Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Vraag hoe een Auto langdurig stil te zetten.

vragen over de T4
Bert V
Berichten: 32
Lid geworden op: 14 jun 2009, 16:12

Re: Vraag hoe een Auto langdurig stil te zetten.

Bericht door Bert V »

Hoi,

Afgelopen winter heb ik mijn T4 even op stal gezet voor 3 maand. De stal was niet verwarmd. In die 3 maand vond ik dat mijn t4 al serieus afgezien had van het stilstaan.
Bij het starten na 3 maand was alle diesel teruggelopen en heb ik echt de bus een hele tijd moeten doorstarten,( slecht voor startmotor, accu, motor zelf enz ) ook zaten de remmen vast, de uitlaat begon te roesten, overal condens vorming in de bus, ondanks ik de ramen een deel had laten openstaan, en dit pas na 3 maand. Volgens mij komt het jaren stilstaan echt je bus niet ten goede, kan je hem beter verkopen en na een aantal jaren terug een transporter kopen.

Groeten

Bert Visser
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: Vraag hoe een Auto langdurig stil te zetten.

Bericht door bartt4 »

ruil je een volvo in eventueel>? v70 bouwjaar 2006 edition 2 alle opties km stand 18000? dealer onderhouden met alle boekjes etc etc?
RUBBEREXPRESS
Gebruikersavatar
sgsdebruijn
Berichten: 4379
Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
Locatie: in de Hoeksche Waard

Re: Vraag hoe een Auto langdurig stil te zetten.

Bericht door sgsdebruijn »

oei het kriebelt bij iemand (-;

Vind het niet veel geld voor je bus Berrie, hij ziet er netjes uit
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Gebruikersavatar
Dehler_Bert
Berichten: 67
Lid geworden op: 20 feb 2007, 00:03
Locatie: Delft

Re: Vraag hoe een Auto langdurig stil te zetten.

Bericht door Dehler_Bert »

Berrie,

Ik heb afgelopen jaar noodgedwongen (hij was nog niet af) een T4 TDI Camper uit 2003 vanaf juli tot januari op mijn oprit laten staan. Na een half jaar was de accu plat (terwijl ik 'm na drie maanden aan de lader had gehad), maar na installatie van een nieuwe accu startte de motor meteen. Remschijven hadden nogal wat vliegroest, maar na een paar keer stevig remmen was dat snel weg.

Dus.. ik denk dat je in een droge stalling niet alteveel hoeft te doen (accu eruit, velgen op bokken, en bij een benzineauto juist de - metalen - tank vol (anders roest-ie van binnen).

Maar.....6 jaar is wel heel erg lang! Financieel-technisch gezien is het beter om 'm nu te verkopen, want je T4 wordt in ieder geval niet meer waard van het stilstaan en alle opties die er nu inzitten zijn nu nog wel iets waard maar over 6 jaar lacht iedereen erom. Misschien is Diesel dan verboden voor campers en mag je alleen nog maar elektrisch rijden!
Gebruikersavatar
William
Berichten: 156
Lid geworden op: 10 mar 2010, 22:33
Locatie: ijselstein

Re: Vraag hoe een Auto langdurig stil te zetten.

Bericht door William »

De auto die op mn avater staat heeft een goede 10 jaar stil gestaan in een droge niet verwarmde boeren schuur
Door noodgedwongen verhuizing moest de auto verhuizen
Krukas rond laten gaan (handmatig) bougies opgefrist beedje benzine in de carb laten lopen en toen met n verse accu de stoute schoenen aan getrokken.
En hij starte sneller dan mn oude daily na 3 weken vakantie.
Uit de schuur gereden en toen de schade bekeken
Bandjes oppompen remleiding naar achter lek (rembekrachtiger ook maar gelijk nieuw) olie verversen en maar eens tanken
De Pontiac is op eigen kracht van Benschop naar IJsselstein gereden

Auto word er zelf natuurlijk niet beter op en dit is een auto zonder echte electronica qua starten
Denk wel dat dit ook iets is waar je eventueel rekening mee moet houden
Weet niet of je hier wat aan hebt en wens je succes met je eventuele stalling en verkoop :wjw
Ja dit is mijn T4

Nee ik help je niet met verhuizen

Typ en drukfouten voorbehouden
Gebruikersavatar
pluuke
Berichten: 1979
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:11
Locatie: Wolfsburg ;-)
Contacteer:

Re: Vraag hoe een Auto langdurig stil te zetten.

Bericht door pluuke »

pffff, voor 16k moet je deze bus toch makkelijk kwiijtraken....
ok, misschien her en der wat puntjes op de i zetten maar vergeleken met de prijzen van California's op Internet is ie gewoon goedkoop.
Als je dan die biedingen ziet....lachwekkend.

Waarom is je bus / auto toch nooit geen ene flikker waard als je hem wil verkopen, en moet je de hoofdprijs betalen als je er een wil kopen... :bonk

Die van mij mag voor een goed bod ook weg, maar die kans is niet zo groot...
Je moet gewoon weer net die ene gek zien te vinden die er :love op wordt.
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5271
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: Vraag hoe een Auto langdurig stil te zetten.

