Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

verstuivers t4 19td

vragen over de T4
Gebruikersavatar
arto
Berichten: 18
Lid geworden op: 31 mar 2011, 13:59
Locatie: Scharwoude

verstuivers t4 19td

Bericht door arto »

Hallo allemaal, een vraagje waar tot nu niemand antwoord op kon geven. Ik heb een 19td ( abl)met 360.000 km op de teller en de eerste verstuivers erin. Nu heb ik nog verstuivers van een ander blok (aaz) ziet er hetzelfde uit maar kan het?
Code op verstuivers ( abl) 068-130-202GX
Code op verstuivers ( aaz) 068-130-201b ( geperst op 155 bar)
Wie weet het??

Gr Rene
j.d.hukema
Berichten: 849
Lid geworden op: 14 mar 2007, 15:19
Locatie: groningen

Re: verstuivers t4 19td

Bericht door j.d.hukema »

Ik zou wel willen weten wat voor verstuivers er in zitten . Heb ook een abl motor 1.9td 1999. Als het heel koud is start hij niet optimaal. 4 tot 5 seconden onregelmatig. Maar nu met hogere temperaturen geen probleem. Volgens de dealer ligt het aan de verstuivers omdat hij 326 duizend klm gelopen heeft. En zou dat ongeveer ruim 500 euro kosten.Ik heb hier mijn twijfels over. :ikrij :ikrij

Dick :driveT4
Groetjes Dick 1076 Afbeelding
Gebruikersavatar
Geert G
Berichten: 1030
Lid geworden op: 20 mar 2011, 10:22
Locatie: Venray, Noord-Limburg

Re: verstuivers t4 19td

Bericht door Geert G »

Vermoed dat deze verstuivers wat groter zijn. Deze zullen waarschijnlijk iets meer diesel in gaan spuiten.

Als ik zie waar jou AAZ verstuivers overal in gemonteerd zitten: http://www.autoteile-direkt24.de/shop/p ... ml?refID=6" onclick="window.open(this.href);return false;

Kwestie van gewoon uitproberen. Dan kom je er achter. :yes
Roeten deze verstuivers meer dan je oude...... spuiten ze meer diesel(teveel) in t.o.v je oude versuivers.

Tip: Schoon werken!!!!!!! Een vuiltje of zandkorrel in een open brandstof systeem, en je hebt een klakker.

Suc6
Laat maar eens weten hoe het uitpakt....Ben wel nieuwschierig.

Groeten, Geert
ACV Motor Modificaties:
EGR & Kat verwijderd
Fratelli Bosio PP520 verstuivers
Turbo W.G. afstelling aangepast
JB Autoservice & JD-Engeneering, chip op maat
Gebruikersavatar
arto
Berichten: 18
Lid geworden op: 31 mar 2011, 13:59
Locatie: Scharwoude

Re: verstuivers t4 19td

Bericht door arto »

Volgens de dealer moeten ze rond de 125.000 gereviseerd worden. Al heb ik daar zeker mijn twijfels over omdat de mijne nu 360.000 km heeft gereden. De pomp staat vanaf 100.000 km verder open en de turbo is een heel eind opgeschroefd ook het bekende klepje is dicht en een knn filter. Ik heb gereden op frituur olie en andere troep nooit geen problemen. Loopt gewoon 155 km ( 149 op gps ) en is zeker niet lui. Nu begint hij wat moeilijker te starten als hij niet in 1 keer start lijkt het wel of dat ik hem verzuip. Nu heb ik nog die andere verstuivers liggen maar niemand heeft een passend antwoord. Ja uit proberen, maar de auto rijd elke dag en twee keer de boel vervangen liever niet.
Gr Rene
Ps. Leuk forum
j.d.hukema
Berichten: 849
Lid geworden op: 14 mar 2007, 15:19
Locatie: groningen

Re: verstuivers t4 19td

Bericht door j.d.hukema »

ik heb bij 280 een nieuwe cistrubitieriem gekregen.Afgelopen najaar een intercooler geplaatst en de turbo iets opgeschroeft.Alleen de pomp niet verstelt. Was volgens de dealer niet nodig.
Maar wil het wel oplossen. :ikrij :ikrij



dick :driveT4
Groetjes Dick 1076 Afbeelding
Gebruikersavatar
Geert G
Berichten: 1030
Lid geworden op: 20 mar 2011, 10:22
Locatie: Venray, Noord-Limburg

