Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Ebay?

vragen over de T4
Gebruikersavatar
pointbreak
Berichten: 134
Lid geworden op: 04 dec 2009, 17:33
Locatie: Anwerpen (België)
Contacteer:

Ebay?

Bericht door pointbreak »

Hoi,

Ik heb een vraagje, heb gezien dat je op ebay.de zeker 1000 verschillende onderdelen voor een T4 kunt kopen.
Nu heb je ook webshops waar je op onderdelen kunt bieden startend vanaf 1 euro.

Kan je dan bijvoorbeeld voor een setje nieuwe lichten, 3 euro bieden een minuut voor je niet meer kan bieden.
Heb je dan ook daadwerkelijk die lichten aan 3 euro of schuilt er een addertje onder het gras?

Ik ken ebay niet daarom vraag ik het even..

best grtz
Kristof
:peace
T4 2.5 TDI '97 windsurf bus/camper

www.teamimpuls.be
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: Ebay?

Bericht door Harry 341 »

Kan ook zijn dat er een minmumprijs aan zit...maar anders heb je het inderdaad.
grtz.Harry
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: Ebay?

Bericht door frank884 »

Ja, als je op het laatste moment een bod doet, dan zou dat kunnen, maar het kan ook zijn dat
andere bieders er al een hoger bod in hebben staan.

Als er een artikel wordt aangeboden vanaf 1 euro, en iemand zet er bijvoorbeeld 2 dagen van tevoren een maximum bedrag in van 50 euro
dan kun jij 1 minuut van tevoren er 34 euro op bieden, maar dan heb je het artikel niet.
je weet nooit wat je concurent geboden heeft.

als je op het laatste moment biedt dan (doe ik dat normaal met een eierwekker)
en dan druk ik het bod pas af op 7 a 9 seconde voor afloop, dan heeft de evtl concurent geen tijd meer om er overheen te gaan.

Als de concurent er een hoger bedrag in heeft staan als wat jou maximaal bod is dan heb je natuurljk pech.
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
J. Jolliffe
Berichten: 343
Lid geworden op: 04 dec 2008, 21:00

Re: Ebay?

Bericht door J. Jolliffe »

Wat Frank zegt.

Als er Sofort Kaufen staat kun je het artikel kopen voor het genoemde bedrag. Als je denkt mwah dat kan wel wat lager dan kun je bijv. beginnen met het bieden van 1 euro. Vanaf dat moment verdwijnt de Sofort Kaufen mogelijkheid. Of er staat geen Sofort Kaufen waardoor je automatisch verplicht bent te bieden en de hele week uit te zitten, de verkoper verwacht dan meer te kunnen krijgen door opbod of hij weet niet zo goed wat hij er voor moet vragen. Je hoeft op dat moment nog niks te bieden.

Stel je ziet een bumper staan met Sofort Kaufen € 90,00 of bieden vanaf € 1,00. Je denkt mwah dat kan wel wat goedkoper. Dus je biedt € 1,00 om de veiling veilig te stellen. Na een paar dagen neem je weer een kijkje en je ziet dat er nog 2 biedingen zijn gedaan, 1 van € 30,00 en het huidige bod van € 31,00 door de 3e bieder. Dat betekent dat de bieder na jou € 30,00 over had voor de bumper maar dat de 3e bieder een hoger bedrag heeft ingetikt . Het getoonde bod van de tweede bieder wordt automatisch met 1 euro verhoogd. Op dat moment weet je nog niet wat de 3e bieder voor maximum bedrag heeft opgegeven. Er staat wel € 31,00 maar als je zelf € 35,00 zou bieden en er staat vervolgens nog steeds dezelfde bieder maar dan met € 36,00 in beeld dan krijg je de melding 'helaas u heeft niet het hoogste bod', dan weet je dat dezelfde bieder een hoger maximum heeft opgegeven en is het aan jou om in te schatten waar dit ergens ligt.
Het heeft in mijn ogen dan ook geen zin om met 3 dagen te gaan al een fatsoenlijk bod uit te brengen. Want in de laatste 10 seconden tikken wildvreemden hun hoogste bod in en hopen zo de veiling weg te kapen. Zo doe ik dat zelf ook altijd.
Dus je volgt tot de laatste minuten de veiling. Dan log je in op Ebay. Je zet een max. bedrag klaar in het veldje wat je er voor over hebt en in lijn met wat je denkt dat het max waard is. Vervolgens wacht je af tot de laatste 10 seconden en klikt dan op bieden. Dan voorkom je dat mensen die te laag bieden nog snel hun bod kunnen verhogen.
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Ebay?

Bericht door Roger B. (11)61 »

enige "addertje" is dat je met het uitbrengen van een bod, ook de daadwerkelijke verplichting aangaat het artikel te kopen als je afloop van de veiling de hoogstbiedende bent
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: Ebay?

Bericht door matje86 »

het andere addertje is :alarm
dat je het dan gekochte :nuts
moet laten opsturen( kassaaaaaaaaaaa) of zelf ophalen(kassaaaaaaaaaa diesel-tijd)
er zijn net als in nederland en belgie vaste prijzen voor paketpost , maar een verzender rekent vaak ook de tijd het karton en het plakband dus , verzendkosten kunnen varieren van 10 tot 35 euro(ook al past het door de brievenbus :jump )
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33815
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Ebay?

