Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Even voorstellen: mandje

Hier kun je je voorstellen aan de vaste bezoekers.
Plaats reactie
mandje
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 mei 2009, 16:19
Locatie: Beemster

Even voorstellen: mandje

Bericht door mandje »

Hallo lezer.

Bij deze stel ik me even voor. De naam is Gerry (djerrie) en ik woon in de Beemster tussen Purmerend, Alkmaar en Hoorn.
Ik ken :wjw sinds ik maart 2009 de eerste T4 aanschafde (rood handgeschakeld) en heb toen zeer enthousiast meteen de meeting 'Volkel in de wolken' de mei daarop bezocht. Vond dat erg leuk en leerzaam.
Omdat ik toch persee een automaat bliefde om de camperdroom mee uit te voeren heb ik na een halfjaar ingeruild voor een witte ex :T4politie T4 met de begeerde automaat. Na een jaar wikken en wegen over de ombouw naar camper (o.a. kilometerheffing-onzekerheid nog destijds) kreeg ik hulp bij die beslissing doordat een lokale boer de geparkeerde T4 total loss ramde :ie en de noodzakelijke schadeherstel gelijktijdige ombouw zeer aantrekkelijk maakte. (even wachten blijkt soms erg voordelig)
De mogelijke ombouw details waren in het jaar vooraf al doorgesproken met JSParts en deze heeft het ook uitgevoerd naast het schadeherstel. (naar volle tevredenheid overigens)
Dus sinds oktober jl. rijd ik prinsheerlijk rond in een witte California T4 automaat zonder Westfalia of andere opschriften (ik hou wel van een neutrale look). Maar linksachter wel dat 'Volkel in de wolken' meeting souvenir in de vorm van een mini t-shirtje achter het raam. En dat valt soms toch op merk ik.

Dat is het maar even. Op naar het stellen van een brandende 1e vraag die ik heb voor de verzamelde forum know-how. :lach
koos 890
Berichten: 2293
Lid geworden op: 06 feb 2007, 23:19
Locatie: heerhugowaard

Re: Even voorstellen: mandje

Bericht door koos 890 »

Als nog van harte welkom op :wjw Gerrie
Maar een T4 automaat :ie :ie Een hele hoop slechte berichten over de automaat gehoort.
Maar misschien heb je geluk :jumpklap :jumpklap :jumpklap
Werken is voor mensen die niet kunnen vissen.
Gebruikersavatar
Ron---63---
Berichten: 3819
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:51
Locatie: IJmond

Re: Even voorstellen: mandje

Bericht door Ron---63--- »

Welkom Gerry !!
Mss ga ik je spotten, ben iedere vrijdagmiddag in ZO Beemster

Veel geluk met je camper !
Eerste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=Z4I3UVOV

Tweede T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=OADFWHSA

Laatste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=HF6ONS4V
Sinds 1 mei 2013 onze 2e VW High UP met alle pakketten !! Eerste was 1 jaar oud :)
mandje
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 mei 2009, 16:19
Locatie: Beemster

Re: Even voorstellen: mandje

Bericht door mandje »

Dank je wel Ron en Koos voor jullie warme welkom reactie.

Maar Koos, ik heb gehoord dat de voornaamste reden voor problemen met een VW automaat-bak het niet naleven van de onderhouds-voorschriften is. Dus niet verversen van de bak-vloeistof op de voorgeschreven momenten maar lekker eigenwijs de boel de boel laten. :muur
Neem je het juiste onderhoud wel in acht is er weinig reden voor angst dat de boel gaat falen is de bewering.

Ook wel logischer om dat laatste aan te nemen dan de mythe dat VW standaard brakke automaten zou leveren niet?
Gebruikersavatar
Dirk/970
Berichten: 1042
Lid geworden op: 14 jan 2007, 20:57
Locatie: Eerbeek

Re: Even voorstellen: mandje

Bericht door Dirk/970 »

Hoi Gerry :wjw op dit mooie forum! Veel plezier met je coach :toppie daar heb je super reisauto aan :ikrij
Mocht je onverhoopt toch last krijgen met je automaat, zit er naar zeggen een goed revisiebedrijf in Lunteren (geen binding mee maar info die ik van het forum heb opgepikt)
:zwaai T4 TDI 75kW Kombi LWB bj 2002
1e Wet van Constructie: maak de onderdelen te groot en sla en dan net zo lang op tot het past!
Plaats reactie