Bericht door René »

Ik dacht dat 16K zeker niet verkeerd is voor deze bus. En voor heel veel minder gaat hij niet weg voel me nog geen sinterklaas.En daarom overweeg ik een lange stalling.

Inderdaad er zijn wat kleine dingen, die ik als ik hem hou ook tzt in orde zou maken.

Waarom ik hem wil houden : want die vraag blijft toch hangen in dit forum.
Wij gaan tegenwoordig vaak zo weg en willen dat meer gaan doen.
De kinderen vinden het nu nog erg leuk en zolang die nog mee willen zullen we met deze gaan.
Afbeelding
Ik kan je vertellen dat dat soort tripjes heel veel onderhoud ( en tijd ) vergen.

Ik ben er achter gekomen dat ik zelf maar 1 project tegelijk in mijn hoofd aan kan.
Als ik bij de T4 onderhoud moet uitstellen ivm tijdgebrek irriteer ik me daar mateloos aan.

Met een jaar of 5,6 verwacht ik niet meer dat mijn kinderen nog mee gaan op vakantie, en is het wel leuk om met zijn 2-en lange roadtrips te gaan doen. Wil ik dan een T4 camper kopen wordt de spoeling dunner voor goede en betrouwbare bussen. En van deze weet ik wat ik heb.

Daarom als de T4 nu toch niet verkoopbaar is gaat hij de stalling in naast me T1 die er in de winter staat.
( stalling is kurk droog, en de T1 komt er zonder voorbereidingen starten lopen uit ).
Dat die bus minder waard wordt is iets waar ik nog geen seconden over nadenk, weten jullie wat tegenwoordig een T2b of een T3 westfalia kosten? :bifun

Voor de lange termijn ben ik een beetje bang voor de roetafzettingen die kunnen gaan verharden, zodat turbo, kleppen, zuigers etc vast gaan zitten. Vandaar de vraag.
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: Vraag hoe een Auto langdurig stil te zetten.

Bericht door bartt4 »

sgsdebruijn schreef:oei het kriebelt bij iemand (-;

Vind het niet veel geld voor je bus Berrie, hij ziet er netjes uit
:knipoog
RUBBEREXPRESS
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5271
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: Vraag hoe een Auto langdurig stil te zetten.

Bericht door René »

Hey Bart, ik zie het nu pas je moet je avatar niet wijzigen dan herken ik de mensen niet meer, :nuts

Maareuh ik was een beetje afgestompt door de vele vragen of ik wat inruil.
Nee dus. ook geen mooie volvo helaas,

Moet maar eens gaan wennen aan mijn T5. :muur maar het hart blijft bij de T4 hoor :T44EVER

Berrie
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: Vraag hoe een Auto langdurig stil te zetten.

Bericht door bartt4 »

zit soms wel te twijvelen om de roggel weer weg te doen voor een bus, maar dan moet het wel een bus met alles wezen wat ik wens. want die zweed die ik nu heb is echt een top wagen.
maaar eerlijk is eerlijk jij heb een top bus. En snap je twijfel ook ik vind de t4 mooier beter en lekkerder klinken dan de t5. Wat niet wil zeggen dat de t5 niks is hoor.

Ik zou persoonlijk bij twijvel de t4 lekker houden zet m in de de stalling naast je t1 en (mischien iemand met groene platen in je kunde ) laat m af en toe ff uit op een droge dag.

ik hou m in me achterhoofd en begint mijn twijvel echt op te spelen dan...................................................
de zweed maar weg en staat de jouwe nog in stalling toch maar eens komen kijken dan.
RUBBEREXPRESS
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5271
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: Vraag hoe een Auto langdurig stil te zetten.

Bericht door René »

Bart die groene platen dat is echt een aha erlebnis voor mij, daar had ik nooit aan gedacht en kan ik wel lenen.

:klappen :klappen :klappen :klappen :klappen
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: Vraag hoe een Auto langdurig stil te zetten.

Bericht door bartt4 »

:toppie :toppie :toppie :toppie :toppie :toppie :toppie
RUBBEREXPRESS
Gebruikersavatar
Hans 678
Berichten: 353
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:36
Locatie: Franeker

Re: Vraag hoe een Auto langdurig stil te zetten.

Bericht door Hans 678 »

Berrie, ik heb je (als het goed gegaan is tenminste :lach ) een PB gestuurd.
Groeten Afbeelding Hans 678
Afbeelding T4 California Generation 2.5TDi Syncro 2001 Afbeelding
Gebruikersavatar
pluuke
Berichten: 1979
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:11
Locatie: Wolfsburg ;-)
Contacteer:

Re: Vraag hoe een Auto langdurig stil te zetten.

Bericht door pluuke »

Afbeelding

Je staat in de Keverwereld nr 3 2011 blz 24 :toppie VAG meeting Drachten
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5271
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: Vraag hoe een Auto langdurig stil te zetten.

Bericht door René »

:klappen :klappen

Kun je dat scannen? ik ken dat blad niet.
Plaats reactie