Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Sleutel bestand tegen water?

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Joris 407
Berichten: 242
Lid geworden op: 06 feb 2011, 14:46

Sleutel bestand tegen water?

Bericht door Joris 407 »

Hey luitjes,

Als ik ga surfen stop ik mijn autosleutel in mijn wetsuit. Als ik uit het water kom en mijn sleutel pak, dan zie ik water tussen de 2 plastic helften van de sleutel uitkomen, zeker als ik er een beetje in knijp. Ik denk dat er een 'chip' of zoiets in de sleutel zit. Bij het starten 'herkent' de auto de sleutel en start. Is dit zo? En kan die 'chip' (als ie er in zit) tegen zeewater?

Graag jullie mening / antwoord,
Joris
Leo45
Berichten: 1452
Lid geworden op: 11 jan 2007, 15:23

Re: Sleutel bestand tegen water?

Bericht door Leo45 »

Ik als ervaringsdeskundige moet je zeggen dat dit niet goed gaat.
Laat van je sleutel een "blinde" namaken zonder electronica en gebruik die om de deuren open en dicht te doen.
De goeie leg je dan ergens binnen in de auto.

Leo
T4 2.5TDI automaat RIP
koekie520
Berichten: 529
Lid geworden op: 26 jan 2007, 22:32
Locatie: Antwerpen

Re: Sleutel bestand tegen water?

Bericht door koekie520 »

Of bestel een noodsleutel. Die is een stuk kleiner, kan je aan een ketting hangen en daar zit ook een transponder in die je kan laten programeren.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Joris 407
Berichten: 242
Lid geworden op: 06 feb 2011, 14:46

Re: Sleutel bestand tegen water?

Bericht door Joris 407 »

Kan dat bij elke sleutelboer op de hoek of moet ik daarvoor naar Volkswagen?
Leo45 schreef:Ik als ervaringsdeskundige moet je zeggen dat dit niet goed gaat.
Laat van je sleutel een "blinde" namaken zonder electronica en gebruik die om de deuren open en dicht te doen.
De goeie leg je dan ergens binnen in de auto.

Leo
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Sleutel bestand tegen water?

Bericht door Multivan Generation »

Joris 407 schreef:Kan dat bij elke sleutelboer op de hoek of moet ik daarvoor naar Volkswagen?
Als het je alleen om het profiel gaat om de deuren te openen, dan kun je daarvoor bij een sleutelmaker terecht.
Als je op het Duitse Ebay kijkt en zoekt op Schlüssel Rohlinge VW T4 dan kom je al een heel eind..
En dan nog op het juiste profiel laten slijpen.

http://shop.ebay.de/i.html?_kw=Schl%C3% ... _Autoteile

Als je er eentje met transponder wilt zoals op de afbeelding, dan ben je op de dealer aangewezen, zo denk ik..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Leo45
Berichten: 1452
Lid geworden op: 11 jan 2007, 15:23

Re: Sleutel bestand tegen water?

Bericht door Leo45 »

IK heb 'm gewoon bij de sleutelboer laten maken, kostte iets van 4,-- ofzo.

Leo
T4 2.5TDI automaat RIP
gait
Berichten: 152
Lid geworden op: 30 jan 2009, 19:26

Re: Sleutel bestand tegen water?

Bericht door gait »

Over het algemeen zijn de meeste chippies wel redelijk dicht, maar je a.b vindt het vast niet fijn. Dus niet doen denk ik.
Gebruikersavatar
Joris 407
Berichten: 242
Lid geworden op: 06 feb 2011, 14:46

Re: Sleutel bestand tegen water?

Bericht door Joris 407 »

Iedereen bedankt voor de input. Afstandsbediening heb ik er niet op zitten, anders had ik het sowieso niet geprobeerd. Zelf zat ik nog aan dit te denken: http://store.magicseaweed.com/Keypod/It ... ign=Keypod

Maar een sleutel bij de sleutelboer laten maken is goedkoper, dus dat wil ik gaan doen. Doen ze daar niet moeilijk over eigenlijk, het kopiëren van een autosleutel?
koekie520
Berichten: 529
Lid geworden op: 26 jan 2007, 22:32
Locatie: Antwerpen

Re: Sleutel bestand tegen water?

Bericht door koekie520 »

Soms vragen ze de papieren van de auto, maar of ze dan controleren of het wel van die is :bonk
Gebruikersavatar
Joris 407
Berichten: 242
Lid geworden op: 06 feb 2011, 14:46

Re: Sleutel bestand tegen water?

Bericht door Joris 407 »

Ik heb de sleutel laten kopiëren bij de bouwmarkt op de hoek. Tot 2 x toe zeiden ze: "je kunt hem er niet mee starten hè". Ik: "ja, dat hoeft ook niet". Super om op deze manier snel tot een oplossing te komen en inderdaad slechts €4.50 armer. :toppie
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Sleutel bestand tegen water?

Bericht door Roger B. (11)61 »

de chip is volledig ingebakken in kunststof en volgens mij totaal niet gevoelig voor welk water dan ook, denk niet dat dat ooit een probleem zal geven, als je sleutel geen afstandbediening of lampje er in heeft kan het geen kwaad denk ik.

maar beetje laat om te vragen als je er al mee bent gaan surfen....als ie er niet tegen gekund had was ie al stuk geweest denk ik
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Joris 407
Berichten: 242
Lid geworden op: 06 feb 2011, 14:46

Re: Sleutel bestand tegen water?

Bericht door Joris 407 »

Misschien wel ja. Ik had er pas een paar keer mee gesurft, maar bij mijn vorige auto was er nooit een probleem omdat deze een volledig gesloten sleutel had. De sleutel van mijn T4 bestaat uit 2 helften. Ik verwachtte dus eerst geen problemen, maar begon toch te twijfelen na het zien van het water wat er uitliep na het surfen. Ik ben zelf ook bang dat ik te laat ben, maar dat moet ik nu maar zien. Ik ben nu wel blij met mijn "dummy" sleutel, hij is wat kleiner dan de echte sleutel en ik hoop dat de deze echte sleutel het nu blijft doen.
Plaats reactie