Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

danieltje

Hier kun je je voorstellen aan de vaste bezoekers.
Plaats reactie
danieltje
Berichten: 77
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:10
Locatie: Arnhem
Contacteer:

danieltje

Bericht door danieltje »

Beste allen,

Ik ben Daniel, 28 jaar en kom uit Arnhem.

Sinds gister heb ik een Volkswagen Transporter 4 2.4D (57kw) uit '92 gekocht. Het is geen gewone, maar een meubelbak (met lang chassis) geworden. Dit omdat ik hem ga gebruiken als transport voor de wegracemotor en voor mijn eigen bedrijfje.

Helaas kon ik niet een wat nieuwere kopen, want daar had ik geen budget voor en heb er dus 1tje gekocht met wat werk. Maar ik hou wel van een uitdaging.

Het verhaal:
Nadat ik een tijdje met de bus rondgereden heb(wat langer dan de proefrit) kwam ik een aantal punten tegen die gefixed of vervangen moeten worden. Toen ik op het internet een beetje aan het surfen was kwam ik dit forum tegen. Ik dacht het moet niet gekker worden een compleet forum gericht aan de transporter! Nooit gedacht dat er voor een busje een forum zou zijn. Altijd gedacht alleen voor de personenauto's en tuning. Ik vindt het wel grappig en vooral nuttig nu in mijn geval, want ik heb al een hoop info gescoord hier. ;)

Er is het èèn en ander mee mis.

- Wordt te warm en het lampje begint te knipperen (morgen de lamellen openzetten van het koelsysteem en de thermostaat vervangen)

- Schakelt niet meer terug naar de 3de en 4de versnelling en de bak maakt een hoop kabaal (ik denk een gereviseerde versnellingsbak scoren en plaatsen? Iemand ervaring hiermee? Ik heb genoeg bakken vervangen, maar dat was altijd van een personenauto. Is dit zelf te doen buiten op de grond?)

- Zitten 18 inch VW Passat velgen onder met voldoende profiel, maar het zijn 40ers. Veeeel te plat! Dus ik moet ook een setje origineel staal hebben met all season bandjes. (als iemand origineel staal met 195/70/15 all seasons heeft liggen en wilt ruilen? Ik houdt me aanbevolen!)

- Er zitten een verkeerde voorbumper op en heeft een hoop deukjes, maar ik zit er aan te denken om hem een facelift te geven, nadat hij motorisch en technisch compleet in orde is.

Ik zal morgen eens kijken of ik wat foto's kan maken.
Gebruikersavatar
Dirk/970
Berichten: 1042
Lid geworden op: 14 jan 2007, 20:57
Locatie: Eerbeek

Re: danieltje

Bericht door Dirk/970 »

Hoi Daniel :wjw ! Voor T4/T5 advies ben je hier zekers aan het juiste adres. Veel :driveT4 en :werkaanT4 plezier met je :T44EVER en misschien tot spots hier in de omgeving.
:zwaai T4 TDI 75kW Kombi LWB bj 2002
1e Wet van Constructie: maak de onderdelen te groot en sla en dan net zo lang op tot het past!
danieltje
Berichten: 77
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:10
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: danieltje

Bericht door danieltje »

Thanks! Trouwens wat een leuk project van jou om hem zo om te bouwen. Dat is mijn doel ook een beetje, omdat ik veel voor de motorsport langs de baan moet slapen.

Ik ga een slaapgedeelte er in maken met bed, opbergruimte en plek voor een tv met een antenne op het dak. En als het lukt een volwaardige douchecabine. Dus achterin gaat het 1 en ander verbouwd worden, maar wel dat ik het er met een paar klikken uit kan halen, omdat ik het busje ook voor mijn bedrijf ga gebruiken.
Gebruikersavatar
Erik-368
Berichten: 417
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Veenendaal

Re: danieltje

Bericht door Erik-368 »

Hoi Daniel,

Je hebt een pb
M.vr.groet Erik


ik spoor wel alleen mijn rails loopt verkeerd
Gebruikersavatar
William
Berichten: 156
Lid geworden op: 10 mar 2010, 22:33
Locatie: ijselstein

Re: danieltje

Bericht door William »

Welkom op het gezelligste T4/T5 forum van Nederland en omstreken :wjw
Ja dit is mijn T4

Nee ik help je niet met verhuizen

Typ en drukfouten voorbehouden
danieltje
Berichten: 77
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:10
Locatie: Arnhem
Contacteer:

danieltje: Over de kook (OPGELOST)

Bericht door danieltje »

Het probleem:
Toen ik op de snelweg reed ging hij bijna over de kook. 3 Streepjes hoog en het lampje begon te knipperen. Toen hier op het forum gelezen dat de lamellen waarschijnlijk niet goed open gingen. Dus heb ik het systeempje verwijderd tussen de 2 ventilatoren en de lamellen 100% open gezet en vastgezet met tyraps. Even proef gaan rijden op de snelweg en nu blijft de temperatuur perfect op de snelweg. Precies in het midden.

Maar als ik de motor stationair laat draaien terwijl de auto stil zet gaat hij over de kook. Ik zie gewoon het koelvloeistof koken in het reservoir. En als ik hem opendraai, spuit het er gewoon uit.

Ik vermoedt dus de thermostaat. Lijkt me geen koppakking, want ik heb ook geen witte sludge in de oliedop zitten. Dus deze ga ik er zometeen even uitdraaien en even testen in een oud pannetje of deze daadwerkelijk wel opengaat.

Later vandaag dus de uitslag hierover.
Laatst gewijzigd door danieltje op 20 jun 2011, 18:09, 2 keer totaal gewijzigd.
danieltje
Berichten: 77
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:10
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: danieltje

Bericht door danieltje »

Hier de link van de uitslag voor het koelprobleem. Het is nog niet opgelost, dus ik blijf zoeken.

Linkje: viewtopic.php?f=2&t=33162
Plaats reactie