Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Werkstadt generator.

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Matthijs hoek
Berichten: 118
Lid geworden op: 30 mar 2010, 17:47
Locatie: Utrecht

Werkstadt generator.

Bericht door Matthijs hoek »

Hallo mensen,

Ik rij een t5 1.9 tdi 77 kw uit dec 2006. Nu ong 104.789 km gelopen.
Ik kreeg deze week de melding in mijn bc werkstadt generator. Ik kreeg de melding maar heel kort 2 a 3 sec en 3 keer vrij kort na elkaar kreeg de melding ook 1,5 week daarvoor 1 keer heel kort. Daarbij valt ook direct de stuurbekrachtiging weg. Ik heb al even gegoogeld en dan kom je uit bij de dynamo. Maar het gekke is dus dat hij het eigenlijk altijd gewoon goed doet. Iemand ervaring ermee? Zit erover te denken om hem maar te laten reviseren voor de zekerheid. Alle reacties welkom!
Voor de rest een top bus niks te klagen!

Gr Matthijs
VW Transporter T6 2.0 TDI 84 PK --> 175 PK. Van Hoek Schilderwerken: voor al uw Lak en Latex spuitwerk. Niks is te gek. :T6NOLESS
Gebruikersavatar
WouterW
Berichten: 489
Lid geworden op: 20 nov 2010, 09:55
Locatie: Achterhoek regio Zutphen

Re: Werkstadt generator.

Bericht door WouterW »

Komt de melding direct na het starten of onder het rjden? M'n vorige t5 (ook 1.9 77kW) gaf deze melding (generator Werkstatt) ook regelmatig. En verdeen ook altijd heel snel weer. Wanneer er samen met de melding ook de stuurbekrachtiging hapert, zou ik eerst een blik werpen op je multiriem.
T5 2.5 AXD 2004 503.000 000km
Gebruikersavatar
Matthijs hoek
Berichten: 118
Lid geworden op: 30 mar 2010, 17:47
Locatie: Utrecht

Re: Werkstadt generator.

Bericht door Matthijs hoek »

Bedankt voor je reactie!
Ik heb het vlak na het starten gehad en ook tijdens het rijden, eerst maar even naar de riem kijken dan.
Het is nog best gevaarlijk ook zeker bij langzaam rijden inparkeren bv.
Matthijs
VW Transporter T6 2.0 TDI 84 PK --> 175 PK. Van Hoek Schilderwerken: voor al uw Lak en Latex spuitwerk. Niks is te gek. :T6NOLESS
Plaats reactie