Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Prijs T5 2.5 Tdi 130Pk Lwb / Dc

vragen over de T5
wernerv
Berichten: 20
Lid geworden op: 13 aug 2010, 15:47

Prijs T5 2.5 Tdi 130Pk Lwb / Dc

Bericht door wernerv »

Hallo weetjewellers,

Wat is een redelijke vraagprijs voor een T5 van 2004
2.5 TDI Lwb met DC , zwart met. Side bars,Deuren achter , trekhaak 225.000 km hele nette bus (btw bus) met veel extra`s oa.
airco,Cv,cruise control ,elec ramen etc etc....

Groeten Werner :T44EVER


http://link.marktplaats.nl/424010157" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door wernerv op 25 feb 2011, 07:56, 1 keer totaal gewijzigd.
sep
Berichten: 452
Lid geworden op: 13 jan 2007, 17:24
Locatie: HOOGEZAND
Contacteer:

Re: Prijs T5 2.5 Tdi 130Pk Lwb / Dc

Bericht door sep »

Ik denk dat een prijs rond de 15000 ex aardig in de buurt komt ..zeker als het een 5 cylinder en lwb is, en hij er netjes uitziet ....maar goed ,er zijn altijd mensen die alles te duur vinden en voor een appel en een ei op de eerste rij willen zitten ....

Mvg sep
Klusman
Berichten: 250
Lid geworden op: 02 dec 2010, 19:29
Locatie: Eindhoven

Re: Prijs T5 2.5 Tdi 130Pk Lwb / Dc

Bericht door Klusman »

Kijk eens op marktplaats staan er veel op , heb je een vergelijk, en die op marktplaats staan zijn nog niet verkocht.
En Sep er zijn ook mensen die de hoofdprijs willen hebben als ze gaan verkopen, en die blijven dan staan(op marktplaats bv)
Veel succes.
Gebruikersavatar
theo
Berichten: 511
Lid geworden op: 13 jan 2007, 17:45
Locatie: almere
Contacteer:

Re: Prijs T5 2.5 Tdi 130Pk Lwb / Dc

Bericht door theo »

15000 voor een bus van 7 jaar is echt de hooofdprijs
sep schreef:Ik denk dat een prijs rond de 15000 ex aardig in de buurt komt ..zeker als het een 5 cylinder en lwb is, en hij er netjes uitziet ....maar goed ,er zijn altijd mensen die alles te duur vinden en voor een appel en een ei op de eerste rij willen zitten ....

Mvg sep
zie onze site voor een mooi hekwerk sier-hekwerken!
sep
Berichten: 452
Lid geworden op: 13 jan 2007, 17:24
Locatie: HOOGEZAND
Contacteer:

Re: Prijs T5 2.5 Tdi 130Pk Lwb / Dc

Bericht door sep »

men zou voor de gein eens een soortgelijke uitvoering moeten uitzoeken in de vw prijslijst .....meer zeg ik niet .....niet raar op kijken als je over de 40000,- ex heen komt ... :muur

@ theo ...jij reed toch een traffic ??? die is idd stukken goedkoper ook tweedehands vind je ze al voor heeeeeel weinig .lol

Mvg Sep
Gebruikersavatar
theo
Berichten: 511
Lid geworden op: 13 jan 2007, 17:45
Locatie: almere
Contacteer:

Re: Prijs T5 2.5 Tdi 130Pk Lwb / Dc

Bericht door theo »

sep,
jij haalt twee dingen door elkaar nl. je heb een verkoopprijs en je heb een koopprijs. :ie
toen ik vorig jaar mijn t5 verkocht bouwjaar mei 2007 was deze bus net drie jaar ik heb hem toen verkocht voor 14500 euro (ruim 3 maanden te koop gestaan)
en dit was een nette bus dc met net 130000 kilometer op de teller,
dus vandaar dat ik zeg dat 15000 euro een hoofdprijs is voor een bus van 7 jaar!

enja ik rij een traffic deze zijn gemiddeld 10000 euro goedkoper dan de t5 en leveren ook gemiddeld 10000 euro minder op na 5 jaar.het grote voordeel zit heb in de betelling die gaat ook 5 jaar lang over 10000 minder en daar zit dan weer je winst.

maak nou maar eerst deze rekensom voor dat je een ander merk afzeikt.
je zal mij nooit horen zeggen dat de t5 slecht is, wat ik wel zeg is dat deze duur is voor wat je krijgt.
bij de traffic zit gewoon standaard 3 jaar garantie en ook 3 jaar onderhoud zit er gratis bij zie ik ze bij vw niet doen.

sep schreef:men zou voor de gein eens een soortgelijke uitvoering moeten uitzoeken in de vw prijslijst .....meer zeg ik niet .....niet raar op kijken als je over de 40000,- ex heen komt ... :muur

@ theo ...jij reed toch een traffic ??? die is idd stukken goedkoper ook tweedehands vind je ze al voor heeeeeel weinig .lol

Mvg Sep
zie onze site voor een mooi hekwerk sier-hekwerken!
sep
Berichten: 452
Lid geworden op: 13 jan 2007, 17:24
Locatie: HOOGEZAND
Contacteer:

Re: Prijs T5 2.5 Tdi 130Pk Lwb / Dc

Bericht door sep »

Beste theo ,ik haal absoluut niet twee dingen door elkaar ,....de huidige nieuwprijzen staan wel degelijk in verband met de prijzen op de occasion markt ...want op het moment dat jij je gaat orienteren naar een auto ,en de verschillen tussen een nieuwe of een gebruikte auto erg groot zijn dan zou je daar je afweging op kunnen laten baseren ...
iets anders dat ook meespeelt de uitvoering/type van de wagen .....ik durf zonder meer te stellen dat de transporter 174 pk lwb .dc met een hoop opties in 99 % de voorkeur heeft ten opzichte van een 1,9 tdi ,kleur wit ,kwb , geen of simple dc ,weinig opties ...ook lees ik op dit forum dat men doorgaans zeer blij is met de 5 cylinder ongeacht 130 of 174 pk ...dit werkt wel degelijk in op het markt mechanisme van vraag en aanbod ...1,9 tdi zijn er genoeg van...een mooie 5 cylinder een stuk minder ....zelfs een verkeerde /niet courante kleur scheelt je duizenden euro,s .
op dit moment zou een nieuwe transporter in exact de zelfde uitvoering (alleen geen 5 cylinder ,maar een 180 pk 4 cyl ) mij bijna 10000,- euro ex btw meer kosten dan de prijs die ik destijds betaalde voor mijn huidige t5 .....ontegenzeggelijk heeft dit zijn uitwerking op de tweedehands markt ...
Nog even over de traffic ,dat die goedkoper is klopt , maar per saldo schrijf je bijna net zo veel af de eerste 5 jaar als bij een vw ,...maar het verschil treed op NA 5 jaar en dan zal je zien dat de vw waarde vaster is .....koop maar eens een tweede hands golf...bijft duur...
Dat je bespaart op de bijtelling is prettig ...zelf had ik dan gekozen voor een hyundai h 300 met 177 pk en alle opties en 3/ 5 jaar garantie en een lagere aanschafprijs ,...dan was de bijtelling nog lager geweest en had je nog meer auto voor je geld dan de traffic of vivaro of ford transit ,etc....

Mvg Sep
Gebruikersavatar
Gerrit354
Berichten: 366
Lid geworden op: 10 mei 2009, 16:30

Re: Prijs T5 2.5 Tdi 130Pk Lwb / Dc

Bericht door Gerrit354 »

12 a 13000 ex btw. maximaal.
emil
Berichten: 557
Lid geworden op: 13 dec 2009, 10:29
Locatie: achterhoek

Re: Prijs T5 2.5 Tdi 130Pk Lwb / Dc

Bericht door emil »

Gerrit354 schreef:12 a 13000 ex btw. maximaal.
mee eens
zeker omdat je over de verkoop\inruil prijs praat
Gebruikersavatar
ferry395
Berichten: 1193
Lid geworden op: 29 jan 2007, 19:13

Re: Prijs T5 2.5 Tdi 130Pk Lwb / Dc

Bericht door ferry395 »

