Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

zekeringkast t5

vragen over de T5
Plaats reactie
graafstra
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 feb 2011, 19:40

zekeringkast t5

Bericht door graafstra »

Ivm het wijzigen van de aansluiting van mijn parrot, wil ik een 12 V achter bij de zekeringkast weghalen.
Hoe kom je hierbij? Alle is volgebouwd.
Tjo
Berichten: 26
Lid geworden op: 03 jul 2007, 20:58

Re: zekeringkast t5

Bericht door Tjo »

Hallo

Bij mij Transporter was het een kwestie van de accu uitbouwen en de metalen plaats daaronder (8 schroeven?) losmaken en kantelen.
Toen kon ik erbij.

Succes,

Tjo
johnny van de voorde
Berichten: 394
Lid geworden op: 09 okt 2007, 19:39

Re: zekeringkast t5

Bericht door johnny van de voorde »

Indien je de optie "aftakking analoge signalen" hebt genomen , dan zit er een extra 12 voltaansluiting klaar voor alle naderhand in te bouwen accesoires zodat er geen interferentie is met het can-bus systeem van de wagen.

Zoniet haal je een extra draad (4 of 6 carré) naar binnen vanaf de batterij, die je nét achter de batterij hebt afgezekerd met een "zwevende zekering" van 10-15-20-25 ampère, afhankelijk van het vermogen van je aan te sluiten toestel. (kabel netjes door een rubberen doorvoer halen !!!)

Opgepast : Het aansluiten van extra accesoires (lees verbruikers) gebeurd het beste door ervaren vakmannen.(of vrouwen).
Een nog niet lang verschenen artikkel in een vakblad maakte de vermelding dat 90% van de auto's en vrachtwagens die een brandje hebben zijn veroorzaakt door onervaren knutselaars die even wilden wat aansluiten ! met alle gevolgen vandien.

Succes,

John
Plaats reactie