Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

is de t5 nou zoveel duurder geworden ??????

vragen over de T5
Plaats reactie
sep
Berichten: 452
Lid geworden op: 13 jan 2007, 17:24
Locatie: HOOGEZAND
Contacteer:

is de t5 nou zoveel duurder geworden ??????

Bericht door sep »

Ik heb mijn t5 lwb 174pk met dc en diverse opties gekocht in 2004 ....en ben nog altijd zeeeeer tevreden met de auto .
Nu zat ik net eens door de prijslijst van de transporter t5 gp te bladeren ,en dacht stel dat ik een identieke bus zou moeten kopen ,wat zou me die dan gaan kosten (gewoon voor de fun ).....waanzin !!!!! ik kwam op een bedrag van 46500 euro ex ,....ik heb zelf destijds iets rond de 37000,- uitgegeven (zonder korting uiteraard ...dat was de catalogus prijs )...das een stijging van bijna 10 mile in mijn geval ...onwaarschijnlijk !!!
Stel dat een particulier deze bus zou kopen ...dan moet ie eerst even een slordige 70000,- euro aftikken :muur :muur

man man man,....tis een geweldige bus maar verdomd wat een geld !!! niet leuk meer .
Ik zie op tegen het moment dat ik weer iets nieuws wil hebben ...ik ken me zelf ...ik wil dan ook nog weer een stape hoger :lach

Goed weekend

Mvg sep
ozkaynar
Berichten: 131
Lid geworden op: 31 aug 2007, 21:30

Re: is de t5 nou zoveel duurder geworden ??????

Bericht door ozkaynar »

Hoi sep,
İk had mijn t5 ook in 2004 gekocht voor 27500 ex btw. Nr 72 van foto gallerij.
Met airco van of the year pakket luxe dubbele cabine en nog wat extra's.
En net als jij wou ik mijn volgende bus ook luxer dus werd het een multivan highline.
Ik denk persoonlijk dat een multivan goedkoper is dan een tranporter met dezelfde opties als ik die bedragen hier zie.
Maar ik moet zeggen dat die nieuwe motoren echt heerlijk zijn lekker stil en rustiger.
Als je toch wil kopen en je budget laat het toe, koop een multivan.
En als je net als mij lang ermee wil rijden moet je je zelf wel verwennen met alle luxe.

Het is een dure bus, maar ik heb liever een t5 dan een mooie passat voor het zelfde bedrag. ( een passat zit ook rond de 50 mile)

Mvg,
Ozkaynar
sep
Berichten: 452
Lid geworden op: 13 jan 2007, 17:24
Locatie: HOOGEZAND
Contacteer:

Re: is de t5 nou zoveel duurder geworden ??????

Bericht door sep »

Dag Ozkaynar ,wat ik eigenlijk bedoelde is dat ik in principe een gelijkwaardige transporter uitzocht in de prijslijst ,dezelfde opties en motorisch vergelijkbaar ...en dan kom ik zoveel duurder uit dan destijds in 2004 .....dat verbaasde mij nogal .
En wat betreft de multivan ....dat is in mijn ogen ook de mooiste variant ...alles is mooier afgewerkt in vergelijking met de transporter ...en ik vrees dat als ik weer een andere wagen zou gaan kopen ,dat ik dan wel uitkom bij een multivan ...het liefste een highline versie ...lijkt me fantasties ,alleen financieel een regelrechte nachtmerrie :gif (dat wordt dan weer een hele zure appel om door te bijten )...maar goed ...klagen heeft geen zin ..het zijn dingen die je je zelf aan doet als auto liefhebber .

Mvg sep

P.s ik rij ook liever een multivan dan een passat
mcs
Berichten: 163
Lid geworden op: 07 feb 2008, 20:21
Locatie: Hulsberg limburg

Re: is de t5 nou zoveel duurder geworden ??????

Bericht door mcs »

Ik ben een 3 weken geleden bij mijn dealer geweest om mijn T5 in te ruilen op een nieuwe T5 gp , en schrok ook van de prijs van een bus met dezelfde opties als de mijne nu heeft .
ik heb nu een 130 pk 5 cil, van 2006 met comfortzetels en een cabinepakket met airco en cr,control, en alu velgen myato de bus kost in 2006 € 26000,= ex. btw / bpm

als ik een T5 gp met 140pk laat uittellen met dezelfde optieskom ik op een prijs van € 32000,= ex.btw/bpm uit.
dat is al € 6000,= meer , en als klap op de vuurpijl kreeg ik voor mijn bus een inruilwaarde van € 11000,= aangeboden, dat betekend dat ik € 20000,= moet bijleggen voor eenzelfde bus als ik nu heb, mijn bus ziet er netjes uit en heeft pas 95000km gelopen. geen deuken of krassen.
dit is toch om te huilen zo,n inruilprijs, ik ga mijn bus toch nog maar een paar jaar rijden.
en zoek wel andere aftrekposten.
Gebruikersavatar
gertned
Berichten: 148
Lid geworden op: 23 nov 2010, 16:32

Re: is de t5 nou zoveel duurder geworden ??????

Bericht door gertned »

hee mcs ik neem aan dat je niet alleen bij je eigen dealer bent geweest
ik heb ook een t5 uit 2006 ik kreeg bij mijn eigen dealer 14 000
ben naar een andere dealer gegaan en kreeg daar 20 000
dat is toch snel verdiend.
ik heb daar ook gelijk een nieuwe besteld.
Afbeelding
T5harm
Berichten: 12
Lid geworden op: 22 nov 2010, 14:59

Re: is de t5 nou zoveel duurder geworden ??????

Bericht door T5harm »

hmmm.... ik heb voor mijn t5 174 pk uit 2008 toch echt 52000 euries betaald incl btw...
Wel helemaal multivan uitgevoerd. Maar dan nog veel geld. Ben benieuwd wat ik ervoor terug krijg.
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: is de t5 nou zoveel duurder geworden ??????

Bericht door robertTREBOR »

de restwaarde van bestelbusjes is idd om te huilen.
je loopt er helemaal op leeg, maar je kan er ook je voordeel mee doen !

ik heb 6 mnd terug omdat ik me ook in e.e.a. verdiept had
gekocht een T5 2500tdi 178 pk leer airco parkeersensors l, velgen enz. enz. bjr. 8-2008 , 43000 km

nieuwprijs ca 32.000 euro excl. btw excl. bpm. gekocht voor 18.500 euro excl. btw.
das bijna de helft van de prijs ~~~!!!

uitgerekend dat ik nu met een afschrijving rij van ca 1500 euro per jaar als ik hem na zeg 4 jr weer weg zou doen.

nu komt het verhaal weer van de bijtelling, want das in mijn geval ook aan de orde

de werkelijk gemaakte kosten per jaar OF 25% van de nieuwwaarde

ik kies natuurlijk voor de werkelijke kosten

1500 afschrijving
360 wegenbelast
900 verzekering
800 onderhoud
3000 brandstof voor zeg 25000 km
=============================
ca 6600 euro aan totale autokosten is de bijtelling

kijk je kan je geld maar 1x uitgeven, dus doe je voordeel met mijn info want als je een nw koopt betaal je dik het dubbele !!
Bijlagen
IMG00474-20100907-1047.jpg
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Plaats reactie