Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Kosten ombouw naar camper

vragen over de T5
Plaats reactie
Luitjes
Berichten: 117
Lid geworden op: 16 jan 2008, 23:56

Kosten ombouw naar camper

Bericht door Luitjes »

Ik zie dat er veel mensen zijn die hun bus ombouwen naar een camper.
Wat ik dus niet zie zijn de kosten van zo'n ombouw.

Kan iemand hier een opsomming geven wat de globale kosten zijn van een ombouw? Uitgangspunt zijn nieuwe onderdelen.
Ik wil graag inzichtelijk maken voor mijzelf en anderen wellicht wat een ombouw kost in vergelijking met een originele uitvoering zoals de california(die toch erg prijzig zijn in aanschaf).
Gebruikersavatar
Crowbie
Berichten: 63
Lid geworden op: 16 aug 2011, 09:12
Locatie: Scheveningen
Contacteer:

Re: Kosten ombouw naar camper

Bericht door Crowbie »

Luitjes schreef:Ik zie dat er veel mensen zijn die hun bus ombouwen naar een camper.
Wat ik dus niet zie zijn de kosten van zo'n ombouw.

Kan iemand hier een opsomming geven wat de globale kosten zijn van een ombouw? Uitgangspunt zijn nieuwe onderdelen.
Ik wil graag inzichtelijk maken voor mijzelf en anderen wellicht wat een ombouw kost in vergelijking met een originele uitvoering zoals de california(die toch erg prijzig zijn in aanschaf).
!!
Laatst gewijzigd door Crowbie op 15 dec 2011, 12:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
odorf
Berichten: 2393
Lid geworden op: 10 aug 2009, 16:18
Locatie: Rotterdam

Re: Kosten ombouw naar camper

Bericht door odorf »

@Luitjes,

Kosten voor een ombouw zijn zo afhankelijk van de eisen die eraan worden gesteld.
En hoe handig je bent danwel wat je zelf wilt doen. En wat de basis is ... een lege bestelbus of een Multivan :klappen
6000,- ben je inderdaad maar zo kwijt voor ombouw naar een 'basiscamper' die in aanmerking komt voor kwarttarief.
Klein hefdak, slaapbank met goede gordelbevestiging en klein keukentje.
Maar wil je een reiswagen en kamperen met wat comfort ben je al snel veel meer kwijt.

Spit de Reimo-catalogus eens uit, dan krijg je meer een indruk van wat prijzen en mogelijkheden.
http://www.reimo.com
zomaar een voorbeeld;
http://www.reimo.com/de/19090-komplett_ ... _vw_t5_kr/


Groeten,
Odorf
VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 03/1994 Karibikgrün LP6M >>link<<
>>projecten<<
Luitjes
Berichten: 117
Lid geworden op: 16 jan 2008, 23:56

Re: Kosten ombouw naar camper

Bericht door Luitjes »

Heren, dank voor de reactie..

Wat maakt een california uitvoering zo duur ondanks de Wat oudere leeftijd in vergelijking met het ombouwen van een caravelle of multivan?.
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: Kosten ombouw naar camper

Bericht door matje86 »

dat komt omdat je onderdelen moet kopen die per stuk duurder zijn dan wanneer je het in 1 keer koopt :wjw
en daardoor kan je bij vw bv niet 1 stoel kopen
je kan hem alleen kopen in onderdelen en dan kost het een beetje :jump
prijs voorbeeld gordelhouder 45 euro
foam zitting 70 euro hoes zitting 135 euro console 89 euro en ga zo maar verder dan kost je een stoel rond de 8-900 euro
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Gebruikersavatar
Crowbie
Berichten: 63
Lid geworden op: 16 aug 2011, 09:12
Locatie: Scheveningen
Contacteer:

Re: Kosten ombouw naar camper

Bericht door Crowbie »

Luitjes schreef:Heren, dank voor de reactie..

Wat maakt een california uitvoering zo duur ondanks de Wat oudere leeftijd in vergelijking met het ombouwen van een caravelle of multivan?.
Omdat het een originele Westfalia camper is. Kijk maar naar de T4 Westfalia deze blijven veel langer in hun waarde dan welk ander type T4. Dit is hetzelfde in de branche waar ik in zit (aircooled VW!) Westfalia camper zijn in het algemeen meer waard dan welk ander model van T1,T2,T3 (op een paar deluxe types na!). Mensen houden van originele spullen als je een T4/T5 ombouwt naar California type met originele spullen zal deze nooit zoveel waard zijn/worden als een Originele geleverde T4/T5 type geleverd van de dealer! :peace
Gebruikersavatar
hayke70
Berichten: 24
Lid geworden op: 05 jan 2009, 09:20
Locatie: Twente

Re: Kosten ombouw naar camper

Bericht door hayke70 »

Hallo,
Ik was aan ombouw van Dc naar camper ongeveer 8000 euries kwijt incl BPM (bj03).
Donkere achterruiten en 6 zitplaatsen op kenteken af fabriek (import Dld).
Uitgevoerd met Reimo slaaphefdak met matras, MV slaapbank van marktplaats, rails en bodemplaat van Ebay en diverse inbouw delen van Obelink campingshop.
Alles zelf gemaakt en ingebouwd :werkaanT4 (interieurbouw in de familie)

gr Hayke70
Vake buj te bange.....gang is alles !
Plaats reactie