Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Multivan 8-zitter

vragen over de T5
niels
Berichten: 465
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:37
Locatie: Rossum
Contacteer:

Multivan 8-zitter

Bericht door niels »

Heb alles na zitten pluizen, met de meest luxe uitvoering heeft max. 7 zitplaatsen, maar als het er 8 moeten worden ga je terug naar de transporter, daar begint de 'opbouw' naar luxe......

Gr. Niels.
Bassie
Berichten: 46
Lid geworden op: 06 nov 2007, 20:15
Locatie: Enschede

Re: Multivan 8-zitter

Bericht door Bassie »

Hoi Niels,

Er zit tussen de Multivan en de Transporter nog de Caravelle. Deze is ook met HEEL veel luxe te bestellen.

Sucses met je zoektocht.

Gr Bas
T5 Caravelle DC, twee schuifdeuren, TDI met automaat
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

Re: Multivan 8-zitter

Bericht door vaniac »

De Caravelle bestaat niet meer als uitvoering. Je kunt de Kombi wel in meerdere uitvoeringen krijgen van kaal tot luxe (Baseline t/m Highline). De Comfortline is zo'n beetje de gulden middenweg qua uitrusting en aankleding. Je kunt deze momenteel aanvullen met het editionpakket en dan heb je al een heel luxe uitvoering voor een relatief kleine meerprijs.
Gebruikersavatar
pootpeter
Berichten: 132
Lid geworden op: 02 apr 2011, 12:00
Locatie: Vlaardingen

Re: Multivan 8-zitter

Bericht door pootpeter »

Je kan ook nog een bijrijdersbank plaatsen in een multivan. Dan kun je met z,n drieën voorin zitten, de nieuwe LWB multivan kun je ook 8 lossen stoelen plaatsen 2x4. Dat past ook, staat een plaatje in de folder. http://www.huiskes-kokkeler.nl/resource ... ltivan.pdf pagina 25

Ik heb zelf een DC, we zijn met z'n zessen op vakantie geweest en dat ging prima met een bijrijdersbank :driveT5


Groeten,

Peter
2011 Multivan GP DC LWB 140 PK Bearlock Nolden LED dagrijverlichting ABT verlaagd
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33876
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Multivan 8-zitter

Bericht door Multivan Generation »

Lange wielbasis kiezen met 2 schuifdeuren en 2 drie persoonsbanken, waarvan de voorste tegengesteld aan de rijrichting gemonteerd wordt.
Tafeltje er tussen en je kunt met een groepje klaverjassen en instappen gaat dan ook nog behoorlijk..
Is maar een idee hoor.. :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
pootpeter
Berichten: 132
Lid geworden op: 02 apr 2011, 12:00
Locatie: Vlaardingen

Re: Multivan 8-zitter

Bericht door pootpeter »

Multivan Generation schreef:Lange wielbasis kiezen met 2 schuifdeuren en 2 drie persoonsbanken, waarvan de voorste tegengesteld aan de rijrichting gemonteerd wordt.
Tafeltje er tussen en je kunt met een groepje klaverjassen en instappen gaat dan ook nog behoorlijk..
Is maar een idee hoor.. :knipoog
Volgens mij kan de bank niet andersom geplaatst worden :nuts
2011 Multivan GP DC LWB 140 PK Bearlock Nolden LED dagrijverlichting ABT verlaagd
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33876
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Multivan 8-zitter

Bericht door Multivan Generation »

waarom niet?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
niels
Berichten: 465
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:37
Locatie: Rossum
Contacteer:

Re: Multivan 8-zitter

Bericht door niels »

Bij ons B-merk is alles mogelijk, bij de Multivan volgens mij niet, dan zou je volgens mijn informatie een Transporter combi een beetje moeten aankleden om een beetje luxe te verkrijgen.
Bij 2 banken achterin kan je volgens mij niet bij de achterste bank komen.

Gr. Niels.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33876
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Multivan 8-zitter

Bericht door Multivan Generation »

niels schreef:Bij ons B-merk is alles mogelijk, bij de Multivan volgens mij niet, dan zou je volgens mijn informatie een Transporter combi een beetje moeten aankleden om een beetje luxe te verkrijgen.
Bij 2 banken achterin kan je volgens mij niet bij de achterste bank komen.

Gr. Niels.
Als je nu 2 middenstoelen hebt,
die zijn dan toch even diep als de 3 zits bank?
Dus als je met 2 midden stoelen naar achteren kunt,
dan kun je dat toch ook met een 3 zits bank?
Enige verschil is dan toch,
dat de 3de zitsplaats op de plaats komt van de ruimte tussen de 2 middenstoelen?

Ik weet alleen niet hoe diep een multivan bank is t.o.v. een middenstoel..

