Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Hefdak, slaapdak

vragen over de T4
poohbear4
Berichten: 26
Lid geworden op: 29 aug 2007, 16:59
Locatie: Ursem

Re: Hefdak, slaapdak

Bericht door poohbear4 »

Vandaag bij Jwg langs geweest..
Daar de volgende offerte gekregen een offerte van een slaapdak inclusief plaatsen.

Slaap dak 2249,--
Verstevigingsframe 399,--
Transport kosten 95,20
Plaatsen 720,00
Totaal: 3463,20 euro

Inclusief spuiten (dak is wit) komt de prijs op 4108,20 euro.

Deze prijs is exclusief de afwerking aan de binnenkant. dat moeten wij dan zelf nog gaan doen. Ik vind het dan aan de dure kant of is dit normaal???
Peter R
Berichten: 102
Lid geworden op: 16 mei 2007, 23:28
Locatie: Vianen

Re: Hefdak, slaapdak

Bericht door Peter R »

Hoi,
Ik heb een Reimo hefdak voor € 2500,- Prima dak in de kleur van de bus.
Zelf inbouwen er zit een goede beschrijving bij.

Je kan mijn dak komen bekijken Ik sta regelmatig in Amsterdam West.

groet Peter.R
poohbear4
Berichten: 26
Lid geworden op: 29 aug 2007, 16:59
Locatie: Ursem

Re: Hefdak, slaapdak

Bericht door poohbear4 »

Hallo Peter,

Dank je wel voor het aanbod, maar voor ons is zelf inbouwen geen optie. Zijn beide rugpatient en dat gaat hem helaas niet worden... Maar bedankt.

groetjes Maart
Gebruikersavatar
chv
Berichten: 2031
Lid geworden op: 15 apr 2007, 11:43
Locatie: Den Haag

Re: Hefdak, slaapdak

Bericht door chv »

Als je ziet hoeveel werk het plaatsen van een hefdak is (zie hiervoor bijvoorbeeld de verslagen van Peter Multivan of van Berrie & Rene) dan vindt ik die offerte (voor een nieuw dak) niet overdreven duur. Zeker niet als je daar ook garantie op krijgt
Helemaal als je ziet dat iemand voor een tweedehands dak zonder blikken of blozen 2500,- durft te vragen. En daar komt dan nog alle arbeid bij.

Met vriendelijke groet,

Charles Vos
Met vriendelijke groet,
Charles Vos

T6 Rockton met California interieur en SGA hefdak
poohbear4
Berichten: 26
Lid geworden op: 29 aug 2007, 16:59
Locatie: Ursem

Re: Hefdak, slaapdak

Bericht door poohbear4 »

@Charles,

De prijs viel mij tegen omdat wij zelf dan nog de binnenkant moeten gaan afwerken..Ik had verwacht dat als je een offerte laat maken dat deze dan incl de afwerking was, maar goed miss gaat dat met hefdaken wel altijd zo ik heb dus echt geen flauw benul hiervan
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33819
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Hefdak, slaapdak

Bericht door Multivan Generation »

Reimo biedt polyester daken aan die op kleur gekocht kunnen worden.
Doe dit niet! Het polyester gaat naar verloop van tijd verweren,
en komt niet mooi meer op kleur terug na poetsen en polijsten.
Op kleur laten spuiten heeft het voordeel, dat het dakoppervlak dichter van structuur wordt,
waardoor vuil minder hecht, en het is gemakkelijker schoon te maken en te houden.

Mijn tip is eerst minimaal kamperen en goed je ogen de kost geven en veel informatie inwinnen, ook tijd investeren door eens naar een meeting te gaan/komen.
In de tussentijd nog geld sparen en in het najaar/winter naar een camperbouwer gaan en je plannen bespreken.
Ze hebben dan meer tijd en hoeven het werk niet zo af te raffelen omdat de agenda zo overvol zit :knipoog

Dan in de maanden daarna rustig je interieur naar de wensen die je opgedaan hebt tijdens je ervaringen en meetings opbouwen en dan volgend jaar genieten.

Haast is vaak een slechte raadgever en gaat vaak ten koste van de kwaliteit.
Tweety maakt eerst alles in stevig karton, test het een tijdje uit en als het bevalt dan maakt hij het in hout.
Dan weet je zeker dat het naar je zin is en dat het voldoet..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Peter R
Berichten: 102
Lid geworden op: 16 mei 2007, 23:28
Locatie: Vianen

Re: Hefdak, slaapdak

Bericht door Peter R »

Even ter verduidelijking.
Ik bied mijn hefdak niet te koop aan maar dit was de prijs die ik er toen (september 2005)voor een nieuw dak heb betaald.
Ik heb deze laten inbouwen bij I.M.S. In Hedel.Met inbouw koste dat €3350,- Ben naderhand wel nog 2x terug moeten gaan omdat hij niet goed afsloot.

