Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

multieriem

vragen over de T4
Plaats reactie
vruchie
Berichten: 14
Lid geworden op: 22 jan 2007, 12:55

multieriem

Bericht door vruchie »

Mijn multieriem was op en heb hem laten vervangen door een kennis.
Nou ging de nieuwe multieriem na 100 meter kapot.
Iemand een idee hoe dat mogelijk is????
bvd Jurgen
Gebruikersavatar
Harry62
Berichten: 1109
Lid geworden op: 14 jul 2008, 19:23
Locatie: Heino
Contacteer:

Re: multieriem

Bericht door Harry62 »

Kennis had een hekel aan jou :bifun Kennis had niet echt kennis :bifun

Ik denk gewoon verkeerde montage.
Some say..... he drives a dark red T4. Some say.... he is related to Harry62. All we know.... that he is called The Stig
Gebruikersavatar
sgsdebruijn
Berichten: 4379
Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
Locatie: in de Hoeksche Waard

Re: multieriem

Bericht door sgsdebruijn »

misschien eens vertellen wat voor motor je erin hebt,
enne ja beetje zonde van het geld, een contitech ben je rond de 50 euro kwijt als je hem fout monteert ben je het echt kwijt :alarm
Meeste werk is nog die rottige bak er van onder en er weer onder
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10826
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: multieriem

Bericht door Pascal-141 »

vruchie schreef:Mijn multieriem was op en heb hem laten vervangen door een kennis.
Nou ging de nieuwe multieriem na 100 meter kapot.
Iemand een idee hoe dat mogelijk is????
bvd Jurgen
Riemspanning veel te hoog gezet ?
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
vruchie
Berichten: 14
Lid geworden op: 22 jan 2007, 12:55

Re: multieriem

Bericht door vruchie »

Het is van een t4 van 1997 1.9d
Nou heb ik wel vertrouwen in het kunnen van die kennis maar kan je zon ding er verkeerd opzetten dan lijkt mij toch dat je zoiets maar op 1 manier kan monteren?
:werkaanT4
vruchie
Berichten: 14
Lid geworden op: 22 jan 2007, 12:55

Re: multieriem

Bericht door vruchie »

De multiriem slipte met koud weer, daarom heb ik hem laten spannen, waarschijnlijk te strak want daarna is een rol helemaal los gaan zitten die is nu weer vastgezet met een helicoil verbinding.
Maar goed nieuwe riem erop 100 mtr verder kaduuk.
Woensdag maar eens kijken of mijn kennis hem kan maken zal voor de zekerheid dan 2 riemen halen hahaha altijd blijven lachen he misschien is de vw t4 wel boos op mij ik had hem namelijk net te koop gezet, nooit echte problemen gehad alleen normale onderhoud en dan dit.
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10826
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: multieriem

Bericht door Pascal-141 »

jan2009 schreef:Als het de riem is die over de waterpomp en dynamo loopt dan denk ik dat je het in de poelies moet zoeken
Dat werkt met vulplaatjes zodat die riem niet te strak in de poelies loopt , goed kijken of alles ook goed in lijn staat .
je wil niet weten hoeveel riemen er bij onze oude 1,9D zijn opgevreten .
Er werd vermeld dat het over een "multiriem" gaat , dus een "micro V riem" , die hebben "platte" riemschijven . Wat jij bedoeld , de riemschijven die je kan stellen met de opvulplaatjes , zijn het oude type , geschikt voor een gewone V-riem . :knipoog
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
BenTDI
Berichten: 656
Lid geworden op: 26 mei 2009, 14:55
Locatie: G...= Kaasstad+ Stroopwafels-Zuidholland

Re: multieriem

Bericht door BenTDI »

Pas een multi riem wel te verstaan ...vervangen bij een peugeot 106 en ging prima ...ik geef altijd het kenteken van de auto op en dan krijg ik altijd het goede onderdeel ,maar je moet wel kijken of het geen oud model poelie is en dat is idd V snaar en een multiriem is vlak met groeven en staat ook geen pijl voor draairichting kan dus op twee mannieren erop en dus altijd goed ...ik denk dus dat dit een geval is van misschieneen multiriem plaatsen op een V poelie ...het gaat hier om de riem van de dynamo en eventueel airco?
Bij het spannen van de riem moet je net aan de riem met je duim in kunnen drukken kan dat niet dan staat ie te strak en is ook slecht voor de lagers van de aangedreven dynamo, of compressor van de airco,lijkt mij dan met mijn ervaring....
Groet Bentdi
PLUK PLEZIER RIJ T4 EN VOOR JE HET WEET HEB JE EEN T4 DATE
Plaats reactie