Eentje met maar 1 schuifdeur heeft het tafeltje aan de linker middenpaneel?
Dan heb je in het midden wat meer beenruimte :knipoog
Zeker bij een LWB.
Met 8 personen zou ik overigens zo wie zo voor een LWB kiezen.

Wellicht wil iemand, die een volwaardige multivan rijdt, dus zonder DC,
en die 7 zitplaatsen heeft, eens de dieptematen van de middenstoelen en de 3 zits slaapbank voor je opmeten..?
Dan weet je meteen of het zou kunnen.. :knipoog

Daar heb je ook dit forum voor hè.?.. :zwaai
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: Multivan 8-zitter

Bericht door René »

Peter,

De multivan bank is variabel in de rails te stellen, itt de T4 waar hij maar op 2 vaste plekken kan.
Dus iedereen zal een andere tussenmaat doorgeven.

Berrie
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33876
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Multivan 8-zitter

Bericht door Multivan Generation »

Berrie en Rene schreef:Peter,

De multivan bank is variabel in de rails te stellen, itt de T4 waar hij maar op 2 vaste plekken kan.
Dus iedereen zal een andere tussenmaat doorgeven.

Berrie
Ik weet dat in een T5 de multivan bank variabel is,
maar bij jou bijvoorbeeld is de maat van de achterzijde leuning tot uiteinde zitting toch vast?
Als je die maat hebt, en je meet dat ook van de middenstoel,
dan weet je toch of het dezelfde maat is of niet?

Ik zal wel eens iets knutselen om te laten in zien wat ik bedoel..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33876
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Multivan 8-zitter

Bericht door Multivan Generation »

Een inzicht van mij.

Je hebt een lange wielbasis en die heeft deze maatvoering in het passagiers gedeelte:

Afbeelding

Je hebt dus een ruimte van 2 meter 68 om in te delen.
Bij een breedte van 1 meter 22.

De diepte van een zitting is 44 cm,
tel daar nog een 20 cm(schatting) van de dikte van de rugleuning bij op is is 64 cm.
Een rugleuning staat natuurlijk onder een comfortabele hoek van ongeveer 60 graden.
Dus stel dat de ruimte die een zitplaats in de diepte nodig heeft 90 cm bedraagt.

Dan heb je een vloerruimte van 90 cm nodig om een bank kwijt te kunnen (ivm het raken van de rugleuning met de rugleuning van de voorstoel.

Aan de achterzijde heb je ook die 90 cm nodig.
Er staat 2 meter 68 ruimte ter beschikking,
en dat zou dan resulteren in een beenruimte van 2 meter 68 minus 1 meter 80 is 88 cm beenruimte.

Ik heb wat bewerkt met informatie die gewoon uit de folder komt die hierboven gelinkt is,
om het inzichtelijk te maken.

Afbeelding

Het mooie van de T5 multivan is de flexibiliteit in de vloer en de mogelijkheden die dit voor de zitindelingen geven. :jump

Denk er maar eens over..
Met een korte wielbasis zou ik er niet over denken, maar bij een lange wielbasis is die mogelijkheid er wel om nog comfortabel qua beenruimte te reizen..
Gordels zitten ook aan de rugleuning dus ideaal.

Kies een multivan lwb met één schuifdeur en laat hem afleveren met alleen een bank achter,
en koop een extra bank er bij en zit die net tussen de achterstoelen en je bent gesteld..

Puur theoretisch wat ik hierboven schreef he :knipoog
Maar wellicht iets om over na te denken?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
niels
Berichten: 465
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:37
Locatie: Rossum
Contacteer:

Re: Multivan 8-zitter

Bericht door niels »

Heb ik aan zitten denken, maar om helemaal achterin te komen moet je voor het mooie de 2e zitrij vrij ver naar voren schuiven, en dan moet ook nog de rugleuning naar voren, wat niet zomaar lukt.
Mooier zou zijn 3 losse stoelen op de 2e zitrij, waarvan bij de buitenste stoelen de rugleuning vrij makkelijk naar voren kan.

Gr. Niels.
Gebruikersavatar
pootpeter
Berichten: 132
Lid geworden op: 02 apr 2011, 12:00
Locatie: Vlaardingen

Re: Multivan 8-zitter

Bericht door pootpeter »

Zo'n bank bestaat wel is van de Caravelle maar past weer niet in het railsysteem.

@Peter, weet je zeker dat de bank ook achterstevoren geplaatst kan worden?

Meeste toegangsruimte mijns inziens toch met acht losse stoelen. kun je over midden alle stoelen bereiken
2011 Multivan GP DC LWB 140 PK Bearlock Nolden LED dagrijverlichting ABT verlaagd
Bart(2)
Berichten: 38
Lid geworden op: 25 dec 2008, 14:36

Re: Multivan 8-zitter

Bericht door Bart(2) »

Gewoon LWB bestellen met 6 losse stoelen !!!!
:wjw
Plaats reactie