Re: verstuivers t4 19td

Bericht door Geert G »

arto schreef:Volgens de dealer moeten ze rond de 125.000 gereviseerd worden. Al heb ik daar zeker mijn twijfels over omdat de mijne nu 360.000 km heeft gereden. De pomp staat vanaf 100.000 km verder open en de turbo is een heel eind opgeschroefd ook het bekende klepje is dicht en een knn filter. Ik heb gereden op frituur olie en andere troep nooit geen problemen. Loopt gewoon 155 km ( 149 op gps ) en is zeker niet lui. Nu begint hij wat moeilijker te starten als hij niet in 1 keer start lijkt het wel of dat ik hem verzuip. Nu heb ik nog die andere verstuivers liggen maar niemand heeft een passend antwoord. Ja uit proberen, maar de auto rijd elke dag en twee keer de boel vervangen liever niet.
Gr Rene
Ps. Leuk forum
Bij zo'n kilometerstand zou het mij niet verbazen, dat de motor compressie verliest. En compressie (= warmte) heeft ie nodig om te starten.
En diesel is nog altijd een zelfontbrander.
Doe eens een compressie test............
Er mag niet meer dan 5 bar onderling verschil tussen de cilinders zitten.
Als ie eindelijk aanspringt, staat de motor dan nog een tijdje (10-20 sec) te bokken, voordat deze gelijkmatig loopt? :gif
ACV Motor Modificaties:
EGR & Kat verwijderd
Fratelli Bosio PP520 verstuivers
Turbo W.G. afstelling aangepast
JB Autoservice & JD-Engeneering, chip op maat
j.d.hukema
Berichten: 849
Lid geworden op: 14 mar 2007, 15:19
Locatie: groningen

Re: verstuivers t4 19td

Bericht door j.d.hukema »

Geert natuurlijk heeft hij iets verlies. Maar bij mij opgemeten maar een klein verschil. En 10 seconden bokken doet hij niet. .Slechts 4 tot vijf seconden.En alleen bij tegen het vriespunt aan. bij scheepsmotoren waar ik mee te maken heb maak ik wel mee dat er veel meer onderling verschil is en toch starten ze dan nog goed.Maar die techniek is iets anders dan van de t4.Nu kan ik de verstuivers wel laten testen maar dan weet ik de uitkomst al. Koop maar nieuwe. En dat is nu juist het gene waar ik aan twijfel . De techniek van een t4 is anders en wil graag wat bij leren. :ikrij :ikrij


Dick :driveT4
Groetjes Dick 1076 Afbeelding
repelsteeltje
Berichten: 1223
Lid geworden op: 22 mar 2009, 20:41

Re: verstuivers t4 19td

Bericht door repelsteeltje »

vw onderdeelcode's die eindigen op een X zijn ruildelen.....

ofwel jouw verstuivers zijn al eens vervangen door een setje gereviseerde....
Gebruikersavatar
daan de buschaufeur
Berichten: 58
Lid geworden op: 21 dec 2007, 20:38
Locatie: geersdijk

Re: verstuivers t4 19td

Bericht door daan de buschaufeur »

dat bokken met koude motor heb ik alleen als ik
de koudstart niet gebruik.
dus zomer en winter gebruik ik de koudstart.
zomer alleen een paar seconden
winters een minuut ongeveer.
goedkoop is niet altijd goed
j.d.hukema
Berichten: 849
Lid geworden op: 14 mar 2007, 15:19
Locatie: groningen

Re: verstuivers t4 19td

Bericht door j.d.hukema »

En wat kosten ze voor een t4. Weet jedat.? :ikrij :ikrij



Dick :driveT4
Groetjes Dick 1076 Afbeelding
Gebruikersavatar
arto
Berichten: 18
Lid geworden op: 31 mar 2011, 13:59
Locatie: Scharwoude

Re: verstuivers t4 19td

Bericht door arto »

Ik heb deze code opgekregen van de vw als ik nieuwe verstuivers zou kopen. Vandaar die X.
Gr Rene
repelsteeltje schreef:vw onderdeelcode's die eindigen op een X zijn ruildelen.....

ofwel jouw verstuivers zijn al eens vervangen door een setje gereviseerde....
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33816
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: verstuivers t4 19td

Bericht door Multivan Generation »

je kunt verstuivers toch laten reviseren?
Is dat geen mogelijkheid?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
arto
Berichten: 18
Lid geworden op: 31 mar 2011, 13:59
Locatie: Scharwoude

Re: verstuivers t4 19td

Bericht door arto »

Ja maar dan nog ruim 400 euro, ik had er een paar liggen en dacht...... misschien mazzel :nuts
Gr Rene
repelsteeltje
Berichten: 1223
Lid geworden op: 22 mar 2009, 20:41

Re: verstuivers t4 19td

Bericht door repelsteeltje »

http://cgi.ebay.de/Einspritzduse-Duse-N ... 563b7e29ac" onclick="window.open(this.href);return false;

brandplaten ook vervangen, anders zijn je nieuwe verstuivers zo overleden.

moet met deze methode wel even iemand kennen die een pomp heeft om ze op druk te testen en eventueel af te stellen.

succes
repelsteeltje
Berichten: 1223
Lid geworden op: 22 mar 2009, 20:41

Re: verstuivers t4 19td

Bericht door repelsteeltje »

http://cgi.ebay.de/Dusen-Prufgerat-EFEP ... 43a620074f" onclick="window.open(this.href);return false;

of zelf eentje scoren....

splinternieuw ook betaalbaar:

http://www.barntools.nl/index.php?item= ... 76&lang=NL" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie