Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Stuiterende AAB motor bij wegrijden?

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
insomnia
Berichten: 45
Lid geworden op: 25 feb 2011, 11:12

Stuiterende AAB motor bij wegrijden?

Bericht door insomnia »

Beste mensen,
ik heb last van een stuiterende motor bij wegrijden. Een 2.4 diesel uit 1992.
Ik kan het wel verminderen (niet wegnemen) met gas bijgeven en koppeling héél lanzaam op laten komen maar de schoonheidsprijs verdient het niet.
Is er misschien iets aan te doen? Ik heb wel eens een andere 2.4D test gereden en die had er ook last van, misschien een bekend probleem?
Bvd Jan
Ongoing Project :T4 2.4D 1992
J. Jolliffe
Berichten: 343
Lid geworden op: 04 dec 2008, 21:00

Re: Stuiterende AAB motor bij wegrijden?

Bericht door J. Jolliffe »

Is het de motor of de koppelingsplaat ? Stuiteren over het oppervlak van de koppelingsplaat klinkt logisch.
Gebruikersavatar
insomnia
Berichten: 45
Lid geworden op: 25 feb 2011, 11:12

Re: Stuiterende AAB motor bij wegrijden?

Bericht door insomnia »

Tja wist ik dat maar, het is in ieder geval redelijk fors, alsof de motor er zonder de bus vandoor wil. Zou het met de koppelingsplaten zo heftig kunnen zijn?
Thnx
Ongoing Project :T4 2.4D 1992
Herman744
Berichten: 685
Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:23
Locatie: Oost-Brabant

Re: Stuiterende AAB motor bij wegrijden?

Bericht door Herman744 »

Hoi,

Ik denk dat het normaal is bij de T4 AAB-motoren. Die van mij deed dat al bij aankoop in 1999. Wagen had toen 157000 gelopen. (Auto is van 1992) Heb er nu 329.000 opzitten en rij nog steeds met de eerste koppeling. Eerste eigenaar vertelde me wel, dat er een extra zware koppeling in de auto geplaatst was, maar of dat waar is weet ik niet. Inderdaad opvangen met pedalen.

Herman744
Gebruikersavatar
thierry v
Berichten: 85
Lid geworden op: 19 nov 2010, 22:04
Locatie: Zemst

Re: Stuiterende AAB motor bij wegrijden?

Bericht door thierry v »

De mijne heeft dat ook en is van '91 en dan vooral bij laag toerental, ik jaag hem dan wat hoger in toeren niet ideaal maar ja ..
Iemand heeft mij verteld dat dit komt door te lage injectiedruk van de injectiepomp door slijtage, weet niet of dit waar is ?
Plaats reactie