Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Dikke (dak) pech!! Balen!!!!!

vragen over de T4
Atlantis111Kw
Berichten: 83
Lid geworden op: 23 mar 2011, 09:47
Locatie: Hengelo(o)

Dikke (dak) pech!! Balen!!!!!

Bericht door Atlantis111Kw »

Nou, dat heb ik weer! Het ene (gerammel) is nog niet opgelost of ik heb het volgende probleem!
En wat voor een!!

Heren ik had zelf een modelauto meeting in Duitsland ( Gelsenkirchen) en kon eigenlijk dit weekend niet naar Campermeeting.
Dus dat was ook alwel balen! Was ik maar gegaan!
Op de terugweg was het redelijk aan het waaien in Duitsland en ik reed zo rond de 130 a 150 Km.
Je kon binnen niks horen en dat was wel fijn, geen geklapper of suizen of totaal geen voorbode behalve dan dat de auto niet meer zo hard trok.Hij deed er heel lang over om te accelereren.
Dus gestopt en motor gecheckt .Net of die in een soort van noodloop ging of geen turbodruk. Misschien wel de LMM.
Contact uit en weer starten! En hij ging weer als een speer!
Bij de bovengenoemde snelheid en redelijk wat wind gebeurde het! Een geklapper en gerammel alsof het dak er af gescheurd werd!! Vol in de ankers en in de berm!
Dak zat er nog op maar..................................................

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik probeer nu te achterhalen waar dit dak gemaakt is! En vooral of die gemaakt kan worden!!
Ik baal zo enorm jongens dat willen jullie niet weten.

Please help me! Wie o wie??

Thanks MK
fred1173
Berichten: 120
Lid geworden op: 14 jan 2007, 20:57
Locatie: krabbendijke

Re: Dikke (dak) pech!! Balen!!!!!

Bericht door fred1173 »

Dat is dikke pech hebben, lijkt mij op het eerste gezicht een fsl dak. Moet je daar maar eens op zoeken
Gebruikersavatar
Dirk/970
Berichten: 1042
Lid geworden op: 14 jan 2007, 20:57
Locatie: Eerbeek

Re: Dikke (dak) pech!! Balen!!!!!

Bericht door Dirk/970 »

Aan de voorspoiler te zien eerder van Atrion, die van FSL is hoger net voor het klapdak en is niet open aan de achterkant (dus geen rubberstrook).
Het tentdoek en die bouten op het dak is ook niet zoals FSL het maakt.
Wel vette pech, ik hoop dat je het nog fatsoenlijk gefikst krijgt!
:zwaai T4 TDI 75kW Kombi LWB bj 2002
1e Wet van Constructie: maak de onderdelen te groot en sla en dan net zo lang op tot het past!
Gebruikersavatar
Jurgen VH
Berichten: 945
Lid geworden op: 02 feb 2011, 23:43

Re: Dikke (dak) pech!! Balen!!!!!

Bericht door Jurgen VH »

OMFG !! Hopelijk niet al te veel kosten en een spoedig herstel !
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: Dikke (dak) pech!! Balen!!!!!

Bericht door matje86 »

sonde man :muur
maar mocht het nodig zijn ik heb dirk zijn oude dak nog ligge, en denk er toch over om een hoogdak aan te schaffen
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Dikke (dak) pech!! Balen!!!!!

Bericht door Multivan Generation »

Wat een K..-kwaliteit dat dak..
Maar daar heb je nu niets aan.

Zal wel een klap gegeven hebben.
Ik denk dat het lastig is om het dak te repareren,
en het aanbod van Matje is misschien aanlokkelijk.

Als je snel er mee op vakantie wil dan is dat misschien een oplossing.

Sterkte met de afwegingen, enne een meeting is toch wat veiliger :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Atlantis111Kw
Berichten: 83
Lid geworden op: 23 mar 2011, 09:47
Locatie: Hengelo(o)

Re: Dikke (dak) pech!! Balen!!!!!

Bericht door Atlantis111Kw »

Hee mannen! Wat een pech he! bedankt voor de reakties!

En @ MAtje bedankt voor het aanbod.Ik zou je willen vragen of je die dan eventueel wil verkopen en nu effe in ieder geval
voor me wil reserveren of dat ik in ieder geval als eerste aanspraak op het dak mag maken!
Das wel toevallig he?
Had je hem al lang liggen? En wat voor een kleur eigenlijk?

Thanks


MK
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: Dikke (dak) pech!! Balen!!!!!

Bericht door René »

Nou Atlantis, je hebt wel pech zo .
Hoop dat het repareren ( oude of andere dakje) meevalt, want we willen niets anders als lekker tuffen in de T4 natuurlijk.

René
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: Dikke (dak) pech!! Balen!!!!!

Bericht door matje86 »

gewoon wit
hj blijft nog ff ligge hoor :werkaanT4
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Atlantis111Kw
Berichten: 83
Lid geworden op: 23 mar 2011, 09:47
Locatie: Hengelo(o)

Re: Dikke (dak) pech!! Balen!!!!!

Bericht door Atlantis111Kw »

Okay thanks!

Maar ikke benne verder met het hele verhaal! Ik heb er niet van kunnen slapen!!Damn.

Het dak is van Atrion in Friesland!
En volgens de papieren zou ik nog een jaar garantie hebben ofzo!
Ook leek het of er aan de zijkanten een zwakke plek zit! Het doek en alle veredere bevestigingen zijn nog goed!
Misschien kunnen ze de losse plaat los halen van de nietjes en me er een andere dak op zetten!

Heeft hier iemand ervaringen met dit bedrijf??
Zou he op prijs stellen.

Thanks MK
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: Dikke (dak) pech!! Balen!!!!!

Bericht door Harry 341 »

Ik denk dat je beter contact met ze op kan nemen.Lijkt me dat je dan meteen weet hoe het daar werkt.
Ik heb zelf nooit slechte berichten over ze gehoord,is toch het vroegere Oege de Jong?
Zou wel even subtiel weetjewel noemen.....
grtz.Harry
Bijlagen
Kopie van IMG_0150.JPG
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
den Ouden
Berichten: 20
Lid geworden op: 18 nov 2007, 14:10
Locatie: Krimpen aan den IJssel

Re: Dikke (dak) pech!! Balen!!!!!

Bericht door den Ouden »

Toevallig ben ik juist aan het rondkijken voor een hefdak en was mijn oog voor mijn bus ( wel een T5) op dit dak van Atrion gevallen.

Heb ik er vanmorgen nog kontakt over gehad......

Shit, maakt me wel weer aan het twijfelen hoor die hefdaken, gat in je dak....maar je moet fiscaal wel.

Twijfel nog tussen een klein paddestoeltje of een groter hefdak, maar hoef er niet in te slapen op het dak....

Jij in ieder geval sterkte, ben benieuwd naar de afhandeling, zou ik ook van wakker liggen denk ik.

Erik
Zonder Transport(er) staat alles stil....
Gebruikersavatar
BenTDI
Berichten: 656
Lid geworden op: 26 mei 2009, 14:55
Locatie: G...= Kaasstad+ Stroopwafels-Zuidholland

Re: Dikke (dak) pech!! Balen!!!!!

Bericht door BenTDI »

Zag ook een FSL dak op de zelfbouw camper meeting in alverna en ik was er foto's van aan het maken en tijdens dat ik foto's maakte gooide de eigenaar de deur dicht van de Caravelle (zilver metalic)
En ik zag het hele dak omhoog komen ,persoonlijk ervaarde ik dit als een constructie fout van degene die dit dak ontworpen heeft ( het is een en al polyester en geen versteviging erin verwerkt van staal of carbon....)
Bij de westfalia daken zie je ook wel iets beweging bij een deur dichtdoen maar dat is niehiel in vergelijk bij het Fsl dak.
Kan het me voorstellen dat bij 150 km per uur dit gaat klapperen en de wind eronder kan komen aan deze foto's te zien....
Vooral het voorste stuk dat precies op het eigenlijke spant past is bevattelijk voor opklappen.
Het loopt wel schuin naar beneden op de kop van het dak in de vorm van het spant maar door de slappe constructie is het de wind toch gelukt om eronder te komen...(heb je het doek vergeten ertussen te doen soms bij wegrijden dan krijg je ook ruimte ertussen waar de wind dan vrij spel heeft tussen de ontstane kier?
Ook het idee van mij als je zo hard rijdt en in de bus ontstaat een zuiging door druk verschil trekt dit vacuum het dak wat naar binnen en zakt het in het midden wat naar bene waardoor het van voren wat omhoog gaat staan en dit kan dan de oorzaak zijn van deze brokken.
Ik zit altijd veel onder bussen te kijken maar nu ook eens erboven en zie dan dergelijke oorzaken zoals deze.
IMG_4059.JPG
Ik leef wel met je mee en ben wel blij voor je dat het hele dak niet gegaan is (zit met riempjes vast heb ik gezien)
Op een van je foto's is doek te zien wat er tussen uit komt .....en was dit toen je thuiskwam of had je m al een keer open gedaan ?
ik had het over dit dak op de camper meeting.
Groetjes bentdi
PLUK PLEZIER RIJ T4 EN VOOR JE HET WEET HEB JE EEN T4 DATE
den Ouden
Berichten: 20
Lid geworden op: 18 nov 2007, 14:10
Locatie: Krimpen aan den IJssel

Re: Dikke (dak) pech!! Balen!!!!!

Bericht door den Ouden »

Hoi,

Nee gaat me niet alleen om fiscaal, maar ik wil nu mijn eigen ex-bedrijfswagen prive gaan gebruiken en sowieso ombouwen. Keuze is uiteindelijk dak erop en kwarttarief, of....geen dak en de volle geel kenteken prijs betalen. Keuze dak zal je dan af moeten zetten tegen prijs, besparing en natuurlijk indirect het gemak en de restwaarde van de wagen over x-aantal jaar. Ja, binnen een paar jaar zal de (fiscale) regelgeving wel weer aangepast worden, dus voor de centen alleen hoef ik het inderdaad niet te doen denk ik.

Wanneer ik naar prijzen kijk van de daken zit daar een groot verschil in, maar na het zien van dit dak zit de schrik er toch wel in.
Misschien toch wel wat meer neerleggen voor een Reimo of zo, keuring is blijkbaar ook al strenger geworden.

Nogmaals, ik ben erg benieuwd naar de afhandeling van dit probleem, maar ook de mogelijke oorzaak.
Zonder Transport(er) staat alles stil....
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Dikke (dak) pech!! Balen!!!!!

Bericht door Multivan Generation »

@ Den Ouden,
kijk ook eens hier:
http://shop.ebay.de/i.html?_nkw=dach+vw ... m270.l1313

Ik heb afgelopen weekend voor het eerst een SCA dak voor een T5 gezien, en ik moet zeggen, dat zag er zeer fraai uit.
Ook de afwerking :toppie Wellicht een idee?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie