Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Chiptuning

vragen over de T5
Plaats reactie
pieterlinda
Berichten: 174
Lid geworden op: 05 feb 2007, 21:00

Chiptuning

Bericht door pieterlinda »

Hallo mede-wjw'ers,

We zijn op zoek naar een tuningbedrijf en hebben een bedrijf gevonden dat een april-aanbieding heeft, namelijk: Chiptuning. Ipv normaal €495,- is het in april €250,-. Ik heb met het bedrijf gebeld en ik mocht aanstaande zaterdag de bus nog laten chippen bij hen voor de aprilprijs. Zij hebben wel een mooie professionele site, maar ik heb begrepen dat de tuning gewoon bij de tuner thuis plaats zal vinden, terwijl op hun site er toch staat te lezen dat het in een werkplaats zal zijn met garanties. Nu word ik toch een beetje wantrouwig en heb een vraag aan jullie of jullie misschien ervaring hebben met het bedrijf (Chip4power). Misschien is het ook allemaal wel goed en ben ik een beetje te wantrouwig.

Gr. Pieter
Gebruikersavatar
harry t5 191
Berichten: 3074
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
Locatie: Zeijen

Re: Chiptuning

Bericht door harry t5 191 »

Persoonlijk zou ik voor een chip op maat gaan.
Dus specifiek op jouw motor gemaakt.
Weet je ook precies wanneer het koppel er in komt,goede turbodruk enz.
Kost misschien iets meer maar dan heb je ook wat!

:T54LIFE :wjw :toppie
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
Gebruikersavatar
Geert G
Berichten: 1030
Lid geworden op: 20 mar 2011, 10:22
Locatie: Venray, Noord-Limburg

Re: Chiptuning

Bericht door Geert G »

Mag ik jullie een tegenvraag stellen?
Ga jullie voor de prijs of toch voor kwaliteit?
Beide gaat niet voor deze aanbieding. Goedkoop wordt uiteindelijk duurkoop & een hoop ellende.

Er wordt behoorlijk wat afgerommeld in Chiptunings land. Met chiptuning kun je auto maken, maar ook breken.
Ik heb al twee auto's hier gehad die verkloot waren door chiptuning. Motor sprong om de haverklap in de noodloop.
Na het terug zetten van de orginele software door de dealer knapte de auto hiervan al behoorlijk op.
Wat de meeste tuners doen is een kant en klare file inschuiven in je ECU boordcomputer. Die zijn zo te vinden op internet. Een makkelijkere manier van geld verdienen is er niet. Wil je het goed doen, moet je gaan programeren op de bestaande fabrieks software. Want iedere auto is anders.
Zelfs twee exact indentieke auto's zijn nog anders, en dus ook de bijbehorende parameters.

Waar ik jullie met een gerust hart naar toe durf te sturen is JD-Engeneering uit Lochem of een van zijn dealers. http://www.jdengineering.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Niet de goedkoopste, maar wel erg goed. Ingineurs van VW-Audi zijn bij hem geweest om te kijken hoe Jeroen Dik het allemaal flikte.
Dan doe je iets behoorlijk goed. Hij doet ook alleen VW-Audi-Seat- Skoda. En een heel klein beetje BMW.

Ga eerst na een VW-dealer en laat je ECU-boordcomputer flashen naar de laatste software versie. Vaak zitten hier de nodige fabrieks modificaties in verwerkt en die pik je dan meteen mee. Jeroen gaat op deze software programeren.
Achteraf gaat niet, want dan ben je, je chiptuning kwijt.

Groetjes :zwaai

Geert
ACV Motor Modificaties:
EGR & Kat verwijderd
Fratelli Bosio PP520 verstuivers
Turbo W.G. afstelling aangepast
JB Autoservice & JD-Engeneering, chip op maat
Gebruikersavatar
Sjweeswurmke
Berichten: 66
Lid geworden op: 18 jul 2010, 21:44
Locatie: Brunssum
Contacteer:

Re: Chiptuning

Bericht door Sjweeswurmke »

Ik heb zeer slechte ervaringen met dit bedrijf.
Meer info per pb. Mag geen negatieve reclame maken op dit forum.

Kies in ieder geval voor een bedrijf met eigen rollenbank.
Zo weet je zeker dat je ook krijgt wat je koopt.
pieterlinda
Berichten: 174
Lid geworden op: 05 feb 2007, 21:00

Re: Chiptuning

Bericht door pieterlinda »

Bedankt voor jullie reacties,toch maar wat meer geld uitgeven en maar even contact zoeken met jd.
Groet Pieter.
Plaats reactie