoord dat de laatste versie nog al wat problemen geven
is dat zo of gewoon iemand met een slechte ervaring en hoe kan ik zien welke deze heeft?

alvast bedankt Marcel
de T5 vermeld in de advertentie is een 2006 model , dus het eerste model .
De enige automaat daarin verkrijgbaar is de tiptronic , een "gewone" automaat maar met de mogelijkheid om zelf te schakelen .

Ik heb er zelf ook zo een , en ben er wel tevreden over . Het schakelcomfort is natuurlijk niet hetzelfde als van bvb een Mercedes of Audi , maar hij doet zijn werk . :knipoog
Ik trek er vaak aanhangers mee , en heb een zware voet , het gemiddeld verbruik (in mijn geval) is ongeveer een goeie 10L/100km (1 op 10 ) .
Hoelang de automaat zal meegaan kan ik niet zeggen , de mijne heeft er nog geen 75000 opzitten .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: t5 automaat kopen

Bericht door robertTREBOR »

ik had ook graag een automatenbak gehad, maar div vrienden en kennissen van me hebben we ronduit slechte ervaringen mee.

verbruik 1 ltr. 6 a 7 km en volkomen versleten na 150.000 km , zie div. voorbeelden hier op het forum, zoekfuctie even gebruiken.

vandaar dat ik maar een schakelbak heb gekocht 5 mnd terug icm 205 pk verbruik 1 op 10 soms 1 op 12

de automatenbak heeft standaard geen oliekoeler , een van de eerste dingen die je er op moet zetten wil je beetje de boel heel houden

is dat ding, dat hoor je van alle kanten, want er zit geen temp. meter op voor de versn.bakolie en als deze door slip te heet wordt en gaat

koken dan is het heel snel gebeurd met de pret.

verder nix mis met aut. rijden hoor, ik zou dit ook liever doen , als die dsg bak beetje heel blijft heeft me volgende bus dsg.
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Gebruikersavatar
weslingh
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 okt 2010, 21:28

Re: t5 automaat kopen

Bericht door weslingh »

robertTREBOR schreef:ik had ook graag een automatenbak gehad, maar div vrienden en kennissen van me hebben we ronduit slechte ervaringen mee.

verbruik 1 ltr. 6 a 7 km en volkomen versleten na 150.000 km , zie div. voorbeelden hier op het forum, zoekfuctie even gebruiken.

vandaar dat ik maar een schakelbak heb gekocht 5 mnd terug icm 205 pk verbruik 1 op 10 soms 1 op 12

de automatenbak heeft standaard geen oliekoeler , een van de eerste dingen die je er op moet zetten wil je beetje de boel heel houden

is dat ding, dat hoor je van alle kanten, want er zit geen temp. meter op voor de versn.bakolie en als deze door slip te heet wordt en gaat

koken dan is het heel snel gebeurd met de pret.

verder nix mis met aut. rijden hoor, ik zou dit ook liever doen , als die dsg bak beetje heel blijft heeft me volgende bus dsg.
en van welk jaar was deze dan?
was het ook de tip tronic uitvoering?
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10818
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: t5 automaat kopen

Bericht door Pascal-141 »

robertTREBOR schreef:ik had ook graag een automatenbak gehad, maar div vrienden en kennissen van me hebben we ronduit slechte ervaringen mee.

verbruik 1 ltr. 6 a 7 km en volkomen versleten na 150.000 km , zie div. voorbeelden hier op het forum, zoekfuctie even gebruiken.

vandaar dat ik maar een schakelbak heb gekocht 5 mnd terug icm 205 pk verbruik 1 op 10 soms 1 op 12

de automatenbak heeft standaard geen oliekoeler , een van de eerste dingen die je er op moet zetten wil je beetje de boel heel houden

is dat ding, dat hoor je van alle kanten, want er zit geen temp. meter op voor de versn.bakolie en als deze door slip te heet wordt en gaat

koken dan is het heel snel gebeurd met de pret.


verder nix mis met aut. rijden hoor, ik zou dit ook liever doen , als die dsg bak beetje heel blijft heeft me volgende bus dsg.
Mijn tiptronic (2007) heeft standaard WEL een oliekoeler .
En er zijn tiptronic rijders met 300.000km zonder klachten .
Zelfs hier op WJW zijn er wel enkele die al +200.000km gereden hebben met hun tiptronic en er tevreden over zijn .


en verbruik 1op 6 ??
Zoals ik al zei , ik heb met m'n T5 een gemiddeld verbruik van 1 op 10 , met aanhanger (2,5T) is dat ongeveer 1op8 (en dan rijd ik met de aanhanger gewoon 110a120km/u hoor )

Ik beweer nu zeker niet dat de tiptronic niet kapot kan , dat zeker niet !! Maar hij is zeker en vast betrouwbaarder dan die antieke automaat uit de T4 !
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: t5 automaat kopen

Bericht door heemskerk »

Pascal-141 schreef:
robertTREBOR schreef:om de vraag even te beantwoorden;

je hebt de hydraulische automatenbak van zeg voor 2010

en je hebt de DSG droge platen automatenbak van ze na 2010

van de eerste is bekend dat tie vaak maar max. 150.000 km mee gaat en soms wel 25% extra brandstof gebruikt

van de DSG is bekend dat je geen extra brandstof verbruik hebt , de levensduur daar is nog niets over bekend omdat tie er pas is.

groet en succes met je keus
van de T4 automaatbak is het een bekende kwaal dat ze inderdaad niet veel kilometers halen , maar van de T5 automaat (tiptronic) heb ik dat nog nooit gehoord .

En een extra verbruik van 25% :groteogen da's wel héél veel ... Spreek je uit eigen ervaring , of is dat giswerk ?

Ook 'mijn' Vw dealer geeft aan dat de automaatbakken van de T5 een beperktere levensduur hebben, ook de chef wp heeft die 150.000 km genoemd als slijtagegrens. Jou bak is toch ook recent gereviceerd Han?
Enne.... Over het verbruik; Natuurlijk, wanneer je rijdt al 'een paling in een emmer snot' haal je die verbruiksgegevens wel, lees de topics over verbruik icm een automaat maar eens terug, dan zijn jou verbruiksgegevens wel erg utopisch... :ikrij
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: t5 automaat kopen

Bericht door robertTREBOR »

een van de T5 van goeie kennis van me is een 178pk met automatenbak , bouwjaar 2007

was een lease bus , verbruik altijd rond de 1 op 7

na 150.000 km begon de bak te slippen en moest de boel gereviseerd worden, kostte 3500 euro.

omdat de bus geleased was en je gratis vervangend vervoer krijgt maakte het allemaal niet zo veel uit.

maar ken ook genoeg "eigen rijders " die zelfde probleem hebben gehad, maar gebruik gewoon de zoekfuctie hier en

je komt er zat tegen met problemen aan de automatenbak.

ik had ook graag aut. gereden maar dankzij deze site met name heb ik gekozen voor schakelen. met dank aan weetjewel.com :-)
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Plaats reactie