Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

standkachel, hulp gevraagd!!

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
multivan_rob
Berichten: 227
Lid geworden op: 22 feb 2009, 22:45
Locatie: Amersfoort

Re: standkachel, hulp gevraagd!!

Bericht door multivan_rob »

Vandaag weer ff bezig geweest, voorstoelen er uit, mat open geklapt, dekseltje open geschroefd T -stukje er tussen de benzine leiding geplaatst..... ja... jammer, een grotere diameter dan de benzine leiding van de standkachel. pppfffff, dan maar weer een keer naar de winkel. Het is slecht 50 cent voor een T stukje maar je hebt net alles open liggen. Morgen maar weer verder...... zucht
Laatst gewijzigd door multivan_rob op 25 nov 2011, 01:51, 1 keer totaal gewijzigd.
T5 1,9 Tdi en wel zwart
Gebruikersavatar
jorritK
Berichten: 219
Lid geworden op: 11 jul 2011, 22:13

Re: standkachel, hulp gevraagd!!

Bericht door jorritK »

Ik heb vandaag 2 bochten inclusief pakkingen besteld voor de aanzuig uit de bus. Het T-stuk voor op de dieselleiding staat trouwens niet beschreven in ETKA. Weet iemand welk T-stuk ik hiervoor moet aanschaffen (maakt het uit wat voor een materiaal)? Ik neem aan met slangklemmetjes? En kan ik aftakken van de retour of aanvoerleiding?
Gebruikersavatar
eric709
Berichten: 49
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:30
Locatie: Hattem

Re: standkachel, hulp gevraagd!!

Bericht door eric709 »

Hier is veel info te vinden over de strandkachel ( inbouw) :toppie

http://www.t4-wiki.de/wiki/Luftstandhei ... BCstung%29
Gebruikersavatar
Oskar 725
Berichten: 2214
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:59
Locatie: Asperen

Re: standkachel, hulp gevraagd!!

Bericht door Oskar 725 »

jorritK schreef:Ik heb vandaag 2 bochten inclusief pakkingen besteld voor de aanzuig uit de bus. Het T-stuk voor op de dieselleiding staat trouwens niet beschreven in ETKA. Weet iemand welk T-stuk ik hiervoor moet aanschaffen (maakt het uit wat voor een materiaal)? Ik neem aan met slangklemmetjes? En kan ik aftakken van de retour of aanvoerleiding?
je aftakking moet je van de aanvoer halen, en het VW onderdeel nr. voor het T-stuk is: 251 201 346, maar ik denk dat je schrikt van de prijs. :toppie
Groet, Oskar.
Gebruikersavatar
multivan_rob
Berichten: 227
Lid geworden op: 22 feb 2009, 22:45
Locatie: Amersfoort

Re: standkachel, hulp gevraagd!!

Bericht door multivan_rob »

Vandaag weer verder gegaan :werkaanT4 alle slangetjes aangesloten, en het contact aan gezet zodat de benzinepomp gaat pompen... en ja hoor hij pist benzine. :huilen :huilen Verkeerde slangenklemmen gebruikt? ja dus, TUINSLANGKLEMMEN :muur :muur :muur , dan maar weer naar de winkel om fatsoenlijke slangenklemmen te halen. Het zijn niet de kosten maar wel de tijd om elke keer naar de winkel te rijden:nuts :bonk :bonk :bonk
En dat gepruts door een klein serviceluikje :nuts

Morgen maar weer verder
T5 1,9 Tdi en wel zwart
Gebruikersavatar
multivan_rob
Berichten: 227
Lid geworden op: 22 feb 2009, 22:45
Locatie: Amersfoort

Re: standkachel, hulp gevraagd!!

Bericht door multivan_rob »

Vandaag weer geklust, alles nog wat na gelopen, alles terug geplaatst, accu aangesloten :gekte , het display ingesteld, aan gezet, en even een rookwolkje :gif :gif maar daarna begon de kachel verwarmen. Nou dat is dan " klaar is kees" :yes :yes :yes

Nog een ritje van km gereden :driveT4 , maar dacht onderweg wat benzine te ruiken :nuts , maar dat kon wel nieuwigheid zijn, dacht ik......
Aangekomen ruik ik een duidelijke benzine lucht :groteogen , er komen een paar drupjes uit het uitlaatje ???!!!??dan nog maar even en klein stukje rijden. Nu een veel sterkere lucht binnen :ie , buiten druppelt het gestaag door :huilen :huilen :huilen :huilen :huilen :huilen :huilen :huilen . Dan maar de voeding van het pompmotortje van de standkachel los maken :werkaanT4 . Daar lag het dus NIET aan. Dan maar de benzine leiding los gemaakt een van een spijker een stop-je gemaakt :toppie, ik word er niet echt heel vrolijk van op deze manier :muur :muur :muur :muur
Bijlagen
IMAG1243a.jpg
Laatst gewijzigd door multivan_rob op 01 dec 2011, 00:23, 1 keer totaal gewijzigd.
T5 1,9 Tdi en wel zwart
Gebruikersavatar
Oskar 725
Berichten: 2214
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:59
Locatie: Asperen

Re: standkachel, hulp gevraagd!!

