Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

voorremschijven t5 gp 180 pk dsg

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

voorremschijven t5 gp 180 pk dsg

Bericht door raymondo »

deze week eindelijkme remschijven ontvangen en laten monteren..

had ze besteld via atd.. aan de van motergegevens en kenteken bleek mijn t5 uitgerust te zijn met schijven 333mm doorsnee.. en bij passende blokken.... op de voor as... er blijkt namelijk ook een serie t5's afgeleverd te zijn met 308mm schijven en maar wel dezelfde blokken als bij 333 mm....

bij montage bleek helaas dat de schijven te klein waren.. en de blokken eveneens te klein...

VW heeft schijnbaar ook een serie afgeleverd met 340 mm schijven en remblokken die dik 4 cm groter zijn......

Volgens de levernacier allemaal voor het zelfde motertype er zit immers maar 7 mm maat verschil in.... en als je vlak op tafel legt komt de 340 mm ook 2 mm hoger......

de verschillen zijn klein.. en moelijk terug te vinden in de auto gegevens.. werd mij verteld......

vermeld het even omdat ik me kan voorstellen dat er meerdere din de toekomst nieuwe schijven en blokken willen en dan misschien de zelfde fout begaan..

complete set kwam hierdoor wel 180 euro incl btw duurder uit.... en dan de kosten van het afhalen oude schijven en tijdelijk terug plaatsen.. want de nieuwe schijven waren niet direkt voor handen...

hoe het hele spul remt.. laat ik van de week weten.. morgen is die klaar en waarschijnlijk eind van de week weer naar Roemenie.. Zal ik daar gelijk een kijken voor die karter beschermers waar we al eerder over thadden gesproken..

groetjes
InfoMuis
Berichten: 669
Lid geworden op: 27 jan 2007, 12:14
Locatie: Zeewolde

Re: voorremschijven t5 gp 180 pk dsg

Bericht door InfoMuis »

raymondo schreef:e van motergegevens en kenteken bleek mijn t5 uitgerust
Mij is recentelijk gebleken dat site die op deze manier werken (op kenteken) hier en daar fouten bevatten. Altijd dit soort informatie controlere.
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: voorremschijven t5 gp 180 pk dsg

Bericht door raymondo »

ja.. maar denk er niemand voor het bestellen van schijven eerst zijn wiel en schijf er af haalt en dan pas gaat bestellen...

en zoals nu... 7 mm doorsnee verschil en 2 mm hoogte verschil..... ook al zou je zonder wiel meten..met de schijf op de as.. zou dit verschil je waarschijnlijk niet opvallen.....
Gebruikersavatar
RKDesigns
Berichten: 76
Lid geworden op: 21 jun 2011, 19:26

Re: voorremschijven t5 gp 180 pk dsg

Bericht door RKDesigns »

Gewoon bij de dealer neerzetten als je al weet dat er verschillen zijn in de productie van een type wat je zelf hebt dan is t hun probleem ;) Anderzijds zoek ik altijd eerst uit welk(e) onderdeel nummer(s) ik nodig heb.
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: voorremschijven t5 gp 180 pk dsg

Bericht door raymondo »

ik wilde betere schijven als origineel.. heb nu van zimmermann.... kijken wat het scheelt.. helaas komende week niet... gisterenavond is me blindedarm eruit gehaald... dus moet allemaal 2 weekjes wachten...
Plaats reactie