Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Iemand ervaring met Occasion Garantieplan

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mennohuiser
Berichten: 191
Lid geworden op: 21 sep 2011, 22:13
Locatie: In het Brabantse land

Iemand ervaring met Occasion Garantieplan

Bericht door Mennohuiser »

Goedeavond.. ben nieuw hier maar lees al een tijdje mee. Maar gelijk even voorstellen. Menno 56 jaar uit Eindhoven. Vandaag mijn allereerste T5 aangeschaft (Multivan Highline 2004 / 174pk) Het is nog wel niet het neusje van de zalm.. maar het begin is er. Morgen ga'k 'm ophalen en ben best wel wat nerveus omdat ik uit een heerlijke Audi A6 2.5TDI (2002) kom met alles erop en eraan. maar ik wil graag hoger zitten en het is nu eenmaal een schitterende bus. Maar goed..

Omdat ik al lezende op dit forum en mede door advies van een VW kenner toch een beetje zorgen heb over de kwaliteit van de oa de 174pk en andere onderdelen, dus het volgende..

Bij de aanschaf heb ik de mogelijkheid om een Occasion Garrantieplan af te sluiten en daarbij heb je de keuze tussen een basis en plus pakket.
Link: http://www.vwe.nl/Diensten-Producten/Ve ... -Plan.aspx

Om niet voor verrassingen te komen staan wil ik het Plus pakket voor 12 maanden bijkopen. Gezien het feit dat je hiervoor € 500,00 euro moet neertellen ben
ik eens benieuwd of er iemand is die ervaring heeft met deze verzekering die overigens redelijk nieuw is.

Verder lees ik op het forum de vele diefstallen van dit soort busjes.. ook daar wordt je niet echt bij van natuurlijk en tja.. moet je er 's nacht een setje betonblokken aanhangen of weet ik wat? Ik heb eigenlijk zoiets van.. hij is verzekerd en ze zien maar. Doe wel direkt de code achter de voorruit afdekken. Goede tip dus dank!

Tot zover.. en ik hoop op een prettige kennismaking. Menno
VW Multivan Highline Sport Edition 174pk
Afbeelding
Nieuwjaarsmeeting 2013
Sjaakie
Berichten: 16
Lid geworden op: 25 okt 2010, 21:32

Re: Iemand ervaring met Occasion Garantieplan

Bericht door Sjaakie »

Wat een onzin dat er problemen zijn met de 174 PK uitvoering. Ik heb zeven jaar gereden met een 174 PK uitvoering die gechipt was naar 208 PK en na 230000 km geen problemen gekend. Denk dat het voor een groot gedeelte ook aan de chauffeur ligt die de problemen veroorzaakt.
Succes met je aankoop.
Ronald van Brandwijk
Berichten: 105
Lid geworden op: 17 dec 2008, 07:13

Re: Iemand ervaring met Occasion Garantieplan

Bericht door Ronald van Brandwijk »

Ook ik ben in het bezit van een multivan highline.
De grootste kosten die ik heb is de wegenbelasting.
En sinds ik een bearlock heb laten inbouwen slaap ik een stuk lekerder.
Laatst gewijzigd door Ronald van Brandwijk op 23 dec 2012, 15:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Mennohuiser
Berichten: 191
Lid geworden op: 21 sep 2011, 22:13
Locatie: In het Brabantse land

Re: Iemand ervaring met Occasion Garantieplan

Bericht door Mennohuiser »

Ja haha Ronald.. de wegenbelasting pfff..
Daarom komt deze T5 gewoon op het bedrijf te staan en dit is overigens ook de reden waarom ik
middels het Occasion Garantieplan het PLUS pakket niet kan nemen. Bedrijfsauto = groot risico..
Dus nu dan maar voor het BASIS pakket wat overigens nog steeds een kleine 400 euro kost.

En wat de Bearlock betreft.. ik vertrouw nog maar even op mijn verzekering maar laat zo snel mogelijk
ook zo'n ding inbouwen.. want ook ik ben een lichte slaper ha! Dank voor je reaktie..
VW Multivan Highline Sport Edition 174pk
Afbeelding
Nieuwjaarsmeeting 2013
Gebruikersavatar
Mennohuiser
Berichten: 191
Lid geworden op: 21 sep 2011, 22:13
Locatie: In het Brabantse land

Re: Iemand ervaring met Occasion Garantieplan

Bericht door Mennohuiser »

Zo... toch geen T5 pfff..
Auto zou tussen 4-5 uur klaar staan.. kom in de garage.. ligt de hele auto uit elkaar.
Airco kapot (zoals ik al het vermoeden had) maar niet even de moeite nemen om te bellen dat ik niet
hoef te komen. Twee en half uur en 150km voor niks!! Afbesteld dus.. :bonk
VW Multivan Highline Sport Edition 174pk
Afbeelding
Nieuwjaarsmeeting 2013
Plaats reactie