Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Koplampen...

vragen over de T4
Plaats reactie
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Koplampen...

Bericht door Harry 341 »

Denk erover om deze te kopen....neem aan dat de hoogteverstelling dan niet meer aanwezig is?
http://link.marktplaats.nl/496580077" onclick="window.open(this.href);return false;
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: Koplampen...

Bericht door René »

Motortje van je hoogte verstelling moet je over zetten van je "oude" koplamp
Dan werkt het weer zoals het zou moeten.

René
kafali
Berichten: 62
Lid geworden op: 06 apr 2008, 11:09
Locatie: Puttershoek

Re: Koplampen...

Bericht door kafali »

Zijn echt mooie koplampen,deze wou ik ook met xenon derin,lijkt mij erug mooi staan.
Suc6 ermee.

Grtz MB
koos 890
Berichten: 2293
Lid geworden op: 06 feb 2007, 23:19
Locatie: heerhugowaard

Re: Koplampen...

Bericht door koos 890 »

kafali schreef:Zijn echt mooie koplampen,deze wou ik ook met xenon derin,lijkt mij erug mooi staan.
Suc6 ermee.

Grtz MB
Heb ik al !! Maar dan moet je wel een brug plaatsen tussen het groot - en dimlicht .
De armaturen zijn er niet echt geschikt voor xenon , de spiegel verbrandt op den duur .
Werken is voor mensen die niet kunnen vissen.
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: Koplampen...

Bericht door Harry 341 »

Xenon is toch minder heet dan gewone H7?
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: Koplampen...

Bericht door René »

Zou je wel zeggen ja, maar wil dit wel eens meten met een temp meter of dat ook zo is.....

Xenon is maar 35Watt en halogeen 55Watt
Of dit dan ook minder warmte produceert?????

René
Gebruikersavatar
WouterW
Berichten: 489
Lid geworden op: 20 nov 2010, 09:55
Locatie: Achterhoek regio Zutphen

Re: Koplampen...

Bericht door WouterW »

Berrie en Rene schreef:Xenon is maar 35Watt en halogeen 55Watt
Of dit dan ook minder warmte produceert?????
Is een natuurkundig principe. Een halogeen gloeilamp produceert bij 3000 gr celcuis op de gloeidraad 80/85% infrarood licht (warmte, golflengte>900nm) en als restprodukt een beetje licht, kort door de bocht gezegd. Bij de gasontladingslamp, gevuld met xenongas, wordt de vlamboog niet veel warmer dan 1000 gr celcius. En wordt er ook nog eens veel meer zichtbaar licht (alles met golflengte van 400-900nm) geproduceerd. De halogeenlamp mag dan veel infrarood licht stralen, de xenonlamp zit weer met een hogere UV-straling (kortegolfstraling, <400nm). Zowel absoluut als relatief stoot een xenonlamp minder warmte (=onzichtbaar licht) uit. Vooral die UV-straling is funest voor de reflectors in (sommige) koplampunits. proefondervindelijk ben ik er zelf ook achtergekomen. 170.000km met halogeen, reflectors 100%, nu één jaar (en 30.000km) met xenonpitten erin en er zit een compleet witte waas aan de bovenkant van de reflectoren. En dat met Pilotlampen met zg. UVfilter...
T5 2.5 AXD 2004 503.000 000km
repelsteeltje
Berichten: 1223
Lid geworden op: 22 mar 2009, 20:41

Re: Koplampen...

Bericht door repelsteeltje »

WouterW schreef:
Berrie en Rene schreef:Xenon is maar 35Watt en halogeen 55Watt
Of dit dan ook minder warmte produceert?????
Is een natuurkundig principe. Een halogeen gloeilamp produceert bij 3000 gr celcuis op de gloeidraad 80/85% infrarood licht (warmte, golflengte>900nm) en als restprodukt een beetje licht, kort door de bocht gezegd. Bij de gasontladingslamp, gevuld met xenongas, wordt de vlamboog niet veel warmer dan 1000 gr celcius. En wordt er ook nog eens veel meer zichtbaar licht (alles met golflengte van 400-900nm) geproduceerd. De halogeenlamp mag dan veel infrarood licht stralen, de xenonlamp zit weer met een hogere UV-straling (kortegolfstraling, <400nm). Zowel absoluut als relatief stoot een xenonlamp minder warmte (=onzichtbaar licht) uit. Vooral die UV-straling is funest voor de reflectors in (sommige) koplampunits. proefondervindelijk ben ik er zelf ook achtergekomen. 170.000km met halogeen, reflectors 100%, nu één jaar (en 30.000km) met xenonpitten erin en er zit een compleet witte waas aan de bovenkant van de reflectoren. En dat met Pilotlampen met zg. UVfilter...

kuntstof glazen kunnen er vaak ook niet tegen, uv en kunststof is nog steeds een probleem combinatie.
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: Koplampen...

Bericht door René »

Wat een kennis zit hier op het forum, weer wat opgestoken mbt verlichting en wamte/straling.

René
kafali
Berichten: 62
Lid geworden op: 06 apr 2008, 11:09
Locatie: Puttershoek

Re: Koplampen...

Bericht door kafali »

ok dan ! :peace
Plaats reactie