Tja sep mooi verhaal hoor over dat vw waarde vast blijft.
Maar het staat totaal niet in vergelijking een vw bus van 58000 of een ander merk van 30000 tuurlijk zal die van 30000 veel minder opbrengen maar in verhouding net zoveel als vw.
Kijk eens hoelang die mooie rode multivan van onze wjwer te koop staat ( al zeker een jaar nu bij een dealer maar hij had hem zelf ook al te koop gezet ).
Ik zelf had een multivan van 2004 met even ruim 320000 km op de teller aangeschaf prijs was iets van 50 000 kreeg ervoor terug 11000 eurotjes terwijl mijn blok net gereviseerd was ,wel moest mijn bak nagekeken worden.
Dus die hoofdprijs verhalen geloof ik niet meer in en al zeker geen 15000 ex ik denk dat hij blij mag zijn al krijgt ie 15000 incl.
En die biedingen op marktplaats daar geloof jezelf toch niet in denk, 99 van de 100 bieders bieden maar laten daarna niks meer van zich horen.
En werner ik wil je rechtuit 11000 geven voor de bus maar dan wel incl.

Gr Ferry
T5 volledig ABT 224pk www.HORIZONBRUIN.nl
voor al u ZONNEBANKEN-SAUNA'S-FITNESSAPPARATUUR-COLLAGEENBANKEN-HOTTUBE'S
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: Prijs T5 2.5 Tdi 130Pk Lwb / Dc

Bericht door heemskerk »

emil schreef:
Gerrit354 schreef:12 a 13000 ex btw. maximaal.
mee eens
zeker omdat je over de verkoop\inruil prijs praat

Maarr... wanneer het een T5 in de BPM vrije jaren betreft en met een km stand onder de 100.000 plus de nodige comfortopties en een goeie kleur dan doet ie nog een boel hoor! € 17.500 inclusief BTW voor een echt mooie is geen waanzinnige prijs kan ik je verzekeren.
sep
Berichten: 452
Lid geworden op: 13 jan 2007, 17:24
Locatie: HOOGEZAND
Contacteer:

Re: Prijs T5 2.5 Tdi 130Pk Lwb / Dc

Bericht door sep »

@ferry .....Kennelijk mankeerde er dus het een en ander aan jouw voertuig ,en had ie al redelijk wat op de teller ...dat zijn in mijn ogen behoorlijk waarde verminderende factoren ....wat ook mee speelt is dat ongeacht welk merk (exclusieve exoten daargelaten )je rijd ,de duurste types het meeste afschrijven ( bv een bmw 7 serie zal veel meer in waarde dalen dan een 3 serie ).
Ik vrees dat het zelfde geldt voor een multivan of een 1.9 tdi transporter ,.....je zal op de multivan het meeste laten vallen ....op het moment dat echter beide voertuigen na een jaar of 5 op de markt komen dan zal je zien dat men het meeste betaald voor een mooie /nette uitvoering met veel opties .
Dat een rode multivan lang te koop staat ,kan/zal zeker verband houden met de rode kleur....die is stukken minder gewild dan bv een zwarte /donker blauwe of zilveren uitvoering ....sterker nog het is middels een recent onderzoek aangetoond dat zilver de meest gewilde kleur is (de vraag stijgt zelfs...blijkt uit een onderzoek van PPG )..ik persoonlijk zal nimmer een rode auto kopen ...al was ie 5000 euro goedkoper dan een zwarte of andere donkere kleur .

Dat wat Heemskerk net al zei kan ik bevestigen ,...een klein jaar geleden kocht een kennis van mij een mooie t5 lwb dc 130pk met glaspanelen en velgen en vele opties voor 16 duizend euro ex ....bouwjaar 2004 ..180000 km ....de wagen was in showroom staat ....en zijn geld in mijn ogen zeker waard !!

Het vergelijken van prijzen op marktplaats is slechts een ruwe methode ...er zitten te veel verschillen tussen de auto,s (vaak ook omdat de goedkopere vieze bakken zijn met kwaaltjes of er is in gerookt ,etc )
2 jaar terug heb ik mijn audi a6 verkocht ...stond welgeteld een week te koop en is voor een prima prijs weg gegaan ....de auto zag er dan ook uit om door een ringetje te halen en dat betaald zich uit....altijd...


