Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
onregelmatig motorbedrijf na enige tijd
onregelmatig motorbedrijf na enige tijd
Hallo , het probleem is dat mijn t4 2,5 liter, benzine ,5 cilinder,1993 tijdens het rijden na 300km plots incidenteel en later steeds meer afslaat .De situatie is nu :bij koude start loopt hij ongeveer een minuut of 8 regelmatig en als ik binnen deze tijd rijdt dan gaat het ook goed,maar dan begint hij instationaire toestand en dus ook rijdend onregelmatig te lopen en af te slaan ,is steeds te starten en met veel gas aan de loop te houden ,met horten en stoten.
Gasklep sensor en relais 30 en onderdruk slang naar motorregeling vervangen ,situatie blijft hetzelfde.
Heeft iemand dezelfde ervaring en eventueel oplossing of moet ik Bardi s liste afwerken ???.
Wie o wie kan me helpen.
Gasklep sensor en relais 30 en onderdruk slang naar motorregeling vervangen ,situatie blijft hetzelfde.
Heeft iemand dezelfde ervaring en eventueel oplossing of moet ik Bardi s liste afwerken ???.
Wie o wie kan me helpen.
- Multivan Generation
- Berichten: 34475
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: onregelmatig motorbedrijf na enige tijd
wellicht kan iemand hem rijdend voor je uitlezen met Vagcom?
Bardi's liste is overigens top hoor..
Is de gasklepsensor weer op de juiste manier in geleerd?
Bardi's liste is overigens top hoor..
Is de gasklepsensor weer op de juiste manier in geleerd?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: onregelmatig motorbedrijf na enige tijd
Als ik me goed herinner heeft deze motor een stationair omloop regelklep. Werkt deze wel? ze zitten vaak vast (ouderdom+vervuiling).
ze regelen dan noch wel verhoogd stationair bij koude motor maar regelen warm niet voldoende.
Dit zou verklaren waarom je met veel gas bij geven de motor wel aan de praat kan houden.
Als je gaat uitlezen kijk dan ook of je temperatuursensor een logische waarde geeft, deze kan de boel ook danig in de war schoppen.
Succes,
ze regelen dan noch wel verhoogd stationair bij koude motor maar regelen warm niet voldoende.
Dit zou verklaren waarom je met veel gas bij geven de motor wel aan de praat kan houden.
Als je gaat uitlezen kijk dan ook of je temperatuursensor een logische waarde geeft, deze kan de boel ook danig in de war schoppen.

Succes,
Groet, Oskar.
Re: onregelmatig motorbedrijf na enige tijd
Bedankt voor jullie reactie,klepsensor afgeregeld zoals beschrevenin Bardi s list.
Erzit inderdaad zo'n ventiel op , zal hem volgende week testen en schoonmaken.
Als ik resultaten heb ,zal ik hierover berichten .
Groet, Jan
Erzit inderdaad zo'n ventiel op , zal hem volgende week testen en schoonmaken.
Als ik resultaten heb ,zal ik hierover berichten .
Groet, Jan
Re: onregelmatig motorbedrijf na enige tijd
Hallo ,allemaal.
Het probleem verergerd zich . Na vervanging van de diverse sensoren en controle van stationaire stabilisatieklep,nog steeds hetzelfde verschijnsel.Bijzonder is dat het verloop van het verschijnsel niet beinvloed wordt dooral deze wijzigingen en ook bij het trekken van relais 30 gebeurt er niets.
Dit doet meer in de richting van het motormanagement (Digifant)als oorzaak drijven .
De auto ten laatse leste toch maar naar de VW dealer gebracht,die na een flink aantal uren,
ook met dezelfde suggestie kwam.
Edoch toen ik zei dat ze de Digifant maar moesten vernieuwen ,blijkt dat deze niet meer nieuw leverbaar is,dus moeten we op de onderdelenmarkt zoeken en hopelijk vinden of heeft iemand noch een ander idee,ik vind wel vreemd dat VW geen alternatieven kan brengen.
Hopelijk heeft iemand binnen het Forum idee en.
Groet Jan.
Het probleem verergerd zich . Na vervanging van de diverse sensoren en controle van stationaire stabilisatieklep,nog steeds hetzelfde verschijnsel.Bijzonder is dat het verloop van het verschijnsel niet beinvloed wordt dooral deze wijzigingen en ook bij het trekken van relais 30 gebeurt er niets.