Ja het dak van mij is ook verkleurd na 5 jaar zie duidelijk verschil. het dak wordt binnenkort over gespoten.

groet Peter.
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 2023
Lid geworden op: 21 mei 2009, 15:19
Locatie: Súdwest-Fryslân
Contacteer:

Re: Hefdak, slaapdak

Bericht door Mickel Moen »

Maart,

Het is inderdaad duur, maar SCA is nu eenmaal duur. Afweging is daarom ook, de hoogte van de investering in relatie met de waarde van de bus.
Bij mij vond ik de investering zeker de moeite waard. Je hebt wel top kwaliteit, een aantal grote voordelen boven veel andere daken en je zult er veel plezier van hebben. Afwerking is verder niet moeilijk. Ik heb de oude hemelbekleding daar weer voor gebruikt.

Mocht je het willen bekijken, je bent welkom.

Veel succes met je keuzes.

:zwaai
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Gebruikersavatar
chv
Berichten: 2031
Lid geworden op: 15 apr 2007, 11:43
Locatie: Den Haag

Re: Hefdak, slaapdak

Bericht door chv »

@ Peter R:
Sorry, misverstand. Het leek net of je een dak wilde verkopen.
Ik had je verkeerd begrepen.

Met vriendelijke groet,

Charles Vos
Met vriendelijke groet,
Charles Vos

T6 Rockton met California interieur en SGA hefdak
Gebruikersavatar
pluuke
Berichten: 1979
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:11
Locatie: Wolfsburg ;-)
Contacteer:

Re: Hefdak, slaapdak

Bericht door pluuke »

Pffff...ik vind het veel geld hoor, 4100 euro, en binnen niet afgewerkt.
Zo wordt een camper bouwen toch wel een hele dure hobby.
Want die investering staat toch niet meer in verhouding tot de waarde van de bus.

Bij een nieuwe T5 kan ik me er iets bij voorstellen, maar een T4 LWB van 7 of 8000 euro (zeg maar wat)....nee.
Dan doe je het toch omdat je het of een hele leuke hobby vindt (maar als je het in je rug hebt valt dat af ?) of wanneer je een camper wil bouwen op een manier die nergens te koop is.

Laatste valt ook af, want zoveel variaties kun je voor de indeling niet verzinnen (die wielen zijn allemaal wel uitgevonden).

Is een 2e handse kopen dan geen voor de hand-liggendere optie ?
Nou zijn LWBsen met een hefdak niet dik gezaaid, er is hier op WJW erwel eens een geweest (zilvergrijze die die op MP had staan (was nog een mooie ook).
Afijn, ik zou toch eens rondkijken, als je er een mocht vinden scheelt het je een hele hoop tijd, geld en moeite denk-ik.

Als je alleen naar het geld kijkt moet je denk-ik stellen dat alleen zelf ombouwen rendabel is, ik was voor het hefdak 2400 euro kwijt (Westfalia :toppie )
Zie topic viewtopic.php?f=2&t=17766&hilit" onclick="window.open(this.href);return false;
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
poohbear4
Berichten: 26
Lid geworden op: 29 aug 2007, 16:59
Locatie: Ursem

Re: Hefdak, slaapdak

Bericht door poohbear4 »

Wij hebben eindelijk een super bedrijf gevonden in Tijnje( Friesland) De haan camper. Het bedrijf heeft voor ons een Reimo hefdak geplaatst op onze lange wielbasis tranpsorter voor de prijs van €3265,-. Super netjes gewerkt en netjes te woord gestaan. Echt een aanrader dus voor iedereen die nog een hefdak wil laten plaatsen
Gebruikersavatar
pluuke
Berichten: 1979
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:11
Locatie: Wolfsburg ;-)
Contacteer:

Re: Hefdak, slaapdak

Bericht door pluuke »

Da's inderdaad een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeele nette prijs !!! :toppie :toppie

Foto's !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :jump
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
poohbear4
Berichten: 26
Lid geworden op: 29 aug 2007, 16:59
Locatie: Ursem

Re: Hefdak, slaapdak

Bericht door poohbear4 »

Ik zal morgen een paar foto's maken van het dak en dan plaatsen..dus nog even geduld hahaha
propje
Berichten: 295
Lid geworden op: 17 feb 2007, 19:25

Re: Hefdak, slaapdak

Bericht door propje »

poohbear4 schreef:Wij hebben eindelijk een super bedrijf gevonden in Tijnje( Friesland) De haan camper. Het bedrijf heeft voor ons een Reimo hefdak geplaatst op onze lange wielbasis tranpsorter voor de prijs van €3265,-. Super netjes gewerkt en netjes te woord gestaan. Echt een aanrader dus voor iedereen die nog een hefdak wil laten plaatsen
Als ik je verhaal zo lees is dit dus zonder bed in het hefdak??
maar wel op kleur gespoten???
aju propje
poohbear4
Berichten: 26
Lid geworden op: 29 aug 2007, 16:59
Locatie: Ursem

Re: Hefdak, slaapdak

Bericht door poohbear4 »

Dit is idd zonder slaapbed en in de standaard witte kleur. De bus zou van binnen niet afgewerkt worden, maar toen we de bus ophaalde was dit toch netjes afgewerkt. Echt een TOP bedrijf
Plaats reactie