Bericht door Multivan Generation »

matje86 schreef:ook al past het door de brievenbus :jump
Als het door de brievenbus past,
dan kun je beter vragen om een Büchersendung.
Dat is erg goedkoop :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: Ebay?

Bericht door frank884 »

Als je in het oosten van het land woont dan is een adresje net over de grens ook zeeeeer
handig en binnen Duitsland zijn de verzendkosten veel lager dan binnen Nederland
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Ebay?

Bericht door Roger B. (11)61 »

laatste keer dat ik iets verkocht op ebay MOCHT ik nieteens meer dan -ik meen- 7 euro verzendkosten berekenen, als ik meer berekende werd dat als foutief gemeld en moest ik opnieuw invullen.

maar inderdaad, wel even goed lezen waar het artikel ligt, of ze naar het buitenland versturen (of dat je het wil ophalen daar en dat ook als optie geboden wordt, en als je het naar het buitenland wil laten versturen, vooraf vragen wat dat gaat kosten....

en op ebay.de is het handig als je een beetje duist kunt lezen en schrijven
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Ron---63---
Berichten: 3819
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:51
Locatie: IJmond

Re: Ebay?

Bericht door Ron---63--- »

Roger B. (11)61 schreef:en op ebay.de is het handig als je een beetje duist kunt lezen en schrijven
:bifun :bifun :bifun inderdaad Roger, jij als nepduitser kan goed Duist schrijven hahahaha
Eerste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=Z4I3UVOV

Tweede T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=OADFWHSA

Laatste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=HF6ONS4V
Sinds 1 mei 2013 onze 2e VW High UP met alle pakketten !! Eerste was 1 jaar oud :)
Gebruikersavatar
ZwedenTransporter
Berichten: 357
Lid geworden op: 06 feb 2008, 17:16

Re: Ebay?

Bericht door ZwedenTransporter »

Addertje onder het gras - je moet het dan kopen ???!!!

Ik vind dat zeker geen addertje onder het gras want als je op Marktplaats iets te koop aanbied krijg je soms veel reacties en biedingen maar je ziet ze nooit.
Of ze bieden 1.000.000 euro op iets en alles staat op slot
Geef mij maar Ebay

De vervoerskosten kan je altijd vooraf, dus voor het bieden, opvragen.
Doe ik altijd ongeacht of het er in staat. Vaak nemen ze je dan serieuzer en krijg je een betere porto prijs. Dit kan je ook doen bij spullen waarbij staat "wordt alleen in xxxxx verstuurd"
Als je dan mailt dan blijk vaak dat ze het wel naar je willen versturen en hoor je ook gelijk de vervoerskosten.

Succes
Nol
Afbeelding
Gebruikersavatar
ron.h
Berichten: 108
Lid geworden op: 10 mei 2009, 10:01

Re: Ebay?

Bericht door ron.h »

bestel regelmatig via ebay,de waarbij ik moet zeggen dat ik liever handel met duitse ebay dan nederlandse altijd correct en snelle levering.. zo heb ik laatst in een mindere periode mn verstand er niet bij gehad en bus tegen een flinke ijzeren paal gevuld met beton aan gereden. wilde niet schuiven dat ding... ff snel ebay.de op en gekeken wat er te halen viel. kijk vaker de acties af in dit geval heb ik 2 achterlichten (rood met 'klarglass ) voor 30e incl bezorgkosten binnen gehaald. of het nou door een brievebus past of niet.. werd netjes bezorgd door koerier wat te volgen is via volgnummer wat ze je bij betaling meegeven. verkoper hanteerde daarbij schappelijke bezorgkosten van 8,90e dus ik mag niet klagen :-)
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Ebay?

Bericht door Roger B. (11)61 »

Ron---63--- schreef:
Roger B. (11)61 schreef:en op ebay.de is het handig als je een beetje duist kunt lezen en schrijven
:bifun :bifun :bifun inderdaad Roger, jij als nepduitser kan goed Duist schrijven hahahaha

dat komt omdat ik mijn lichaam aangepast heb aan de gemiddelde Duitser, en dus last heb van UNOX-syndroom

(unox-syndroom = dikke worstvingertjes)
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Egbert&Manon
Berichten: 5456
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:36
Locatie: Frankrijk Vienne

Re: Ebay?

Bericht door Egbert&Manon »

Ik betaalde zo'n 18euro aan verzendkosten voor de standkachels uit duitsland.
Toch een kilootje of 15 per doos.

Egbert
2015 Iveco Daily 50C15
2018 Hyundai Tucson diesel
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: Ebay?

Bericht door matje86 »

meer weten ?
http://www.dhl.de/content/de/de/paket/p ... paket.html" onclick="window.open(this.href);return false;
wat een verkoper aan kosten rekent voor de doos cq verpakking en het wegbrengen naar een postkantoor staat er natuurlijk niet bij :alarm
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Plaats reactie