Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

hoe snel is een snelle VW T5

vragen over de T5
Marc R
Berichten: 17
Lid geworden op: 22 mei 2011, 20:31

Re: hoe snel is een snelle VW T5

Bericht door Marc R »

Ik ben niet de enige die in de bus rijd dus ik ben niet voornemens om hem te tunen,strax alleeen maar ellende...daar heb ik geen trek in.

Heb wel tegen de potentiele bestuurders gezegd dat als ik ook maar een keer hoor of er lucht van krijg dat ze raggen in de bus dan is het meteen over,dan nemen ze maar de 1.9tdi...

Bij boetes idem.
Doe wat ik zeg,maar niet wat ik doe...
Gebruikersavatar
fokkert
Berichten: 168
Lid geworden op: 06 jan 2011, 22:20
Locatie: In't Noorden

Re: hoe snel is een snelle VW T5

Bericht door fokkert »

Marc R schreef:
theo schreef:ik weet niet wat voor t5 jij heb maar menig auto verliets het toch echt van de 174 en 180 pk bus.
Marc R schreef:Tjah..net waar je je fun uithaalt natuurlijk...ik zou liever met een caravan achter mijn personenwagen naast een T5 staan terwijl hij denkt sneller te zijn...en dan niet. :zwaai

Laten we het erop houden dat ik 98% van het nederlandse wagenpark kan hebben met mijn prive wagen,alleen die heeft geen trekhaak :knipoog

verders wil ik niet te hoog van de toren blazen....nergens voor nodig IMHO.
Nu zou ik toch graag weten over welke wagen dit gaat. :adhd Sorry voor de nieuwsgierigheid :knipoog


grtz fokkert
Transporter T5 GP R20 "Highline"
200KW
CFGB-engine
Big-injectors
Costum made Garret Turbo
Wagner Intercooler
koning232
Berichten: 67
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:57
Locatie: Volendam

Re: hoe snel is een snelle VW T5

Bericht door koning232 »

Als ik de goede marc voor me heb. Ist een RS4......... :yes
Marc R
Berichten: 17
Lid geworden op: 22 mei 2011, 20:31

Re: hoe snel is een snelle VW T5

Bericht door Marc R »

Smile for the king! :ie

Hoe is het sheriff?
Doe wat ik zeg,maar niet wat ik doe...
svandesande
Berichten: 171
Lid geworden op: 05 mei 2010, 11:06

Re: hoe snel is een snelle VW T5

Bericht door svandesande »

:yes :yes :yes
Afbeelding
Gebruikersavatar
Harry4motion
Berichten: 225
Lid geworden op: 23 nov 2009, 22:02

Re: hoe snel is een snelle VW T5

Bericht door Harry4motion »

Feit is denk ik dat mensen het niet verwachten dat een bus ineens zo hard van zijn plek gaat, en voordat ze het goed en wel doorhebben halen ze je niet meer op tijd in om voor je in te kunnen voegen.
Ik vind dat persoonlijk ook erg leuk!
Vooral met 4 motion en bij nat weer, en als dan ook nog eens de weg een beetje omhoog gaat, hebben veel auto's het nakijken. zelfs met een aanhanger achter je bus.
Prachtig toch? :yes
En hier in het topic gaat het ook weer over PK's en gewicht, maar kijk eens naar het koppel, en dan vooral wanneer dit koppel erin komt. Veel koppel onderin, dat is wat je nodig hebt. :ikrij
Ja en natuurlijk is het allemaal relatief, want zet je bus naast een 911 turbo (met DSG bak die bij porsche PDK heet), en dan red je het echt niet :zwaai
Marc R
Berichten: 17
Lid geworden op: 22 mei 2011, 20:31

Re: hoe snel is een snelle VW T5

Bericht door Marc R »

N porsche is natuurlijk meteen overkill to the max he..pak dan meteen de Veyron maar goed...

Om even alles in perspectief te zien: een Golf VR6 van 92 wint het ook van een snelle T5.

Dat maakt de bus niet minder voor mij hoor..voor mij issi goed voor wat ik ermee wil.
Doe wat ik zeg,maar niet wat ik doe...
bbob
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 aug 2007, 12:21

Re: hoe snel is een snelle VW T5

Bericht door bbob »

Harry4motion schreef:Feit is denk ik dat mensen het niet verwachten dat een bus ineens zo hard van zijn plek gaat, en voordat ze het goed en wel doorhebben halen ze je niet meer op tijd in om voor je in te kunnen voegen.
Ik vind dat persoonlijk ook erg leuk!
Vooral met 4 motion en bij nat weer, en als dan ook nog eens de weg een beetje omhoog gaat, hebben veel auto's het nakijken. zelfs met een aanhanger achter je bus.
Prachtig toch? :yes
En hier in het topic gaat het ook weer over PK's en gewicht, maar kijk eens naar het koppel, en dan vooral wanneer dit koppel erin komt. Veel koppel onderin, dat is wat je nodig hebt. :ikrij
Ja en natuurlijk is het allemaal relatief, want zet je bus naast een 911 turbo (met DSG bak die bij porsche PDK heet), en dan red je het echt niet :zwaai

mm tegen een porsche, het schijnt te kunnen bij deze mensen: http://www.thautomobile.de/technischedaten.htm" onclick="window.open(this.href);return false; / http://www.bild.de/auto/2009/porsche/bu ... .bild.html" onclick="window.open(this.href);return false; 556 pk in een T5 (wel met porsche motor dan)

Der Umbau vom Serien-Multivan zum TH2 kommt ohne Basis-T5 auf 145 000 Euro. Achtung: TH-Chef Sven Thomson plant bereits die Ausbaustufe „RS" im TH2! Der brennt dann 780 PS in den Asphalt und wird über einen zentralen Einzelsitz gesteuert.

Komt dus schijnbaar ook nog een 780 pk versie. Leuk speelgoed als je een beetje geld over hebt.
Gebruikersavatar
RKDesigns
Berichten: 76
Lid geworden op: 21 jun 2011, 19:26

Re: hoe snel is een snelle VW T5

Bericht door RKDesigns »

Je hebt toch al de TH2RS: 800pk - 930Nm ... maar goed die motor in een Porsche hangen dan is die sneller van 0-100 en zo kan je bezig blijven qua discussie ;)
Plaats reactie