Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Dikke (dak) pech!! Balen!!!!!

vragen over de T4
Gebruikersavatar
Wim T4 935
Berichten: 1873
Lid geworden op: 04 feb 2007, 19:58
Locatie: Randstad

Re: Dikke (dak) pech!! Balen!!!!!

Bericht door Wim T4 935 »

den Ouden schreef:Twijfel nog tussen een klein paddestoeltje of een groter hefdak, maar hoef er niet in te slapen op het dak....

Erik
De belasting heeft al maatregelen afgekondigd om het kwarttarief alleen nog toe te passen bij campers die over vrijwel de volle lengte voldoende stahoogte hebben. Deze zijn weliswaar al een keer uitgesteld maar wat bij die ambtenaren in het vat zit komt er meestal vroeger of later wel een keer uit.

Als deze maatregelen geëffectueerd worden vallen in ieder geval de kleine daken zoals die van MacMol e.d. niet meer onder het kwarttarief. Over de Westfalia etc bestaat nog onduidelijkheid omdat die aan een zijde niet omhoog gaan en dan ligt het eraan over welke lengte welke stahoogte gehaald moet worden.

Er moet ergens nog een topic over dit onderwerp bestaan.
:T44EVER

Groeten van Wim

:driveT4
Atlantis111Kw
Berichten: 83
Lid geworden op: 23 mar 2011, 09:47
Locatie: Hengelo(o)

Re: Dikke (dak) pech!! Balen!!!!!

Bericht door Atlantis111Kw »

Mensen allemaal bedankt voor het medeleven!

Het is zelfs zo dat ik totaal geen geklapper hoorde! Het was juist muis stil binnen in de auto!
Ik verbaasde me eigenlijk en tegelijk ook zeer blij!..... Geen tocht , geen gesuis en heerlijk dicht!
Ik was/ben vol lof over dit dak!
Inderdaad het is wat matig afgewerkt, de randen , de kabels naar achter, de riempjes bevestiging maar qua dak en de voorspoiler op het voorste gedeelte van het dak zijn super!!

De foto's zijn thuis gemaakt zodra we voor de deur waren.

We waren zo;n 70Km van huis toen dit net op de overgang van A31 naar de 54 gebeurde!
Mijn broer heeft een hele tijd het gedeelte aan de bestuurderskant met zijn hand vast gehouden dat was wel vermoeiend en zo konden we toch afa en toe 80 a 90 Km p/u halen!
Helaas niks bij ons om te plakken!
Deze camper is totaal uitgebouwd bij Atrion vorig jaar December 2010 en als het goed is moet daar dus nog garantie opzitten!
Wel is mij opgevallen dat er zwakke plekken of kleine inhammen zitten op het stuk waar het geknapt is!
Het rubber hadden we nog maar de ene helft ligt ergens auf die autobahn.Maar dit moet toch eigenliojk niet kunnen? Zijn zulke daken eigenlijk wel gekeurd of getest?


Nogmaals het dak zat goed vast, geen doek wat er uitsteekt of uitstak want zo is het niet fijn rijden en geen geklapper dus geen voorbode of zo maar ineens een heftige aardbeving op ons dak!

Ik wil ze morgen gaan bellen en vragen hoe zoiets zo gauw kan scheuren , want dat is er eigenlijk gebeurd!
Ik hoop op de garantie en anders moet ik me op jurdische wetten beroepen ofzo.
Ik hoop dat we eruit kunnen komen want dit is niks zo! ik ben verder nog steeds voor zo'n dak. Het is echt een mooie oplossing alsje een plat dak wilt en fiscaal wilt reizen en toch ook wilt kamperen op eenvoudige manier!


MK
Atlantis111Kw
Berichten: 83
Lid geworden op: 23 mar 2011, 09:47
Locatie: Hengelo(o)

Re: Dikke (dak) pech!! Balen!!!!!

Bericht door Atlantis111Kw »

Heren,
Ik heb contact gehad met Atrion en die zeiden dat ik vandaag dus kon komen!
Ik ben naar Steggerda in Friesland gereden met de bus en heb de schade met ductape afgeplakt en dat gaat perfect!
Daar aangekomen werd me een kop koffie aangeboden en we hebben het erover gehad! Ze hebben er naar gekeken en ze zouden hem gaan maken!
Ik vroeg kan dat dan en toen kreeg ik te horen dat die er een nieuw dakje(alleen de plaat dus) op gaat zetten en spuiten in de zelfde kleur!
Ik zei dat ik het vreemd vond dat een dakje van een half jaar oud zo maar een hap uit kon waaien!
Wij gaan hem voor u repareren!
We hebben het niet over de kosten gehad! Ik kreeg een leen auto (toyota aygo) en volgende week woensdag kan ik hem ophalen!

Ik vind dit allemaal super en ben verder benieuwd hoe ze dit gaan afhandelen!
Ik hoop op garantie want een dak waar zomaar een stuk uit kan waaien is niet echt dat je zegt van reklame!
Maar goed tot nu toe ben ik nog steeds tevreden!

Ik houd jullie op de hoogte!


MK
Gebruikersavatar
pluuke
Berichten: 1979
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:11
Locatie: Wolfsburg ;-)
Contacteer:

Re: Dikke (dak) pech!! Balen!!!!!

Bericht door pluuke »

Dat is in ieder geval een zeer goede service, geen ge-ouwehoer maar gewoon meteen aan de slag !
Hoop wel dat je straks geen dikke rekening voor je neus krijgt, had daar zelf toch eerst maar even om gevraagd !
Straks weer een mooi dakkie !
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Gebruikersavatar
harrys
Berichten: 54
Lid geworden op: 12 dec 2010, 15:59
Locatie: Houten

Re: Dikke (dak) pech!! Balen!!!!!

Bericht door harrys »

Hallo Atlantis,
Ik heb ook zo'n dak van Atrion. Ben er tevreden over maar wel geschrokken van jouw bericht.
Het enige wat mij na de winter opviel is, dat de rubber band niet goed op het dak zat.
Waarschijnlijk door het gedurende een lange tijd niet openen van zo'n dak zit het rubber iets vast aan de bus en bij het opendoen wordt misschien het rubber enigszins van het hefdak getrokken waardoor de wind er onder kan komen.
Ik kan me voorstellen als zoiets bij jouw ook gebeurt is dat dat de oorzaak zou kunnen zijn.
Ik ben in ieder geval extra allert. Ik rij overigens nooit 150km/uur en zeker niet met veel wind.
Wel fijn dat Atrion het repareert en waarschijnlijk schappelijk zal zijn, anders zouden ze dat wel gezegd hebben.
Groeten
Plaats reactie