Bericht door Oskar 725 »

Vol houden Rob,
waar rook is,is vuur! :bifun ......Ehh ik bedoel waar leven is, is hoop, soms gaat het (helemaal) niet vanzelf. :muur
Groet, Oskar.
Egbert&Manon
Berichten: 5456
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:36
Locatie: Frankrijk Vienne

Re: standkachel, hulp gevraagd!!

Bericht door Egbert&Manon »

Je tank stroomt leeg via de standkachel.
in principe zou het pompje gesloten moeten zijn, als deze uit is.

Waarschijnlijk heb je het pompje in de verkeerde positie.
Hij moet schuin staan: aanzuigdeel is het laagste punt en perskant zit boven.
standheizungpumpe.jpg
180px-Standheizung_Dosierpumpe_Einbaulage.jpg
180px-Standheizung_Dosierpumpe_Einbaulage.jpg (9.11 KiB) 1315 keer bekeken
Egbert
2015 Iveco Daily 50C15
2018 Hyundai Tucson diesel
Gebruikersavatar
Oskar 725
Berichten: 2214
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:59
Locatie: Asperen

Re: standkachel, hulp gevraagd!!

Bericht door Oskar 725 »

Egbert,
het pompje van Rob hangt met de originele bevestiging aan het kachel frame, dat zou dus goed moeten zijn.
Hij kan hem wel met de aanvoer leiding onder een hoek dwingen.
Groet, Oskar.
Egbert&Manon
Berichten: 5456
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:36
Locatie: Frankrijk Vienne

Re: standkachel, hulp gevraagd!!

Bericht door Egbert&Manon »

Ik zit aan de tankontluchting te denken.......

Benzine dampt heel eenvoudig (=drukverhoging).
Als de tankontluchting verstopt is, zoekt het een andere uitweg.
2015 Iveco Daily 50C15
2018 Hyundai Tucson diesel
Gebruikersavatar
multivan_rob
Berichten: 227
Lid geworden op: 22 feb 2009, 22:45
Locatie: Amersfoort

Re: standkachel, hulp gevraagd!!

Bericht door multivan_rob »

Toen ik van de week de pomp motor in mijn hand had kon ik er met de mond met geen enkele mogelijkheid lucht doorheen blazen, maar boven op de tank zit en een heen leiding EN en retourleiding EN een klein dun leidinkje, alles is gewoon op zijn plaats gezet tijdens monteren. heeft de tankdop zelf ook een ontlucht mogelijkheid?
T5 1,9 Tdi en wel zwart
Gebruikersavatar
Oskar 725
Berichten: 2214
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:59
Locatie: Asperen

Re: standkachel, hulp gevraagd!!

Bericht door Oskar 725 »

Rob, sluit je pompje van je standkachel eens op dat dunne leidinkje aan!
Jij hebt een benzine uitvoering! Een injectie motor! DUS een brandstofpomp IN de tank! DUS staat je aanvoer onder druk en dus ook je leiding naar je standkachel waardoor deze volgepompt wordt met benzine!
Had ik even niet aan gedacht, maar dat is de enige verklaring waarom het met testten wel werkte en nu niet! :muur :bonk
Groet, Oskar.
Gebruikersavatar
multivan_rob
Berichten: 227
Lid geworden op: 22 feb 2009, 22:45
Locatie: Amersfoort

Re: standkachel, hulp gevraagd!!

Bericht door multivan_rob »

Hoi Oskar,

Begrijp ik het goed dat het het vers geplaatste T-stuk in de aanvoerleiding weer moet verwijderen en het dunne leidinkje voorzien van een dun T-stukje?

Groet
Rob
T5 1,9 Tdi en wel zwart
Gebruikersavatar
Oskar 725
Berichten: 2214
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:59
Locatie: Asperen

Re: standkachel, hulp gevraagd!!

Bericht door Oskar 725 »

Ja Rob, sorry :bonk
Groet, Oskar.
Gebruikersavatar
multivan_rob
Berichten: 227
Lid geworden op: 22 feb 2009, 22:45
Locatie: Amersfoort

Re: standkachel, hulp gevraagd!!

Bericht door multivan_rob »

Nou, vandaag weer verder :werkaanT4
Weer de bekleding opengeklapt, het T stuk er weer tussenuit, en nu geprobeerd om het dunnere slangetje aan te sluiten, maar als EEN kant niet vacuüm trekt heeft het geen zin om er een nieuw T stuk tussen te zetten, dus uiteindelijke boel maar weer dicht gemaakt

Weer een paar foto's met nieuwe vragen
Het dunne slangetje wat van onderaf komt gaat naar de standkachel, het bovenste dunne slangetje gaat naar een filter?!? Aan de ene kant en de andere kant lijkt te stoppen voor het voorwiel aan de bestuurders zijde
het service luikje voor de benzine tank
het service luikje voor de benzine tank
Bijlagen
aan de ene kant een filter???
aan de ene kant een filter???
de bekleding weg geklapt om bij het service luik te komen voor de aansluiting van de tank
de bekleding weg geklapt om bij het service luik te komen voor de aansluiting van de tank
T5 1,9 Tdi en wel zwart
Plaats reactie