Mvg Sep
Gebruikersavatar
theo
Berichten: 511
Lid geworden op: 13 jan 2007, 17:45
Locatie: almere
Contacteer:

Re: Prijs T5 2.5 Tdi 130Pk Lwb / Dc

Bericht door theo »

welk bedrijf rijd met zijn bus minder dan 20.000 kilometer per jaar :groteogen tja zodra je die vind betaal je de hoofdprijs.
maar je bus is waard wat de gek er voor geeft en hoeveel tijd heeft deze gek nodig om jou bus te vinden.
en Heemskerk mocht je een bus van 7 jaar inruilen dan mag je je handen dicht knijpen als je dat bedrag krijgt (je korting zit daar dan ook in he)

heemskerk schreef:
emil schreef:
Gerrit354 schreef:12 a 13000 ex btw. maximaal.
mee eens
zeker omdat je over de verkoop\inruil prijs praat

Maarr... wanneer het een T5 in de BPM vrije jaren betreft en met een km stand onder de 100.000 plus de nodige comfortopties en een goeie kleur dan doet ie nog een boel hoor! € 17.500 inclusief BTW voor een echt mooie is geen waanzinnige prijs kan ik je verzekeren.
zie onze site voor een mooi hekwerk sier-hekwerken!
Gebruikersavatar
gertned
Berichten: 148
Lid geworden op: 23 nov 2010, 16:32

Re: Prijs T5 2.5 Tdi 130Pk Lwb / Dc

Bericht door gertned »

ik rij 15 000 km per jaar :ikrij
Afbeelding
Gebruikersavatar
ferry395
Berichten: 1193
Lid geworden op: 29 jan 2007, 19:13

Re: Prijs T5 2.5 Tdi 130Pk Lwb / Dc

Bericht door ferry395 »

Hey sep

Ik begrijp wat je bedoeld maar dat bedoelde ik dus, dat als je een luxe uitvoering neemt ( of dat nou de dikste 7 serie is of een s klasse of een mulivan is) dat dan je afschrijving extreem is.
Maar als je dus een vivaro koopt van 23000 dan is je afschrijving echt wel minder als dat je een multivan nieuw koopt , en tuurlijk moet je ze niet met elkaar gaan vergelijken qua comfort etc.
En in percentages zal je even veel verliezen maar in euros scheeld dat gewoon veel geld.
En net wat theo zegt dat je de bijtelling ook erbij moet rekenen, ik moest namelijk bij mijn multivan een bijtelling van 540 euro per maand bij betalen.
En ja dat was mijn eigen keus maar dat was ook gelijk mijn "dure" les, ook al is een multivan echt een super bus.
Ik heb nu een t4 erbij gekocht voor het werk kost mij 4000 euro incl btw , al zet ik daar 1,5 extra erbij dan staat hij op 3 ton vang ik nog zeker 2900 euro heb gewoon airco erop alles elctr etc en zilver grijs.
Dus dan heb ik een afschrijving van 1100 euro in 2 jaar en dat komt het bedrijf alleen maar ten goede en uiteindelijk onzelf ook.
En Tuurlijk verkoop je je auto sneller al heb je meer opties, mooie kleur etc ik zelf neem ook meestal zwart , zilver ,paars , maar dan nog in verhouding schrijf je meer af.
Ik vind een t5 uit 2004 nou eenmaal niet meer waard als 12000 en dan moet hij wel heel mooi zijn zeker bij de een km stand van 200000 km.
Ik zelf zit vaak in de autohandel en geloof mij wij krijgen vaak hele mooie van de dealer aangeboden voor minder als die 12000.
Maar gelukkig zijn er veel mensen die nieuwe autos kopen dan kan ik tenminste goedkoop mooie 2 hands kopen hahaha.

Gr Ferry
T5 volledig ABT 224pk www.HORIZONBRUIN.nl
voor al u ZONNEBANKEN-SAUNA'S-FITNESSAPPARATUUR-COLLAGEENBANKEN-HOTTUBE'S
Plaats reactie