Dit doet meer in de richting van het motormanagement (Digifant)als oorzaak drijven .
De auto ten laatse leste toch maar naar de VW dealer gebracht,die na een flink aantal uren,
ook met dezelfde suggestie kwam.
Edoch toen ik zei dat ze de Digifant maar moesten vernieuwen ,blijkt dat deze niet meer nieuw leverbaar is,dus moeten we op de onderdelenmarkt zoeken en hopelijk vinden of heeft iemand noch een ander idee,ik vind wel vreemd dat VW geen alternatieven kan brengen.
Hopelijk heeft iemand binnen het Forum idee en.
Groet Jan.
Re: onregelmatig motorbedrijf na enige tijd
Als de ecu stuk zou zijn kun je deze laten repareren.
AC-tronics bijvoorbeeld.
Maar is je vacuumslang nog wel goed? Vlakbij de rembekrachtiger.
AC-tronics bijvoorbeeld.
Maar is je vacuumslang nog wel goed? Vlakbij de rembekrachtiger.
Some say..... he drives a dark red T4. Some say.... he is related to Harry62. All we know.... that he is called The Stig
Re: onregelmatig motorbedrijf na enige tijd
Ja ,ik heb alle onderdruk/vacuumslangen vernieuwd.
Bedankt Harry dat je mee wil denken en nieuwe mogelijkheden aangeeft.
Groet, Jan
Bedankt Harry dat je mee wil denken en nieuwe mogelijkheden aangeeft.
Groet, Jan
Re: onregelmatig motorbedrijf na enige tijd
Hallo allemaal,
VW kan ook niets vinden ,hebben alles gecontroleerd en zegt dat het waarschijnlijk of aan de Digifant of de stationaire regelklep.
Maar zekerheid geven ze niet.
Heb toen aangegeven dat ze eerst de Digifant maar naar AC-tronics moeten opsturen voor controle en eventuele reparatie.
AC-tronics heeft getest en zegt dat de Digifant aan de specs voldoet , de Digifant weer in laten bouwen en wat blijkt .....Hij functioneerd weer ,stationair regelmatig en slaat niet meer af.Volgens VW houdt de motor alleen nog iets in bij het gas geven.Heb toen gezegd dat ik hem ophaal en kijk of er mee te rijden is.
Rijdt nog niet goed , houd in wanneer ik gas verminder,denk dat alsnog de stationaire regelklep niet goed
Deze bestelt en nog niet ontvangen ,hoop dat dit het is.
Als ie ingebouwtd is zal ik verder berichten.
Vraag blijft natuurlijk hoe het uitvallen van de Digifant te verklaren is !!!!/?????
Groet Jan
VW kan ook niets vinden ,hebben alles gecontroleerd en zegt dat het waarschijnlijk of aan de Digifant of de stationaire regelklep.
Maar zekerheid geven ze niet.
Heb toen aangegeven dat ze eerst de Digifant maar naar AC-tronics moeten opsturen voor controle en eventuele reparatie.
AC-tronics heeft getest en zegt dat de Digifant aan de specs voldoet , de Digifant weer in laten bouwen en wat blijkt .....Hij functioneerd weer ,stationair regelmatig en slaat niet meer af.Volgens VW houdt de motor alleen nog iets in bij het gas geven.Heb toen gezegd dat ik hem ophaal en kijk of er mee te rijden is.
Rijdt nog niet goed , houd in wanneer ik gas verminder,denk dat alsnog de stationaire regelklep niet goed
Deze bestelt en nog niet ontvangen ,hoop dat dit het is.
Als ie ingebouwtd is zal ik verder berichten.
Vraag blijft natuurlijk hoe het uitvallen van de Digifant te verklaren is !!!!/?????
Groet Jan
-
- Berichten: 5456
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:36
- Locatie: Frankrijk Vienne
Re: onregelmatig motorbedrijf na enige tijd
mogelijk een stekkerverbinding?
mogelijk lange tijd spanningsloos geweest, waardoor condensatoren tijd hadden om te ontladen?
Egbert
mogelijk lange tijd spanningsloos geweest, waardoor condensatoren tijd hadden om te ontladen?
Egbert
2015 Iveco Daily 50C15
2018 Hyundai Tucson diesel
2018 Hyundai Tucson diesel